Täydellinen elämä?
Millaista mielestänne on "täydellinen" tai sitä hipova elämä?
Minkälainen perhe, koti, varallisuus, ulkonäkö, harrastukset, arvot...?
Mitä haluaisit muuttaa omassa elämässäsi, jotta se olisi hieman lähempänä täydellisyyttä sinulle itsellesi? Vai elätkö jo unelmaasi?
Kommentit (8)
sellanen elämä mikä minulla on. en kerro tarkemmin.
Täydellinen elämä syntyy siitä, että on kiitollinen kaikesta siitä mitä on Ja mitä on annettu.
Kyllä, minulla on täydellinen elämä. Rahaa tietysti voisin ottaa enemmän, sanottaisko pari tonnia enemmän joka kuukausi. Mutta - rahaahan ei ole ikinä tarpeeksi, jos en osaisi olla siitä summasta kiitollinen, niin taas sitten haluaisin enemmän.
Minulle täydellinen elämä olisi tätä:
Asuisin pienehköllä paikkakunnalla omassa omakotitalossa. Elämä olisi aika rutiininomaista, samat kaverit ala-asteelta lähtien. Sama mies lukiosta lähtien, lapsenteko olisi aloitettu nuorena ja tehty ainakin neljä lasta ja ainakin yksi niistä tyttö. Tekisin jotain suorittavaa työtä, todennäköisesti apulaisena, siivoojana tai kaupassa jne. Elämä olisi monella tapaa turvallista, ennakoitavaa ja aika lailla samanlaista.
Elämä meni näin; ensin ei meinannut löytyä miestä, ja kun hänet löysin, ei enää mitään isoa lapsilaumaa ehditty tehdä. Väärä uravalinta johti pieniin tuloihin (ei puhettakaan omasta asunnosta) ja nyt lähden hankkimaan uutta ammattia. Elämä on lyhytjänteistä, epävarmaa ja vaatii sellaista joustavuutta jota minulla ei luonnostaan ole. Lapsille tuntuu kaupunki kuitenkin olevan parempi paikka kasvaa, kuin pienempi paikka, joten muutan jonnekin peräkorpeen sitten kun lapset lähtevät opiskelemaan. Mutta siis, elämäni on ihan hyvää ja näin tämä nyt meni.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 16:18"]
Millaista mielestänne on "täydellinen" tai sitä hipova elämä?
Minkälainen perhe, koti, varallisuus, ulkonäkö, harrastukset, arvot...?
[/quote]
mulla on mielestäni aika täyllinen elämä. Voin kertoa, millaiset perhe koti jne mulla on, kun kerran niitä kysyt, mutta vasta sen jlkeen tulen siihen, miksi elämä minusta on täydellistä.
Perheeseeni kuuluu mies ja tällä hetkellä teini-ikäinen lapsi. Kotimme on aika tavallinen ajallisilla kerrostumilla kalustettu omakotitalo. Varallisuutta on sen verran, ettei tarvitse olla huolissaan ja riskejäkin uskaltaa ottaa. Minä itse olen melko tavallisen näköinen nelikymppinen täti. Harrastan vaateompelua ja 1800-luvun kirjallisuutta. Arvostan lojaaliutta, aitoutta, rehellisyyttä, työntekoa.
Luulen kuitenkin, että elämä on minusta täydellistä, koska meillä perheessä on rakkautta ja lojaliteettia, tiedämme,voivamme aina tukeutua toisiimme. Minä (ja koko perhemme) olen uteliaita ja siksi maailmla tarjoaa meille aina jotain mielenkiintoista. Toistemme tuen ansiosta uskallamme myös ottaa riskejä ja ahkeruuden ja rehellisyyden vuoksi niistä on hetkellisten takaiskujen jälkeenkin yleensä seurannut enemmän hyvää kuin haittaa. Meillä on ollut aina hyvä tuuri, mutta sen tuurin aikaansaamiseksi ja ylläpitämiseksi on tehty paljon työtä.
Minä kun laihtuisin 10 kg niin olisin elämääni todella tyytyväinen!
Kaikki muu onneksi onkin aika lailla kivasti. Mies, lapset, omakotitalo, kiva työ (yliopistotutkinto), harrastuksia... Rahaa tietenkin vois myös olla hiukan enemmän.
Perusasiat ovat kunnossa ja siitä hyvin kiitollinen!
Minä kun laihtuisin 10 kg niin olisin elämääni todella tyytyväinen!
Kaikki muu onneksi onkin aika lailla kivasti. Mies, lapset, omakotitalo, kiva työ (yliopistotutkinto), harrastuksia... Rahaa tietenkin vois myös olla hiukan enemmän.
Perusasiat ovat kunnossa ja siitä hyvin kiitollinen!
No mä asuisin Eirassa, isossa kattohuoneistossa. Olisi tyttö ja poika, kauniit ja taitavat. Tekisin jotain kivaa työtä ja mies olisi joku sikarikas yrittäjä tai toimitusjohtaja, Lomat vietettäisiin Rivieralla ja Alpeilla.
Up