Miten lähetän postia ulkomaille?
Eli miten voin lähettää kirjeen ulkomaille? Olen niin hävettävän uusavuton näissä asioissa. Lähettäisin kirjeen Ranskaan, ja olen ostanut jo ulkomaanpostimerkkejä.
Mihin kohti vastaanottajan nimi kirjoitetaan ja pitääkö minun laittaa osoitteeni perään Finland?
Kiitos todella paljon, jos joku osaa auttaa. Muutakin infoa saa kirjeiden lähettämisestä kertoa.
Kommentit (5)
On erillinen ulkomaanmerkki olemassa hinnaltaan 1,85. Jos laittaa suomen ikimerkin (1,75€) niin se kulkeutuu economy-postina eli hitaammin.
Mikä on ulkomaan postimerkki? Ainakin vielä muutama vuosi sitten, kun harrastin postcrossingia, kortit ja kirjeet meni tavallisella 1 lk merkillä. Ja silloin Postin sivuilla oli ohje miten tuo osoite pitäisi laittaa.
1. Riville vastaanottajan nimi
2. Osoite
3.Postinumero ja paikkakunta
4.Maa, tässä France
Kiitos paljon kaikille, jotka ovat vastanneet tähän. Olen näköjään ostanut sen 1,85 e merkin, joten menee nopeammin perille. Nyt saan kirjeen postiin, kiitos teille!
ap
Ihan samalla tavalla kuin Suomeen lähetettäessä. Osoitteissa pitää näkyä maa, eli vastaanottajan osoiteessa France, lähettäjän osoitteessa Finland. Mitään erillisiä "ulkomaan postimerkkejä" ei kai enää edes myydä. Tavallisen kokoinen Priority-kirje menee Euroopassa 1,85 € hintaan, economy 1,75 € hintaan (eli sama kuin kotimaan kirjemaksu).