Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Yksikään poliitikko ei ymmärrä tilanteen vakavuutta."

Vierailija
27.06.2013 |

KALLE ISOKALLIO: "ME OLLAAN TILANTEESSA, JOTA EI PYSTY ENÄÄ KORJAAMAAN"

17.06.2013 | Maija Vaara

"Meillä ei ole yhtään poliitikkoa, joka ymmärtää tilanteen vakavuuden", toteaa Jälkiviisaista tuttu kolumnisti Kalle Isokallio.

"Nokian menestys antoi sellaisen harhakuvan, että meillä on varaa kaikkeen. Ei ollut mitään varasuunnitelmaa, jos nokian menestys ei jatku. Rakennettiin sen kokoinen julkinen sektori, johon meillä ei ikinä tulevaisuudessa tule olemaan varaa", toteaa Kalle Isokallio.

"Meillä on lääkäreitä asukasta kohti enemmän kuin koskaan, mutta kuitenkin meidän terveydenhuollot hikkaa, koska lääkäri ei tee lääkärin työtä, vaan on kirjanpitäjä tai arkistoija. Me hoidetaan papereita, eikä potilaita."

"Me ollaan menty sellaisen kastepisteen yli, että tätä ei pysty enää korjaamaan. Me tullaan ajamaan aivan kiville Suomen kansantalous ja meidän elintaso."

"Tilanteen pystyy korjaamaan sotilasvallankaappauksella tai sitten, että ajetaan tämä niin kiville, että on pakko", Isokallio pohtii.

"Meillä ei ole yhtään poliitikkoa, joka ymmärtää tilanteen vakavuuden."

"En tiedä osaako Katainen tai Urpilainen kuin kertotaulun - jos sitäkään."

Kalle Isokalliota haastatteli Miia Krause.

http://yle.fi/puhe/ohjelmat/puheen_iltapaiva/kalle_isokallio_me_ollaan_tilanteessa_jota_ei_pysty_enaa_korjaamaan_6923.html

Mitä mieltä olette? Saadaanko keskustelua aikaiseksi, mitä pitäisi tehdä, jotta Suomi on jatkossakin hyvinvointivaltio?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minun käyttämät possessiivisuffiksit.

Joo. Sitä vaan, että tämähän on ollut porvareiden tarkoituskin. Julkinen sektori elää yli varojensa, seuraa lama, veroja ei voi nostaa, pakko alkaa realisoimaan valtion omaisuutta, porvarit ostavat hyvät bisnekset pois ja jatkossa kansa joutuu maksamaan julkisista palveluista jollekin veroparatiisiyhtiölle. Kalle Isokallio taitaa kuitenkin itse olla Kokoomuslainen mutta joka kerran yrittää sälyttää kaikki virheet Urpilaisen niskoille. Hyvä yritys. Tiedämme kyllä ketä syyttää: Kokoomusta.

Vierailija
2/2 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ollut nähtävissä jo jonkin aikaa. Suomen talouden surkean tilanteen näkee ihan täältä ruohonjuuritasoltakin ja ehkä juuri varsinkin täältä.

Ei mulla ole mitään ratkaisua. Mulla oli koulussa matikka 6 ja kansalaisoppi 8. Mutta sen mä tiedän, että jos työttömien määrä vaan lisääntyy niin huonommin vaan menee, eli työpaikkoja pitäisi saada ihmisille. Sitten alkaisi kauppakin käydä paremmin ja raha kiertää kun ihmisillä olisi rahaa mitä kuluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla