Jos loukkaa narsistia, mitä voi tapahtua?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostavat varmasti. Ovat siinä 8-vuotiaan tasolla - keinoja kaihtamatta.
8-vuotiaan? 4-vuotiaan
Pistit paremmaksi. Sovitaan sitten niin. :)
Puhkuvat kostoa, että ei mitään rajaa.En sanoisi noin.
Käyttää taitavasti kostoon kaikki keinot
mitä on.
Ei semmoseen 4-vuotias kykene.
Ja miksi muutenkaan solvata lapsia?Nyt en ymmärtänyt, miten tässä solvataan lapsia? Narsisti on uskomattoman lapsellinen kostonhimossaan. Ja kyllä lapsetkin osaavat olla julmia, jos siitä haluamme puhua. Se ei kuitenkaan ole tämän ketjun aihe.
Narsistin kehitys on pysähtynyt lapsuuteen, minä jäänyt kehittymättä. Uskon että tästä kun ”loukattu lapsi” ohjaa toimintaa, johtuu alakoulumaiset toimintamallit, jotka kaikilla on samat ja ennustettavissa.
Taitaa olla se sama nasse-Greta joka näkee narsistit istumalla heidän vieressä.
Kostaa kyllä, heti tai myöhemmin. Sinulle tai ottaa toisen kohteen, syntipukin, johon siirtää käsittelemättömänsä häpeän ja syyllisyyden tunteen. Asia ei koskaan jää vain siihen.
Narsisti jättää uhrinsa ikuiseen seksikoukkuun, hänen jälkeensä et oikeasti nauti sukupuolielämästä enää kenenkään muun kanssa. Kuulostaa julmalta ja surulliselta, mutta se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Narsistia ei jätetä. Jos koitat jättää narsistin niin hän koittaa hurmata sinut takaisin. Narsisti haluaa olla se joka jättää. Toisaalta, narsisti ei koskaan oikeasti jätä sua vaan puhuu sinusta inhottavia asoita ja valheita loputtomiin. Sen kerran, kun erehdyt narsistin ystäväksi tai puolisoksi, rakastetuksi tai vihatuksi niin siinä roolissa olet ikuisesti.
Paitsi jos esität loukkaantunutta. Sehän ei häntä sinänsä kiinnosta, mutta se tekee hänen elämänsä hankalammaksi, kun hän ei voi ehkä luottaa, mitä sinä puhut muille. Siksi hän ei enää pyydä sinua mukaan sosiaalisiin tilanteisiin. Narsisti pelkää kaikkein eniten paljastuvansa. Voi aikansa mustamaalata, mutta helpommalla pääsee, kun irrotautuu tällaisista suhteista. Ja parasta on, jos hän luulee, että sinäkin olet narsisti, ja pelkää että toimit samoin kuin hän, eli kostat, niin silloin hänkin pelkää sinua. Ei hän halua olla itsensä kaltaisen ihmisen kanssa.
Usein ihmiset tajuavat, jos narsisti mustamaalaa muita, jotkut katsovat parhaimmaksi hännystellä narsistia. Ei siinä lopulta kukaan voittajana selviä.
Mä just heivasin narsistisen, vähän pelottavankin, mieskaverin ja ollu hiljaista kun hautuumaalla...en tiiä oliko näin helppoa oikeesti? Aiemmin veti ees taas niitä raivari/kehu-episodeja niin olin tietty varautunu sellaseen. Mutta ehkä ignoorasi mut lopullisesti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostavat varmasti. Ovat siinä 8-vuotiaan tasolla - keinoja kaihtamatta.
8-vuotiaan? 4-vuotiaan
Pistit paremmaksi. Sovitaan sitten niin. :)
Puhkuvat kostoa, että ei mitään rajaa.En sanoisi noin.
Käyttää taitavasti kostoon kaikki keinot
mitä on.
Ei semmoseen 4-vuotias kykene.
Ja miksi muutenkaan solvata lapsia?
Ei kaikki narsistitkaan ole neroja, 4-vuotias voi hyvinkin kostaa taitavammin. Älä aliarvioi lapsen mielikuvitusta.
Mun miehellä kesti 30 vuotta ymmärtää, että hänen äitinsä on narsisti. Kyseessä on ns. piilonarsku eli äärimmäisen salakavala manipuloija ja kiusaaja. Tämän mamman on ollut hankala päästää irti lapsistaan; yksi heistä uskalsi sen tehdä niin äiti kieltää nyt hänen olemassaolonsa ja on jättänyt perinnönjaon ulkopuolelle. On myös kova lahjomaan ja puhumaan p*skaa miehensä eli appeni sukulaisista.
Miespuolisen "uhrin" kokemus.
En tähän mitään yksityiskohtia laita. Sitä ei alkuun tajua, ei halua uskoa. Koska on itse niin vahva. Ja se jos mikä narskua ärsyttää. Vahvuus saa narsistin käymään päälle, eristämään kaikista toisen sukupuolisista kavereista. Narsku on mustis. Aina. Teet mitä vain, olet millainen vain, niin narsisti haluaa tuhota sinut. Hän nauttii nöyryyttämisestäsi. Vuosienkin jälkeen se löytää. Jos haluaa hyötyä, se iskee heikoimpiin kohtiisi
Itse olisi aikaan pitänyt juosta ja lujaa. En kyennyt siihen silloin, koska halusin vain rakkautta Väkivaltainen ja mustasukkainen oli se nainen. Narskuni oli heikko, mutta hän kuitenkin onnistui lopulta
satuttamaan. Pelkäämään miehen, joka ei pelkää normaalisti mitään.
Ja se narsku voi painua helvettiin puolestani
Vastaavan kokenut ymmärtää.
Entä silloin, kun on joutunut narsistin mustamaalaamaksi? Ei silloin pysty kaikille edes oikaisemaan, että en ole sellainen miksi XXXXX on minua haukkunut. Miten saa oman maineensa palautetuksi?
Vierailija kirjoitti:
Lapseni kaverin äiti on. Koko perheemme on mustamaalattu.
Millä teidät on mustamaalattu? Kukaan ei tunne teitä sen enemmän tietääkseen valheiksi? Eikun ööö taidamme itse olla niitä kiusaajia, joille joku laittoi luun kurkkuun
Vierailija kirjoitti:
Hän iskee sinne mihin eniten sattuu. eli jos elämässäsi on salaisuuksia hän paljastaa ne tai valehtelee. menetät työpaikan, ihmisuhteet, omaisuutesi...
kiristys, uhkailu, mustamaalaaminen, manipulointia... parhaimillaan ajaa sinut itsemurh_aan.
Suosittelen katkaisemaan välit narsistiin täysin ja hakemaan apua.
Älä nyt jauha paskaa. Ei ne narsistit mitään yliluonnollisia olentoja ole. Itse olen loukannut narsistia, eikä käynyt mitään. Se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Miespuolisen "uhrin" kokemus.
En tähän mitään yksityiskohtia laita. Sitä ei alkuun tajua, ei halua uskoa. Koska on itse niin vahva. Ja se jos mikä narskua ärsyttää. Vahvuus saa narsistin käymään päälle, eristämään kaikista toisen sukupuolisista kavereista. Narsku on mustis. Aina. Teet mitä vain, olet millainen vain, niin narsisti haluaa tuhota sinut. Hän nauttii nöyryyttämisestäsi. Vuosienkin jälkeen se löytää. Jos haluaa hyötyä, se iskee heikoimpiin kohtiisi
Itse olisi aikaan pitänyt juosta ja lujaa. En kyennyt siihen silloin, koska halusin vain rakkautta Väkivaltainen ja mustasukkainen oli se nainen. Narskuni oli heikko, mutta hän kuitenkin onnistui lopulta
satuttamaan. Pelkäämään miehen, joka ei pelkää normaalisti mitään.
Ja se narsku voi painua helvettiin puolestaniVastaavan kokenut ymmärtää.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Entä silloin, kun on joutunut narsistin mustamaalaamaksi? Ei silloin pysty kaikille edes oikaisemaan, että en ole sellainen miksi XXXXX on minua haukkunut. Miten saa oman maineensa palautetuksi?
Hyvä kysymys. Onko parasta hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on? Luulen, että sinulla ja narsistilla ei voi olla enää koskaan yhteisiä ystäviä. Jos kyse on sukulaisista, tilanne on vielä vaikeampi, jos joutuu olemaan tekemisissä sukulaisten kanssa.
Jos ajattelemme mahdollisimman positiivisesti, on hyvä, että narsismista puhutaan paljon nykyisin. Toivottavasti lähimmäisimme eivät enää usko enää kaikkea. Muistakaa ihmiset: huhupuheet eivät ole aina totta!!! Omiakin aivoja saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Onko parasta hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on? Luulen, että sinulla ja narsistilla ei voi olla enää koskaan yhteisiä ystäviä. Jos kyse on sukulaisista, tilanne on vielä vaikeampi, jos joutuu olemaan tekemisissä sukulaisten kanssa.
Jos ajattelemme mahdollisimman positiivisesti, on hyvä, että narsismista puhutaan paljon nykyisin. Toivottavasti lähimmäisimme eivät enää usko enää kaikkea. Muistakaa ihmiset: huhupuheet eivät ole aina totta!!! Omiakin aivoja saa käyttää.
Mulla kävi niin, että nämä kaksi ahkeraa mustamaalaajaa meni niin liiallisuuksiin mustamaalaamisessaan, että menettivät maineensa. Tyhmät aluksi uskoivat, mutta kun mustamaalaus kantautuu viisaiden ihmisten korviin niin niinhän siinä kävi että lopulta totuus tuli ilmi. Olisi muuten noloa jäädä kiinni ja leimautua epärehelliseksi ja perättömiä valheita levitteleväksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin narsismin asteesta. Pahimmillaan pääset hengestäsi, parhaimmillaan ne vaan tuhoaa sun maineen/mielenterveyden/minkä tahansa mikä on sulle tärkeää.
Tämän takia narsistille ei pidä paljastaa oikeita korttejaan.
Narsisti: mitä ilman et voisi elää?
Minä: koirankakkoja
Narsisti: minäpä menen tallomaan koirankakkoja
Oikeasti ne ovat mekaanisesti toimivia tampioita :D
Vierailija kirjoitti:
Narsistilla ei ole empatiaa tai sympatiaa, hän ei pysty kuvittelemaan toisen ihmisen tarpeita. Vain omia tarpeitaan muiden tarpeina.
Narsismin perusta on sairaalloisen huono itsetunto ja sillä ylikompensointi. Narsisti levittää juoruja koska kuvittelee muiden olevan kuin hän - kykenemättömiä elämään ilman ihailua.
Terveellä itsetunnolla varustetulle ihmiselle ei ole mikään ongelma näyttäytyä epätäydellisenä. Sellainen ihminen nyt vain on, ei kukaan ole täydellinen. Liian jotain hiukset, liian vähän paino, vääränlaiset silmät ovat terveelle ihmiselle rakkaita juuri sellaisina kuin ne ovat. Terveellä ihmisellä on rakkautta itselleen ja muille.
Narsisti on sairas, eikä sitä tajua.
Kyllä narsisti pystyy hyvinkin kuvittelemaan toisten ihmisten tarpeet, ei hän muuten niin pirullisen taitava olisikaan. Narsisti nimenomaan vastaa toisen syvimpiin tarpeisiin, ainakin suhteen alussa.
Empatiasta ja sympatiasta taas on mahdotonta sanoa, koska emme näe narsistin sisälle. Mutta kyllä narsisti pystyy osoittamaan uskottavasti empatiaa, ja hänellä on tunteita. Narsisti ei ole mikään psykopaatti kuitenkaan, vaan narsistin minuus on hyvin hauras.
Vierailija kirjoitti:
Mä just heivasin narsistisen, vähän pelottavankin, mieskaverin ja ollu hiljaista kun hautuumaalla...en tiiä oliko näin helppoa oikeesti? Aiemmin veti ees taas niitä raivari/kehu-episodeja niin olin tietty varautunu sellaseen. Mutta ehkä ignoorasi mut lopullisesti :)
Tyyppi saattoi olla ennemmin tunnekylmä ja psykopaattinen. He siirtyvät olkiaan kohauttaen seuraavaan kohteeseen, jos yhdestä ei voi enää hyötyä eivätkä näe hyötyvänsä kostosta tai pelottelustakaan. Toisaalta, kyllä narsistikin osaa hylätä lopullisesti tai vaihtoehtoisesti odottaa oikeaa hetkeä, joka voi tulla vuosienkin päästä.
Jos olet altis, luikertelee takaisin elämääsi ennemmin tai myöhemmin. Ilmeisesti tällä hetkellä et ole altis, joten vaivannäkö olisi turhaa.
Käykää kuuntelemassa sitä kauhujen Youtubettajaa ja eikö emäntä lie muuallakin tyrkyllä. Se kostaa ja kehuu vielä olevansa oikein narsku. Puistattava tapaus.