Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

n.6v tytön aika voimakas ihokarvoitus käsivarsissa ja säärissä, ajaisitko?

Vierailija
26.06.2013 |

Oikeasti on aika selkeesti erottuvat, aika tummat ja PITKÄT. Voiko ajaa pois ja millä kannattaa, höylällä vai ladyshaverilla?

Ja miksikö, ettei muut ala apinaksi huudella, lapset siis. Tyttö itsekkin on kysynyt eikö häneltäkin voisi ajaa pois kun omia sääriä olen ajanut. Vielä en oo ajanut, mutta selkeesti tyttöäkin häiritsee (vaikkei olla siitä mitään sanottu).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en TODELLAKAAN ajaisi! Karvoitus on normaalia ja jos se on häiritsevää, kannattaa käydä lääkärissä ettei ole hormonihäiriö.

Vierailija
2/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajaisi lapselta. Omalla 10-v tytölläni on selvästi erottuvat tummat pitkät ihokarvat jaloissa, eivät häiritse tyttöä millään tavalla eikä niistä ole kukaan lapsi (eikä aikuinenkaan) huomautellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri toteaa että tytöllä vaan on luonnostaan pidemmät karvat, eikä hormonihäiriötä johon tarvitaan lääkkeet, niin sitten ajaisin, jos tyttö itse haluaa. Ensiksi lekurille, koska tilanteen pitää näkyä siellä. Ei siitä ajamisesta mitään haittaakaan ole. Karvat eivät ala kasvaa nopeammin jne.

Itseäni alettiin kiusaamaan karvoista juuri tuossa iässä.

Vierailija
4/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois ihan pakko, niin koittaisin varovasti, pieninä aloina vahata lämminvahalla, koska takaisinkasvu olisi pehmeämpää ja hitaampaa.

mutta tosiaan, ensin lääkäriin.

Vierailija
5/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 12:57"]

Oikeasti on aika selkeesti erottuvat, aika tummat ja PITKÄT. Voiko ajaa pois ja millä kannattaa, höylällä vai ladyshaverilla?

Ja miksikö, ettei muut ala apinaksi huudella, lapset siis. Tyttö itsekkin on kysynyt eikö häneltäkin voisi ajaa pois kun omia sääriä olen ajanut. Vielä en oo ajanut, mutta selkeesti tyttöäkin häiritsee (vaikkei olla siitä mitään sanottu).

[/quote]

Oletko järjiltäsi?? Kas kun et käytä veetiä koko ipanaan!!??

Jos niitä karvoja kerran ajaa niin joutuu ajamaan koko loppuelämän - älä tee sitä temppua lapsellesi!! Kaikenlaisia hulluja täällä pesii...

Vierailija
6/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin koulussa karvaisuuteen liittyvillä nimityksillä, koska muutenkin tummana mun ihokarvatkin oli tummat... En siis sinänsä ollut edes karvaisempi kuin muut, mutta kun useimmilla suomalaisilla ne ihokarvat on, ja varsinkin lapsena, lähes ihon väriset niin ne ei niin erotu kuin mustat karvat. 

Silti en kyllä välttämättä lähtisi lapselta karvoja ajelemaan, ellei hän itse sitten sano että siitä kiusataan tai että asia häntä muuten kovin häiritsee. 

Vierailija
7/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo ei se karvan juuri tiedä että latva on katkaistu. Ajaminen ei vaikuta kasvuun millään lailla. Sänki on hetken aikaa näkyvämmän oloista kun kärki on tylppä eikä vielä kulunut. Kerta ajamisella ei joudu mihinkään loppuelämän kierteseen.

Vierailija
8/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:04"]

Jos ois ihan pakko, niin koittaisin varovasti, pieninä aloina vahata lämminvahalla, koska takaisinkasvu olisi pehmeämpää ja hitaampaa.

mutta tosiaan, ensin lääkäriin.

[/quote]

Ouch! Olen aikuinen nainen ja vahaaminen on minullekin lähes sietämättömän kivuliasta, ikinä en lapselle ehdottaisikaan moista. Ajelu tai ladyshaver mieluummin jos pakko olisi, joutuu kyllä tekemään usein mutta eipä satu sentään. Ja suihkun yhteydessähän se menee saman tien. 

Mutta mieluiten ei lapselle ollenkaan, kun kaikki tavat poistaa karva tavalla tai toisella ärsyttävät ja kuivattavat ihoa. Eikä minusta ole kiva jos jo 6-vuotiaana täytyisi oppia että oman kehon kaikki osat ja toiminnot ei ole hyväksyttäviä vaan niitä vastaan täytyy "taistella". Mukavampaa olisi jos menisi sinne murrosiän lähestymisen tienoille vasta tuollainen halu ajella karvoja.

Vierailija
9/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina huomauteltu ihokarvoista, myös koulussa ala-asteikäisenä. Karvani on vaaleaa eikä epätavallisen paksua, pitkää tai tuuheaa. Mutta sitä ON. Et repikää siitä.

Vierailija
10/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna keskittyisin mieluummin luomaan lapselle sellaisen itsetunnon, että kokee kelpaavansa karvoineen kaikkineen.

Vierailija
11/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 12:59"]

No en TODELLAKAAN ajaisi! Karvoitus on normaalia ja jos se on häiritsevää, kannattaa käydä lääkärissä ettei ole hormonihäiriö.

[/quote]

Hormonaalinen häiriö mullkein tuli mieleen, koska serkullani oli sellainen alle 10-vuotiaana, yhtäkkiä ilmaantui paksua, mustaa karvaa käsivarsiin (ja varmaan sääriinkin, en vain nähnyt niitä talvisaikaan). Toki joillakin on muuten vain pitkää karvaa käsivarsissaan, mutta se ei kai ole yleensä kovin tummaa?

Vierailija
12/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:53"]

Mulle on aina huomauteltu ihokarvoista, myös koulussa ala-asteikäisenä. Karvani on vaaleaa eikä epätavallisen paksua, pitkää tai tuuheaa. Mutta sitä ON. Et repikää siitä.

[/quote]

Hei, kohtalotoveri! :)

Niin minullekkin, meidän kaveripirissä on varsinainen puheenaihe se, kuinka jopa varpaissani kasvaa pitkiä vaaleita karvoja. Juu, en käytä avokärkisiä kenkiä kun en jaksa niitä ajellakaan. Ja viiksiä on enemmän kun velipojalla... Noh, ehkei sentään.

Mullakin vaaleaa karvaa, mutta sitä on joka hemmetin neliösentillä tässä kehossa. :D

Vierailija
13/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja miten hulluja ootte!! ei 6-vuotiaan kuulu edes miettiä tuollaisia, mistä ne ajatukset tulee??äidiltä ilmeisesti?? en tod. ajaisi. itse saa ajaa teininä

Vierailija
14/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja miten hulluja ootte!! ei 6-vuotiaan kuulu edes miettiä tuollaisia, mistä ne ajatukset tulee??äidiltä ilmeisesti?? en tod. ajaisi. itse saa ajaa teininä

Vierailija
15/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, tuosta hormonaalisesta...silloin sitä ymmärtääkseni kasvaa myös erityisen runsaasti myös kasvoissa. Ja pikkupenikat voi olla myös tosi ilkeitä! Jos on kiusaajaluonne, se etsii sen näkyvimmän "vian" HUOMATKAA " " tuossa!

Vierailija
17/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu neuvolastaki varmaa kans voi kysellä asiasta, todellaki voi ol hormonalline juttu tai sitte vaa näin on, mun isosiskol oli kans hänt itseään häiritsevä tumma pitkähkö ihokarvaisuus pienenä, mut ei ajellu ja apinaks huuteli oma setä tai pääasias kysy "onks sust apinaa yritetty tehdä". ei ne kyllä enää oo haitannu häntä ja tuskin oon minäkää huomannu niitä enää, toiseks on hän o tummempi muutenki ku minä

Vierailija
18/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni diggaili pikkupoikana samanikäistä Vanessa Paradis'ta juuri siksi koska hänellä oli niin upeat karvat käsivarsissaan joita oman luokan suomalaistytöillä ei ollut.

Vierailija
19/19 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaja löytää aina syyn, ei se auta et ajat kaljuksi tai värjäät hiukset tai opetat meikkaaman. kannattaa opettaa puolustamaan itseään ja opettaa että kiusaaminen on väärin!! eikä kiusaamiseen oikeesti tarvita syytä. se on valtataistelua jossa kieroonkasvanut käyttää valtaansa väärin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi