Teille jotka mietitte "erikoista" nimeä lapsellenne
Älkää ainakaan valitko sellaista, jonka kanssa pitää tapella joka jumalan kerta kun jonkun virkamiehen pitää kirjoittaa se ylös
Terkuin
"Eiku se on iillä sillee et se päättyy II aa nii et siinä jiin tilalla on ii - ei siin ei oo jiitä ollenkaan - ja sit se seuraava nii alkaa c-kirjaimella nii..."
Kommentit (32)
Me yritimme valita sellaisen nimen, joka on harvinainen mutta silti suomalaiseen suuhun ja sukunimeen sopiva (ylipäänsä toiveena oli ihan supisuomalainen nimi). Viimein löysimme sellaisen (lyhyt, vain neljä kirjainta) ja aina saa oikoa nimeä. En tiedä, puhunko itse jotenkin epäselvästi vai onko muiden kuulossa jotakin vikaa =D
Eipä tuo minua häiritse, ei sen puoleen.
Aina tosiaan ei voi ennakoida mitä nimeä pidetään vaikeana ja mitä joutuu toistelemaan.
Mua hävettää vieläkin tilanne jossa minä kysyin yhden lapseni päivähoitokaverin nimeä.
Valehtelematta kysyin monta kertaa, että mikä? Ja silti päästyäni kotiin selvis et olin ymmärtänyt väärin.=)
Lapsen nimi on Edda. Voiko suomalaisempaa olla mut silti en saanut sen äidin puheesta mitään tolkkua. Luulin et tyttö on Edla tai Ella.
Ei kai siinä tapella tarvitse. Luettelee vain nimen kirjain kirjaimelta.
Mun sukunimeä ei kukaan osaa kirjoittaa oikein, ellen lausu sitä. Sellainen sukunimi minulla oli lapsena ja nyt naimisiin menon myötä. Ei tämä nyt NIIN kamalaa ole ;D
Mä tavaan nimeni näin "XXXX-XXXXXX XXXXXX, yhdellä oolla, väliviivalla ja kahdella ässällä, sukunimi kirjoitetaan XXXXXX (kirjain kirjaimelta tavaus)" Eikä yhtään häiritse, aina olen nimestäni tykännyt, enkä ikinä vaihtaisi mihinkään tavallisempaan. Virastoissa jne on helppo asioida näyttämällä henkkareita tai esim. terkkarissa ihan vaan sotulla. Joskus jos täytyy ääneen tavata niin sitten tuolla tavoin kun edelle mainitsin. Joskus tulee johonkin papereihin vähän väärin kirjotiettuna mutta mitä silläkään on väliä?
Kuinka vaikeaa voi olla nimen tavaaminen kirjain kirjaimelta????
Minun nimeni on hyvin yksinkertainen ja tavallinen, olen alkanut epäillä että omassa lausunnassani on jotain vikaa. Todella usein etunimeni kuullaan hieman väärin ja aina samalla tavalla, tyyliin: Tiia --> Tiina.
Minun supisuomalainen, yleinen, kirjoitusasultaan helppo nimi on onnistuttu kirjoittamaan puhelimitse tilattuihin lippuihin niin väärin, että vain vokaalit olivat oikein. Enkä puhu epäselvästi.
Voi teitä. Amerikaasessa kysytään aina heti ensimmäiseksi, että miten nimi kirjoitetaan. Se siitä. :-)
Amerikassa on myös tavauskilpailuja... Lisäksi kun maassa on ihmisiä ympäri maailman, on selvää että monen nimi sanotaan/kirjoitetaan eri tavalla, ja moni on "Väinöjä" ymv. outoja nimiä.
Mullakin on melko supisuomalainen nimi vaikkakin harvinainen. Ulkomailla asuessahan sitä sai aina olla tavaamassa ja "ä" on aina kiva... mitä sillä on väliä jos nimeään joutuu tavailemaan!
Meillä on hyvin tyypillinen, suomalainen sukunimi. Silti siihen on lisätty ylimääräinen kirjain lähes joka kerta, jos tietomme on laitettu ylös jonnekin.