Älkää tosiaan ottako kuoulutusta vastaamatonta työtä
Vaik mitä sanotaan. Kaikkihan painostaa, että parempi ottaa edes jotain vastaan. No minä tein näin. Valmistuin 3 vuotta sitten valtiotieteellisestä, ja hain heti useampaa työtä. No flaksi kävi vain Cittarin kassalle, sitten Siwan kassalle, ja nyt kun olen K-kaupan kassalla. Ja tie on noussut sanan mukaisesti pystyyn. Eli mulle sanotaan ihan suoraan kaikissa oman alan tai sinne viittaavissakin paikoissa, että olen selväasti suuntautunut erilaiseen työhön, ym.vastaavaa.. Et niin...
Kommentit (3)
Höpsis!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 18:36"]
Vaik mitä sanotaan. Kaikkihan painostaa, että parempi ottaa edes jotain vastaan. No minä tein näin. Valmistuin 3 vuotta sitten valtiotieteellisestä, ja hain heti useampaa työtä. No flaksi kävi vain Cittarin kassalle, sitten Siwan kassalle, ja nyt kun olen K-kaupan kassalla. Ja tie on noussut sanan mukaisesti pystyyn. Eli mulle sanotaan ihan suoraan kaikissa oman alan tai sinne viittaavissakin paikoissa, että olen selväasti suuntautunut erilaiseen työhön, ym.vastaavaa.. Et niin...
[/quote]
Me otettiin töihin ensin sijaiseksi ja pian vakituiseksi maisteri, joka oli ollut jo opiskeluaikana osapäivä- ja valmistumisen jälkeen kokopäivätöissä varastohommissa. Ja hyvä työntekijä saatiinkin. Pidettiin tärkeänä työkokemuksen hankkimista, elämän realiteettien tajua, työhaluja ja ahkeruutta myös muissa kuin "kolutusta" vastaavissa töissä. Koska joka paikassa asenne on myös tärkeä tekijä. Meillä voi ihan kaikki, niin pomo kuin asiantuntijatkin joutua tuuraamaa toimistoihmiisiä ja kaikki sitä tekeekin. Ei tarvita meillä nirppanokkia tärpästikkeleitä.... monipuolinen osaaminen ihan kaikenlaisista tehtävistä on etu.
Ennemmin jumittumisesi kaupan kassalle johtuisi (jos tämä siis olisi totta) siitä, ettet olisi asenteeltasi, ahkeruudeltasi, ihmissuhdetaidoiltasi jne. soveltuva alasi töihin tai et ainakaan parasta A-luokkaa. :p
Varsinkin nykyisessä työttömyystilanteessa näin ajattelevat jäävät kyllä melko nopeasti kokonaan syrjään työmarkkinoilta. Kannattaa kyllä ottaa mitä saa ja vaikka lyhyeksikin aikaa, siitä kaikesta kertyy työkokemusta.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 18:36"]
[/quote]
Niin eikai sinne ekaan duunipaikkaan, joka ei vastaa koulutusta, ole tarkoitus pysyvästi jäädä, vaan ainoastaan siksi ajaksi, jos kipeästi tarvitsee jonkun työpaikan. Eli pakon edessä.