Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talousasiaa, liittyy vanhempiin

Vierailija
26.06.2013 |

Mä järkytyin eilen pahanpäiväisesti, kun juttelin äitin kanssa.

Tuttavapariskunta oli pyytänyt heitä lomareissuun, elo-syyskuussa ja mun vanhemmat olivat kieltäytyneet. Tai siis äiti, isä toki tekee niinkuin äiti toivoo.

Syy, millä äiti perusteli hommaa oli se, että heillä on lapsenlapsia (?)  Tuttavapariskunnalla ei ole lapsenlapsia. Mä ihmettelin moista syytä, äiti jatkoi, että se maksaa niin paljon ja heidän täytyy säästää lapsenlapsille. On sitten lapsille pesämunaa, kun heistä aika jättää.. Eli eivät uskalla nauttia elämästä. kun pitää lapsenlasten tulvaa perintöä turvata.

Mulla ei ole sisaruksia, eli mun kaks lasta on vanhempieni ainoat lapsenlapset. Eli mun vanhemmat ei lähde reissuun, koska mulla on lapsia.

Meidän perhe tulee hyvin toimeen, kumpikin on koulutettu ja työssä alalla, jolla ainakin toistaiseksi saa töitä hyvin. Meillä on pieni asuntolaina vielä jäljellä, mutta viiden vuoden päästä sekin on maksettu. Vanhempien kukkarolla ei käydä koskaan. Toki he ostavat lapsille lahjoja, joskus liian runsaitakin ehkä, mutta en ole siitä kovin huonoa omaatuntoa potenut. Siis eiliseen asti.

Vanhempien talous on myös mallillaan, on asuntoa ja muuta, velkaa ei ole ja säästöjä on mittava määrä.

Mä jäin tilantessa jotenkin ihan hämilleni. Sanoin vaan, että tietenkin te menette. Puhuin asiasta miehelleni ja hän jäi myös sanattomaksi. Aamulla töihin lähtiessä sanoi vielä, että hän ei ole oikein saanut nukuttua, kun on miettinyt tätä. Täytyy ottaa puheeksi asia ja painottaa, että elämästä on tarkoitus nauttia, kun siihen on mahdollisuus. Mun vanhemmat on eläkkeellä ja hyvässä kunnossa.

Ihan käsittämätöntä.. Mä jo pohdin kaikenlaista. Että soitan niille tuttaville ja käsken varamaan matkat ja maksan sitten vanhempien osuuden. Emmä tiiä, mitä tekis?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei se olsii äidiltäsi ollut vain tekosyy  kun ei oikein huvittaisi se matka? Ehkä seuran (se tuttavapariskunta), tai kohteen takia tai juuri nyt muuten vaan? 

Mutta jos ei ollut vain tekosyy niin tosi kurjaa kyllä että rajoittavat elämäänsä tuollaisesta syystä. Ei sun auta kuin yrittää tehdä heille selväksi, että TE pystytte tarjoamaan vanhempina kyllä lapsillenne kaiken tarvittavan, joten isovanhemmat saa ihan vapaasti käyttää omat rahansa elämästä nauttimiseen.

Vierailija
2/7 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on tekosyy.. Äiti huomasi mun kauhistuksen ja sanoi sitten, ettei hän oikein haluaisi mennä.

Heitä on aiemminkin pyydetty mukaan, mutta eivät juuri koskaan mene (paitsi meidän lasten kanssa) Kauhistuttaa oikeasti, jos niille kavereille on sanottu tämä sama syy. Mua pidetään varmaan tosi ahneena ja taloudellisena hyväksikäyttäjänä, kun vanhemmat ei voi edes lomalle lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy minullekin tuli ensimmäisenä mieleeni. Äitisi ei halua matkustaa tämän pariskunnan kanssa. Juttele vielä äitisi kanssa. Kysy, mikä on oikea asianlaita. Kerro myös tuo sama, minkä kerroit aloituksessasi. Sano, että sinusta ei tunnu yhtään kivalta, että vanhemmat kieltäytyvät mistään kivasta sinun lastesi vuoksi. 

Vanhempasi voisivat keksiä asiallisemman syyn kieltäytyä yhteisistä riennoista, mikäli matkaan lähtö on ollut veruke. Jos se on ollut todellinen syy kieltäytymiseen, vanhempiesi pitäisi muuttaa ajatustapojaan. 

Vierailija
4/7 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on samanlaisia, mutta olen ymmärtänyt että he ovat itse sitä ikäluokkaa joka on kasvanut pulassa ja kituisissa oloissa. Olen koittanut tolkuttaa että ei meille tarvitse säästää perintöä mutta kun se nyt vaan on heidän ikäluokassaan ihmisille asia joka on heidän mielestään hoidettava kuntoon ja niin on aina tehty heidän suvuissaan, niin olkoon ja säästäköön. Ei ne kumminkaan mihinkään matkoille lähtisi ja nuuposti ovat aina eläneet joten jos tuosta tulevat onnellisiksi, niin siitä vaan. En jaksa enää jankuttaa asiasta.

Vierailija
5/7 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on ihan karsea paska se pariskunta, joiden kanssa niiden pitäisi matkustaa. Eihän tuohon mitään muuta järjellistä syytä voi olla.

Sano niille, että jos ne eivät mene koko Vauva-lehden AV-palsta ajattelee, että ne ovat jotain seksipervoja epäsiistejä kleptomaaneja ja valehtelijoita, joiden kanssa on epämiellyttävää matkustaa, se tuttavapariskunta.

Tai sitten vanhemmillasi on jokin vakava pitkäaikaissairaus, josta ne eivät vielä ole kertoneet sinulle.

Vierailija
6/7 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli tilaisuus ottaa asia puheksi.

Niinhän se oli, että tekosyy. Hirmu huonosti vaan valittu nuo sanat ja mua silti vaivaa tuo sisältö sinänsä.

Äiti väitti ensin, ettei ole koskaan tuollaista sanonut. Myönsi kuitenkin niin sanoneensa kun vakaasti vaan toistin ja kerroin asiani. Tarkoitus oli kuulemma sanoa, että menee mieluummin samalla rahalla talvella lasten kanssa Kanarialle. Uskon sen, koska lapset ovat heille kaikki kaikessa.

Miksi sitten ei halua ystävien kanssa reissuun? Matka on pitkä ja sisältää useita siirtymiä, ei kuulemma jaksa autossa istua niin pitkiä autoja. Ymmärrän tämän. Sanoi myös, että luultavasti reissussa tulee liian kuuma, joka puolestaan ahdistaa jo ajatuksenkin tasolla. Ymmärrän oikein hyvin.. Eli reissu itsessään ei kiinnosta pätkän vertaa. Sanansa vaan valitsi harvinaisen huonosti ja sen vuoksi minä koin syyllisyyttä. Vaikka mulla ei tuon jutun kanssa ole osaa ei arpaa.

-ap

Vierailija
7/7 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että haluaa säästää lapsille ja lapsenlapsille ei muutn ole pelkkää sodankäyneiden vanhanaikaisten ihmisten traditiota. Voion kertoa, että kun itse vanhenee ja näkee "pahaa maailmaa" ja niitä pieniä viattomia lapsia syntyy, niin sitä olisi valmis tekemään mitä tahansa niiden puolesta. Kun ne sairastuvat, sairastaisi mieluummin itse, kun niillä on koulussa vaikeuksia, opiskelisi heidän puolestaan ja kun ongelmat ovat epämääräisempiä, antaisi toisen kätensä ja koko elämänsä, jotta voisi hoitaa ne kuntoon. Siinä jostain tuttavien kanssa tehtävästä etelänmatkasta luopuminen on mitätön asia, jos sillä voi varmistaa, että kaiken muunkin mennessä pieleen lapsenlapsilla on kutienkin joku pesämuna, jolla päästä elämänalkuun.

eikä täläl ole mitään tekemistä sen kanssa, tarvitsetteko te taloudeliista apua vai ette. Ne vanhemmat ihmiset ovat nähneet monta kertaa, kuinka tuollaiset asiat menevät ja tulevat ja muuttuvat päälaelleen. Ja sinä et sitäpaitsi ole se lapsenlapsi. Se voi vielä tarvita tukea, vaikka sinä et tarvitsisikaan. Ja me vanhat koemme olevamme olemassa sitä varten. Mitä muutakaan käyttöä meille olisi? Mikä voisi olla tärkeämpää Kuin tulevaisuus ja jos sen voi ostaa niin minä ostan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi