Mistä hyvä sateenryöpsäyksen kestävä ulkoilupuku?
Olen kävelyllä ja rankkasadekuuro tulee päälle. Vedän pikaisesti tuulipuvuntakin kiinni ja hupun silmille asti. Sade rummuttaa huppuun ja pian vesi valuu inhottavasti tuulipuvun hupusta ja hartioilta läpi pitkin niskaa, selkää ja rintakehää. Viiden minuutin päästä olen täysin läpimärkänä ja sade loppuu. Miten ärsyttävä tunne! Kestävätkö teidän tuulipukunne tällaisen sateenryöpsäyksen vai miten suojaudutte? Olen ulkoiluvaateostoksilla varmistanut että asu hylkii vettä mutta kunnon kaatosateessa ei taida pitää mikään muu kuin kuminen sadeasu.
Kommentit (8)
Kertakäyttösadeviitta vois olla hyvä.
Oliskohan joku kuoriasu riittävän vedenpitävä?
Kuminen sadetakki pitää varmasti veden.
Kallis mutta äärettömän hyvä sadeasu löytyy Crossilta. Mulla on Crossin golfsadeasu, materiaali on täysiin vedenpitävä, strechimäisen joustava ja hengittävä. Hihat ovat riittävän pitkät ja housut hyvin istuvat, ei mitkään säkkimäiset. Ostin golfliikkeen syysalesta, -50%, muuten en olisi raaskinut.
Minulla on useampiakin ulkoilupukuja. Kaikki kestävät pienen sateen mutta kunnon rankkasade tulee kyllä kaikista läpi niin että 10 minuutissa kyllä jo ehtii kastua litimäräksi.
On kyllä tosi ärsyttävä tunne kun yrittää suojautua tuulipuvun sisään ja sitten vesi pääseekin läpi ja valuu hupun sisään ja rinnuksille.
Kaikilla muillakin taitaa tuulipuvut kastua kunnon sateella.