Loppuraskaus ja helle
Olen raskaana vkot 38+3 ja aloin tässä miettimään, että voiko tästä kuumuudesta olla jotain haittaa vauvalle. Nyt ensimäistä kertaa näiden helteiden aikana minulla on kokoajan hikipinnassa ja hieman huono olo. Itselläni on kuitenkin aika hyvä lämmönsietokyky ja pidän kuumista ilmoista. Mutta nyt kun on vähän tällainen hutera ja hikinen olo niin tuli mieleen, että onkohan siitä jotai haittaa mahassa olevalle vauvalle...
Kommentit (6)
En mä usko että siitä kuumuudesta niinkään on haittaa, mutta nestehukasta ja uupumuksesta kyllä. Muista siis juoda (ilmeisesti pitäis juoda kivennäisvettä, ei raanavettä) ja levätä jalat ylhäällä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 11:02"]
voi hyvää päivää taas, jos on noin avuton niin pitääkö niitä lapsia tehdä
[/quote]
Ihanaa torstaipäivää Sinulle! Olkoon päiväsi mukava ja työntäyteinen sekä elämäsi tunnerikas ja merkityksekäs!
Ei ole haittaa, ajattelehan, että lapsia saavat myös paljon kuumemmilla alueilla asuvat. Muista juoda riittävästi, jos tuntuu, että neste alkaa kuumuudessa kerääntymään liikaa nilkkoihin tms. niin mansikoilla ja vesimelonilla on turvotusta vähentävä vaikutus, myös riittävä nesteensaanti vähentää turvotusta.
Heinäkuun helteillä muistan itsekin tuskailleeni kuumuuden kanssa, oli jo yli lasketun ajan, ei ollut niin hehkeä olo muutenkaan.
Kiitos vastauksesta edelliselle. Mansikoita, melonia ja ananasta on tullutkin syötyä. Nyt alkoi onneksi satamaan, josko se vähän viilentäisi ilmaa.
on haittaa, lapsestasi voi tulla neekeri tai kiinalainen
voi hyvää päivää taas, jos on noin avuton niin pitääkö niitä lapsia tehdä