Ovatko kauniit nimet Peppi ja Eemeli käyttökelpoisia
Tuleeko yhä vahvat mielleyhtymät satuolentoihin?
Kommentit (18)
No Pepistä tulee. Eemelistä ei, se on oikeastaan tosi kiva nimi :)
Tunnen itse sekä Eemelin että Pepin, eikä niitä oikeiden ihmisten kohdalla ajattele satukirjaniminä! Kyseisellä Pepillä on vielä räikeän punainen tukka, enkä silti saa mitään Lindegren-fläsäreitä joka kerta hänet nähdessäni. Kyseinen Eemeli taas ei voisi olla kauempana satukirjaesikuvastaan, eikä koskaan ole tullut edes mieleeni, että nimi on sama kuin tuossa lastenkirjassa.
Ihania nimiä molemmat, antaa mennä vain!
Tutun lapsilla on nuo nimet. Minulle kyllä vahvasti tulee mieleen ne sadut, mutta on sitä pahempiakin mielleyhtymiä. Esim. opettajien on varmasti vaikea nimetä omia lapsiaan kun pää on täynnä mielikuvia oppilaiden nimistä.
Ei tule mitään mielleyhtymiä ja vaikka tulisi, mitä sitten? Kauniita nimiä molemmat:) Jos meille joskus tulisi tyttö, voisin antaa nimeksi peppi. Mutta meille siunaantuu pelkkiä poikia:)
T. Eemelin äiti
Hyvät on nimet, eikä ensikuuleman jälkeen enää "häiritse" satuhahmot. Kolmanneksi vielä Marikki, niin olisi ihana sisaruskatras täynnä. Nimissä on ideaa, muttei korahda korvaan, kuten Tupu,Hupu,lupu.
No en ehkä sisaruksille laittais noita, mutta yksittäisinä ovat ihania nimiä. Meillä on Eemil ja kaverillani sekä työkaverilla Peppi-tytöt. Ei tule satuhahmot mieleen.
Mä oon ihan tykästynyt eemeli nimeen, mutta jos meille nyt on poika tulossa niin tulis eemil
Yksittäin ei tule, mutta jos sisarukset ovat Peppi ja Eemeli, niin tulee.
Hmm, mun mielestä kirjallisuuden hahmo ois ehkä osuvampi termi kuin satuolento.
Molemmat lapsilla ok, mutta jotenkin tuntuu hassulta ajatus Pepistä ja Eemelistä nelikymppisinä. Samoin kuin Oskari, Vili, Veikka, Jade, Jimi, Jerry yms. Mutta maailma muttuu, Teemukin kuulosti joskus ikuiselta pikkupojalta, mutta kai se on uskottava että voi olla jo ikääkin :)
Lähes kaikista nimistä tulee joku ihminen/ hahmo mieleen, se on sitten eri asia antaako sen häiritä. Pepistä mulle tulee ihan ekana mieleen salkkari- Peppi, pitkätossu vasta sen jälkeen. Eemelistä taas ennen Vaahteramäen Eemeli, mutta nykyisin oma poika. Eli joo, käyttökelpoisia ovat mun mielestä :)
T: Eemelin äiti
Joo tulee mieleen Lindgrenin kirjat. Voihan tuollaiset nimet antaa vaikka lemmikkipossuille.