Mitä sitten tapahtuu, jos pappi kieltäytyy kastamasta?
Oletteko olleet tilanteessa, jossa pappi on kieltäytynyt ja mitä kävi? - Itse passittaisin papin menemään ja söisin tarjottavat vieraiden kanssa. Arkena eroaisin kirkosta ja yrittäisin saada lapselle mieluisan nimen.
Kommentit (24)
Tinttarella kirjoitti:
Aamulla soi puhelin ja kirkkoherranvirastosta soittivat ja sanoivat että kirkkoherra soittaa ja soittikin ja nyt on sovittu että kirkkoherra tulee kastamaan meidän pojan huomenna:)
Tulee mihin? Teille kotiin? Omituista toimintaa, yleensä tosiaan kuten täälläkin kerrottu nuori kastetaan koruttomasti ja yksinkertaisesti ennen konfirmaatiota tai sitä edeltävien harjoitusten yhteydessä.
Tajuatko että (valituksestasi huolimatta) saatte erikoiskohtelua?
Kirkkoherra kysyi, missä haluamme pitää kasteen kirkossa vai kotona, joten sanoin siihen, että ihan sama. Ei väliä. Päädyimme kuitenkin pitämään sen meillä, kun täytyy olla kaksi todistajaa ja meille tulee iltapäivällä kaukaa sukulaisia, joten todistajia on enemmän kuin riittävästi ja kirkkoherralle se kävi hyvin, koska hän on ennen asunut melkein naapurissa ja tiesi tosi hyvin paikan. Valitusta en ole VIELÄ tehnyt papista, joka ei kastanut, enkä tiedä edes syytä, miksi teki niinkuin teki, mutta luulen, että tämä pappi on rasisti. Itse olen suomalainen, mutta ex-mieheni ei ole ja toisen pojan toinen vanhempi on ulkomaalainen, jonka kastamisen hän myös perui...En todellakaan koe saavani erityiskohtelua asian suhteen, ainakaan positiivisessa mielessä! En ole saanut nukuttua to-pe välistä yötä, kun poika ilmoitti torstai-iltana, ettei pappi suostu kastamaan poikaani... Erityiskohteluko..? Kyllä, negatiivisessa mielessä.....
En ihan ymmärrä sanontaa, että nuori kastetaan koruttomasti ja yksinkertaisesti. Kaksi lastani on vauvana kastettu ja tyttöni 15- vuotiaana on kastettu, ennen konfirmaatiota ja ainut ero on, ettei 15-vuotias voi olla sylikummin sylissä, eikä ole kastemekkoa päällä, vaan alba!
Aamulla soi puhelin ja kirkkoherranvirastosta soittivat ja sanoivat että kirkkoherra soittaa ja soittikin ja nyt on sovittu että kirkkoherra tulee kastamaan meidän pojan huomenna:)