Voiko alkoholiongelmasta selvitä omin avuin??
Osaatteko sanoa. Olen sellainen 'viinaan menevä' ja juon krapulaan.. mutta mitään pakottavaa tarvetta ei ole juoda. Juon ennemminkin tylsyyteen, yksinäisyyteen ja toki pidän nousuhumalasta.
Kommentit (14)
Voi, minäkin selvisin omin päin. Mutta olen aika voimakastahtoinen ja itsepäinen kun jotain todella päätän tehdä, vaikken siltä vaikuta. Päätin vain että nyt riitti, se on loppu, ei enää
On se mahdollista. Minä olen raittiina seitsemättä vuotta, ja tilanne oli tosi paha.
Voi. Pitäisi vain välttää sitä tylsyyttä tai sitten hyväksyä se.
Lopetitteko 1 ja 2 siis kokonaan? Itse ajattelen että en voi juoda humalaan, koska siitä seuraa ongelmia. Muutenkin juomista pitää vähentää.. mutta mutta, ajattelin pe että juon 2 tölkkiä, niin kävinkin 2 lisää..sit aloin jo kysyä seuraa baanalle, onneksi en saanut. Enkä lähtenyt yksin.
Ap
Ei siitä muuten selviäkään kuin omin avuin. Vaikka hakisit apua A-klinikalta tai ryhmistä (AA, A-kilta) niin ihan itse sinä silti joudut sen ongelmasi selvittämään. Antabus on vain tilapäinen ratkaisu eikä se vaikuta millään tavalla juomisen haluun (tai tylsyyteen ja yksinäisyyteen) ja naltreksoni vie vain mielihyvän muistakin asioista.
Itseasiassa kun on juomatta aikansa ei ole enää tylsää. Aivot alkaa toimia normaalisti. Ainakin minulla kävi niin.
2 lopetti sillä tavalla kokonaan, etten juo kuin esimerkiksi illallisella sen lasin tai kaksi viiniä jos olen kylässä ja halutaan hienon aterian kanssa tarjota. Tai juhlissa voin skoolata skumppalasillisen kanssa. En lähde baariin parille, tai voin lähteä seuraksi, mutten ota alkoholia. Kotona en juo.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kun on juomatta aikansa ei ole enää tylsää. Aivot alkaa toimia normaalisti. Ainakin minulla kävi niin.
Mulla on tällä hetkellä vikana se, että kaipaan semmosta pientä hönöä usein. Saatan esim. kaupungilla käydessä ottaa pari.. hirvän helposti tekee mieli se kolmaskin ottaa. Tuo voi olla joka viikkoista. Tämän lisäksi se on todellinen ongelma, että jos juon känniin juon myös krapulaan. Kännijuomisen meinasin nyt laittaa kokonaan tauolle, koska siitä on tullut ongelmia. Tuo 'hönöttäminenkin' on sikäli ihan turhaa (ja voi käydä niin että ottakin sen kolmannen), joten se pitää koettaa vähentää.
Ap
Miten muutoin juomisen saa loppumaan kuin itse?
Eipä siihen muita vaihtoehtoja ole.
Voi selvitä. Kun mieli tekee viinaa on tärkeintä tiedostaa että et sinä oikeasti viinaa halua. Se on se sairaus aivoissasi joka puhuu. Toiset käyttää nimeä viinapiru mutta minulle se on liian uskonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Voi selvitä. Kun mieli tekee viinaa on tärkeintä tiedostaa että et sinä oikeasti viinaa halua. Se on se sairaus aivoissasi joka puhuu. Toiset käyttää nimeä viinapiru mutta minulle se on liian uskonnollista.
Nii kai.. sanoisin itseäni ennemminkin ongelmakäyttäjäksi kuin ihan varsinaiseksi päihderiippuvaiseksi, sairaaksi. Tosin joitakin merkkejä on. Taistelen.
Ap
Itse selvisin. Eli on se mahdollista.