Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ottanut vastaan siivoustyötä

Vierailija
27.06.2013 |

Syystä, että tein sitä pari vuoroa ja se oli ihan hemmetin tylsää ja niin typerältä kuin se kuulostaakin niin tunsin itseni niiiiiin luuseriksi sitä tehdessäni. Arvostan siivoojia enkä ajattele heidän olevan luusereita, mutta itseni tunsin kakkosluokan kansalaiseksi sitä tehdessäni. Sairaalasiivousta, johon täällä kyllä pääsee ilman koulutusta tuosta vaan...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, työtön onkin paljon vähemmän luuseri kuin siivooja koskaan! :)

Vierailija
2/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 18:18"]

Jep, työtön onkin paljon vähemmän luuseri kuin siivooja koskaan! :)

[/quote]

Miten se liittyy avaukseeni? Hävettäisi ihan pirusti olla työtönkin. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et ole siivooja niin miks sun pitäisi yleensä ottaa siivoojan työtä vastaan? Ei kai kenenkään ole pakko tehdä työtä, jota ei osaa tai josta ei tykkää.

Vierailija
4/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 18:26"]

No jos et ole siivooja niin miks sun pitäisi yleensä ottaa siivoojan työtä vastaan? Ei kai kenenkään ole pakko tehdä työtä, jota ei osaa tai josta ei tykkää.

[/quote]

Tarjosivat keikkatyötä ja onneksi ei ole tosiaan pakko ottaa vastaan :)

ap

Vierailija
5/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt sitten teet?

Vierailija
6/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 18:26"]

[/quote]

Tarjosivat keikkatyötä ja onneksi ei ole tosiaan pakko ottaa vastaan :)

ap

[/quote]

Keikkatyö sopii opiskelijoille ja vastaaville, mutta ei juurikaan muille. Itse tein hyvän tilin keikkasiivoojana opiskeluaikoina, siivosin illat ja yöt mm. teollisuuslaitoksissa ja urheiluhalleissa ja urakkaa sai painaa niin paljon kuin sielu sieti. Joskus jaksoin enemmän ja joskus vähemmän mutta keskimäärin niin paljon, että opintolainaa ei koskaan tarvinnut ottaa.

Vierailija
7/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle työtätekevälle edes tarjotaan keikkatyötä, kuka sitä tarjoaa ja miksi? Jos ap ei ole kerran työtönkään. Jos on opiskelija, niin ei luulisi paljoa haittaavan mitä työtä tekee kun tietää, ettei sitä ikuisesti tarvitse tehdä.

Vierailija
8/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 18:40"]

Kelle työtätekevälle edes tarjotaan keikkatyötä, kuka sitä tarjoaa ja miksi? Jos ap ei ole kerran työtönkään. Jos on opiskelija, niin ei luulisi paljoa haittaavan mitä työtä tekee kun tietää, ettei sitä ikuisesti tarvitse tehdä.

[/quote]

No keikkatyötä tekevälle :D Teen vain ja ainoastaan keikkatyötä enkä muuhun suostuisikaan :P

ap

Vierailija
9/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 18:16"]

Syystä, että tein sitä pari vuoroa ja se oli ihan hemmetin tylsää ja niin typerältä kuin se kuulostaakin niin tunsin itseni niiiiiin luuseriksi sitä tehdessäni. Arvostan siivoojia enkä ajattele heidän olevan luusereita, mutta itseni tunsin kakkosluokan kansalaiseksi sitä tehdessäni. Sairaalasiivousta, johon täällä kyllä pääsee ilman koulutusta tuosta vaan...

[/quote]Miten se voi tuntua luuserilta jos arvostaa sitä??

Vierailija
10/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä alan keikkatyö sitten on niin paljon parempaa tai arvostetumpaa kuin siivous? Tulee mieleen lähinnä CIA:n agentti tai NASA:n insinööri mutta et taida olla kumpikaan.

Vierailija
11/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:19"]

No minkä alan keikkatyö sitten on niin paljon parempaa tai arvostetumpaa kuin siivous? Tulee mieleen lähinnä CIA:n agentti tai NASA:n insinööri mutta et taida olla kumpikaan.

[/quote]

Mitä sillä on väliä? :) Eikö se ole tärkeintä että minä itse viihdyn. Onko sun mielestä keikkatyössä jotain "väärää"? 

9, se nyt vaan on minun päänsisäinen juttu että miten olen alentunut tuollaiseen. Siis tuolta minusta tuntui sitä työtä tehdessä. Ja niin kuin sanoin, tylsää ja tosi paljon taukoja . Ei sovi minulle :)

ap

Vierailija
12/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään työstäni pidä mutta pakko rahaa on jostain saada. Jos olisin Jumala ja saisin tehdä mitä huvittaa, istuisin kotisohvalla ja piereskelisin kaikki päivät.

Vierailija
13/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:42"]

En mäkään työstäni pidä mutta pakko rahaa on jostain saada. Jos olisin Jumala ja saisin tehdä mitä huvittaa, istuisin kotisohvalla ja piereskelisin kaikki päivät.

[/quote]

Surullista.

ap

Vierailija
14/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:32"]

Mitä sillä on väliä? :) Eikö se ole tärkeintä että minä itse viihdyn. Onko sun mielestä keikkatyössä jotain "väärää"? 

9, se nyt vaan on minun päänsisäinen juttu että miten olen alentunut tuollaiseen. Siis tuolta minusta tuntui sitä työtä tehdessä. Ja niin kuin sanoin, tylsää ja tosi paljon taukoja . Ei sovi minulle :)

ap

[/quote]

Ei ole mitään väärää keikkatyössä, kuten ei mielestäni siivouksessakaan. Olen sitä itsekin tehnyt, enkä oikein ymmärrä, miten se on niin paljon huonompaa hommaa kuin muut tyypilliset keikkatyöt, joita lienevät lähinnä jotkin ravintola-alan hommat (esim. tarjoilu on varmaan ihan yhtä raskasta kuin siivous ja joutuu vielä esittämään kaupan päälle pirteää ja sosiaalista). Opettanutkin olen ja sekin on aikamoista koiranhommaa mielestäni. Että paras työ lienee lähinnä filmitähdillä ja lottovoittajilla ja muilla se on samanlaista kyntämistä alasta riippumatta.

Vierailija
15/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:32"]

ap

[/quote]

Ei ole mitään väärää keikkatyössä, kuten ei mielestäni siivouksessakaan. Olen sitä itsekin tehnyt, enkä oikein ymmärrä, miten se on niin paljon huonompaa hommaa kuin muut tyypilliset keikkatyöt, joita lienevät lähinnä jotkin ravintola-alan hommat (esim. tarjoilu on varmaan ihan yhtä raskasta kuin siivous ja joutuu vielä esittämään kaupan päälle pirteää ja sosiaalista). Opettanutkin olen ja sekin on aikamoista koiranhommaa mielestäni. Että paras työ lienee lähinnä filmitähdillä ja lottovoittajilla ja muilla se on samanlaista kyntämistä alasta riippumatta.

[/quote]

En minä työn raskaudesta puhunutkaan. Vaikka tätä ei varmaan ääneen saisi sanoa niin siivousvuoroissa pääsi todella helpolla. Mutta minusta se tuntui niin "paskatyöltä", sellaiselta että näinkö pohjalle olen todella joutunut. Tiedän, minun päänsisäinen nolo ongelma. 

ap

Vierailija
16/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen itseni aika luuseriksi, mutta silti olen viidettä kesää nyt siivoojana. Talvet opiskelen. Ajattelen, että ei ne toimistoissaan istuvat ihmiset arvosta minua paskan vertaa, mutta ainakin itse tykkään siitä työstä. Saa puuhastella kaikessa rauhassa ilman, että tarvitsee hirveästi kommunikoida kenenkään kanssa ja on helppo saada kroppa bikinikuntoon, kun päivittäin joutuu pakon edestä liikkumaan monta tuntia. :)

Vierailija
17/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvasti AP kiertää vastaamasta mitä työtä hän sit on tarpeeksi hyvä tekemään ja mitä hän nyt sit tekee kun ei ota siivouskeikkoja vastaan? 

Vierailija
18/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:55"]

Sujuvasti AP kiertää vastaamasta mitä työtä hän sit on tarpeeksi hyvä tekemään ja mitä hän nyt sit tekee kun ei ota siivouskeikkoja vastaan? 

[/quote]

Niin kuin sanoin niin mitä sillä on väliä, jos viihdyn työssäni? :) Tiedän kyllä, että haluat että kerron alan että pääsisit parjaamaan sitä, eikö? 

Vierailija
19/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:42"]

[/quote]

Surullista.

ap

[/quote]

Eipä ole. Töissä ollaan rahan takia. Sinäkin sen tajuat kun tulet vanhemmaksi. Itsekin vielä 6 vuotta sitten ajattelin ettei rahalla ole väliä, kunhan viihtyy työssä, arvostaa ammattiaan, työtehtävät on mielenkiintoisia ja on hyvät työkaverit. Vitut, jo nyt 6 vuoden työkokemuksella arvot on kääntyneet päälaelleen. Työtoverit tulevat ja menevät projektien mukana. Ketä kiinnostaa miten itse tai muut arvostaa työtä kun käytännössä ruohonjuuritasolla se on mitä on. Tai miten mielenkiintoista työ on kun se rutinoituu joka tapauksessa. Raha on ainoa todellinen motivaatio, se on kylmä totuus.

Vierailija
20/30 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 20:03"]

Eipä ole. Töissä ollaan rahan takia. Sinäkin sen tajuat kun tulet vanhemmaksi. Itsekin vielä 6 vuotta sitten ajattelin ettei rahalla ole väliä, kunhan viihtyy työssä, arvostaa ammattiaan, työtehtävät on mielenkiintoisia ja on hyvät työkaverit. Vitut, jo nyt 6 vuoden työkokemuksella arvot on kääntyneet päälaelleen. Työtoverit tulevat ja menevät projektien mukana. Ketä kiinnostaa miten itse tai muut arvostaa työtä kun käytännössä ruohonjuuritasolla se on mitä on. Tai miten mielenkiintoista työ on kun se rutinoituu joka tapauksessa. Raha on ainoa todellinen motivaatio, se on kylmä totuus.

[/quote]

Minusta tuo on äärimmäisen surullista. Olen sen verran joutunut jo kokemaan, että olen todennut että teen vaan mielekästä työtä ja vain vähän. Päivääkään en ole töitä rahan takia tehnyt. 

ap