Onko tätä kuvaa mielestäsi muokattu?
https://www.feissarimokat.com/2020/07/kuvakarajat/
Siis ensinäkin tuo rintojen alla oleva valkoinen läikkä. Sitten mitä kukaan ei maininnut, oven mittasuhteet on oudot. Ovi levenee ja isonee ylhäällä ja pienenee alhaalla, eli näyttää siltä että kuvaa on vedetty sisään alakropan kohdalla tai isonnettu ylhäältä.
Kommenteissa vaan nauretaan että miksi pitää syyttää muokkauksesta, että ei oo muokattu.
Mutta mielestäni on ihan selvästi? 😂
Kommentit (9)
Tutkin tarkkaan, enkä löytänyt jälkiä muokkauksesta, tai sitten työ on niin hyvin tehty, että taustakin on korjattu.
Yleensä muokkauksen näkee taustan viivojen vääristymistä, nyt niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tutkin tarkkaan, enkä löytänyt jälkiä muokkauksesta, tai sitten työ on niin hyvin tehty, että taustakin on korjattu.
Yleensä muokkauksen näkee taustan viivojen vääristymistä, nyt niitä ei ole.
Mikä tuo rintojen alla oleva on? Ja miten oven mittasuhteet on noin oudot? Kyllähän niitä kuvanmuokkausohjelmia on, joissa ei jää näkyviä virheitä.
https://images.app.goo.gl/zhwwVgn2FDRpcqLKA
Siis sellainen pallotyökalu jolla voi pienentää pientä aluetta tai isompaa, tekee sen huomaamattomasti kun kaikki muuttuu mukana. Mutta esimerkiksi tuo ovi näyttää tuolta siksi. Käytettt sellaista isoa palloa joka isontanut yhtä aikaa puolet kuvasta, ja puolet pienentänyt. Ei niin, että pienellä pallolla sieltä täältä tissejä jne. Vaan kerralla puolen kuvan kokoista aluetta.
Minusta oven mittasuhteet selittää ihan vain perspektiivi. Jos kuvan ottaa läheltä, esineiden mittasuhteet vääristyy.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oven mittasuhteet selittää ihan vain perspektiivi. Jos kuvan ottaa läheltä, esineiden mittasuhteet vääristyy.
Jep, kameran laajakulmalinssi vääristää ovea. Kameraa lähempänä oleva oven yläosa näyttää suuremmalta kuin kauempana oleva oven alaosa. Tämmöset vääristymät on ihan arkipäiväisiä, ja jokainen voi kokeilla ja todeta tämän omalla kännykän kameralla.
Tuskin on ja jos vaikka olisikin niin ei se mitään olisi auttanut jos tarkoituksena on jotain asiaa vääristellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä muokkauksen näkee taustan viivojen vääristymistä, nyt niitä ei ole.Mikä tuo rintojen alla oleva on? Ja miten oven mittasuhteet on noin oudot? Kyllähän niitä kuvanmuokkausohjelmia on, joissa ei jää näkyviä virheitä.
https://images.app.goo.gl/zhwwVgn2FDRpcqLKA
Siis sellainen pallotyökalu jolla voi pienentää pientä aluetta tai isompaa, tekee sen huomaamattomasti kun kaikki muuttuu mukana. Mutta esimerkiksi tuo ovi näyttää tuolta siksi. Käytettt sellaista isoa palloa joka isontanut yhtä aikaa puolet kuvasta, ja puolet pienentänyt. Ei niin, että pienellä pallolla sieltä täältä tissejä jne. Vaan kerralla puolen kuvan kokoista aluetta.
Olen muuttanut uuteen asuntoon pari kuukautta sitten ja olen ottanut tästä kämpästä ja sen sisustuksesta suht paljon kuvia sisarelleni, joka ei koronarajoitusten takia pääse tänä vuonna käymään Suomessa luonani. Tuollaisia mittasuhteiden vääristymiä mulla tulee melkein joka kuvaan. Enkä takuulla muokkaa niitä sinne tahallani, vaan asia ärsyttää itseänikin. Noissa linkin kuvissa en huomannut rintojen alla mitään outoa, jollei nyt sitä oteta huomioon, että toinen rinta näkyy hieman sen etualalla olevan takaa, eli kyseessä ei ole ihan suora profiilikuva (mikä varmaan olisi vaikea saada itse otettuakaan, koska ylävartalo kiertyy aina aavistuksen sille puolelle, jonka kädellä kameraa pitelee).
Ovi on ihan vaan perspektiivijuttu, samaa näkyy noissa kaikissa neljässä kuvassa. Ja mitä valkoista pistettä tarkoitat rintojen alla? Tuota rintaliivin alaosaa, joka ei ole ihan ihossa kiinni ja siksi siitä näkyy hieman nurjaa puolta?
En tiedä muokkauksesta, mutta mua häiritsee kun sanoo että "normaalipainoon on vielä pitkä matka". Mun silmiini näyttää ihan normaalipainoiselta tuossa jälkeen-kuvassa?
Up