Mikä vika tomaateissa?
Miksi suomalaiset tomaatit ovat mauttomia tai oudon makuisia? Eikö nyt jo tähän aikaan vuodesta niidenkin pitäisi maistua tomaatille?
Ihmettelen vaan näitä Prsiman ja S-marketin tomaatteja kun kerta toisensa jälkeen maistuu pahalle tai mauttomalle.
Kommentit (12)
Ne on luultavasti kasvatettu sit vain lampun alla.
Noinhan se on ollut jo vuosia. Kannattaa ostaa luomutomaatteja, ne on ees vähän parempia tai sitten kirsikkatomaatteja.
Tai sitten ulkomaisia tomaatteja. Ne maistuvat tomaatille, koska kasvavat luonnonvalossa.
Toisaalta, kuka on määritellyt, mille tomaatin kuuluu maistua.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 11:40"]
Tai sitten ulkomaisia tomaatteja. Ne maistuvat tomaatille, koska kasvavat luonnonvalossa.
Toisaalta, kuka on määritellyt, mille tomaatin kuuluu maistua.
[/quote] No tomaatille. Olen joskus syönyt oikeitakin tomaatteja, joten tiedän miltä niiden kuuluu maistua. Myös Suomessa on joskus saatu kasvatettua tomaatin makuisia tomaatteja.
Meillä kun ei Prismasta saa kuin suomalaisia tai espanjalaisia tomaatteja, niin mieluummin sitten niitä suomalaisia, vaikka olisivatkin kuinka mauttomia. :( Harmi kun pitää valita mauttoman tai myrkytetyn väliltä.
Harmittaa kaikki Suomessa myytävät kasvikset ja marjat. Mikä siinä on, että jo Viron puolella saa ihania mansikoita ja kukkia yms. Tuoreita!! Pensasmustikatkin, jotka tulee kaikialle samoista maista, myydään Virossa tuoreenpina. Pitääkö Suomessa kasvattaa kaikki itse, että saa jotain tuoretta tai hyvälle maistuvaa. Kalankin ostan nykyään pakastettuna, koska tiskeillä myydään vain vanhaa. Onko syy kauppojen monopoli?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 11:54"]
Harmittaa kaikki Suomessa myytävät kasvikset ja marjat. Mikä siinä on, että jo Viron puolella saa ihania mansikoita ja kukkia yms. Tuoreita!! Pensasmustikatkin, jotka tulee kaikialle samoista maista, myydään Virossa tuoreenpina. Pitääkö Suomessa kasvattaa kaikki itse, että saa jotain tuoretta tai hyvälle maistuvaa. Kalankin ostan nykyään pakastettuna, koska tiskeillä myydään vain vanhaa. Onko syy kauppojen monopoli?
[/quote] Voi olla. Meidän prismassa on ainakin kasvikset hyvin huonoja. Jatkuvasti. Eivät ihmiset osta niitä liiskaantuneita tomaatteja, pussiin pakattuja ruskettuneita kiinankaaleja, vanhoja banaaneja yms. Sitten kun välillä sattuu olemaan siellä siihen aikaan kun tuovat tuoreita vihanneksia esille niin ihmiset ryntääväät haalimaan niitä heti itselleen. Ja ne vanhat vihannekset ja hedelmät jää sinne yhä.
Mistä oikein alkaisin vihannekseni ostamaan? Meidän prisma se kauppa ei ainakaan ole.
Mistä löytää alkutuottajan? Torillakin myydään samasta tukusta ostettua "tuoretuotetta".
Minä saan Prismasta aina hyviä, maukkaita suomalaisia tomaatteja. Tosin ostan mieluiten kirsikkatomaatteja, koska ne ovat parhaita. Ostan tomaatit aina hajun perusteella. Hyvältä haiseva tomaatti myös maistuu hyvältä. Ulkolaiset tomaatit aiheuttavat allergiareaktioita suuhun, kotimaiset eivät.
Katselin eilen Lidlissä ykkösluokan kotimaisia tomaatteja: laatikko toisensa perään oransseja, kovia ja mauttoman näköisiä tomaatteja. Olivat tosin tarjouksessa, mutta...
Parhaat kirsikkatomaatit on Blomgrenilla, ulkonäöstäkin huomaa että painivat ihan eri sarjassa kuin muut kotimaiset. K-kaupasta saa, vihreä pahvirasia.
Höpö höpö, että LIDLissä ois huonot kotimaiset tomskut. Ei meiän LIDLissä itäisessä hgi:ssä ainakaan ole. Jos sattuvatkin joskus olemaan vielä hiukan raa'ahkoja, niin äkkiä ne kotonakin kypsyvät, etenkin banaanin naapurissa.
Saman olen huomannut.Toki välillä on joku maistuvampi satsi osunut,mutta pääsääntöisesti noin.En tiedä,mistä johtuu.