Allergiselle tarjottavaa kahvipöytään
Henkilölle jolla maito-, soija-, kala- ja pähkinäallergia pitäisi kahville jotakin tarjottavaa laittaa. Mitä valmiita tuotteita löytyy kaupasta etenkin makealle osastolle? Tietty suolaista osastoakin saa kertoa. :) Mökille olisi helpompi viedä kaupasta ostettavia. Hieman vieraampi henkilö joten en voi suoraan häneltä kysyä. Vilja-allergiaa ei ole joten gluteenitonta ei tarvitse. Jos joku tietää tuotteita niin olisin kiitollinen ettei tarvitse kaupan hyllyllä niin kauan norkoilla tutkien tilannetta.
Kommentit (5)
Jos ei ole munaton, niin kyllähän keksihyllystä löytyy maidottomia tuotteita runsaasti. Mansikoita, kirsikoita, keksejä, riisikakkuja tai "palttoonnappeja" hummuspäällysteellä?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 17:03"]
Jos ei ole munaton, niin kyllähän keksihyllystä löytyy maidottomia tuotteita runsaasti. Mansikoita, kirsikoita, keksejä, riisikakkuja tai "palttoonnappeja" hummuspäällysteellä?
[/quote]
Siis tarkoitin, jos hänen ruokavalionsa ei ole munaton =)
Ei ole munaton ruokavalio. Mansikoita on tarkoitus ostaa mutta jotain muutakin siis kaipasin. Muumikeksit tiedän ainakin maidottomiksi. Epäilyttää vain että onko tuoteselosteet aina varmasti tarkkoja. Etten sitten vahingossa yritä työntään nenän eteen vääriä. Toki hän itse tietää mitä voi syödä mutta noloa jos jää lähes kaikki tarjottavat häneltä ottamatta.
http://www.oatly.fi/tuotteet/oatly-suklaajaatelo -kaurajäätelö, ei näyttänyt olevan soijaakaan tuossa, pähkinäjäämistä kannattaa ottaa selvää. On ihan hyvää, olen syönyt vaikkei ruokarajoitteita minulla olekaan. Kesällä jäätelö ainakin usein tekee kauppansa jos vain pakastusmahdollisuus on ja kuljetus onnistuu. Jos ottaa marjoja kaveriksi niin siitä saa ihan kivan annoksenkin tarjolle.
hedelmiä?