Pystyttekö aina syömään kyläpaikassa?
Itselläni on nuo tilanteet todella vaikeita. Nyt esimerkiksi Juhannuksena saimme kutsun mennä syömään ystäviemme luokse ja kämppä ensinnäkin oli sekasorron vallassa, ei vain sotkuista vaan myös likaista. Näin kun nainen lätki kanafileitä maustumaan ja siirtyi muihin hommiin käsiään sen kummemmin pesemättä ja kaikki oli jotenkin niin kaoottista ja sottaista. Onhan käsiä välillä pestävä, varsinkin kananlihan käsittelyn jälkeen. Kaikki ovenrivat olivat sotkuisia. No minulla tuli paha olo ja söin vain hieman salaattia.
Joskus saattaa olla tilanne missä tarjotaan ruokaa ja jos satun olemaan nälkäinen, kohteliaisuuttani tartun tarjoukseen ja kohta jo kadun sitä. Jos esim. liha sattuu olemaan rustoista ja mielestäni maistuu kummalliselta, en vain pysty teeskentelemään ja ateriaa syömään. Pyörittelen paloja lautasella ja heti mahdollisuuden tullessa piilotan ne servettiin ja tungen roskiin.
Minun on vain tiukasti kieltäydyttävä, onko tuttua?
Kommentit (25)
*nro 20 jatkaa; mäkin huomaan aina jos ruuassaon jotain mitä ei voi purematta niellä. Oli se sitten koostumus, maku, tuoksu tms. Ja nirson maineessakin oon, en vain pysty syömään jos ruoka on pahaa tai siinä on joku outo sivumaku. Anoppilassa esim joskus avattu maito alkaa tuoksua ja maistua jätteelle kun kerää jääkaapissa joidenkin ruokien maut. otan aluksi vain niin vähän etten heittäisi ruokaa turhaan roskiin, koska selvähän se on että jollekkin muulle ruoka saattaa olla parhainta, niin Syököön hän sitten. Ja tiedustelen etukäteen mitä joku tietty ruoka sisältää (rucolaa en vain voi sietää) ym.
Ei siitä ravintolan hygieenisyydestäkään aina voi olla varma....
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 08:08"]
Kyllä minusta tuntuu, että en vain voi syödä tuttavieni tekemään ruokaa, kiusallisia tilanteita. Ravintolassa tietysti eri tilanne, jotenkin luotettavampaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 08:16"]
Entrecotea ei. Esim Karjalanpaisti jos lätkäistään suoraan paketista valmistumaan sen kummemmin paloja perkaamatta, tulee epämieluisia yllätyksiä suuhun, mitkä sitten jää sinne muklaamaan.
[/quote]
Viitaten aiempaan keskusteluun siksi meille on katettu haarukka ja veitsi että ne epämieluisat klöntit voi poistaa jo lautasella. Itse syön lihan niin pieninä palasina että pystyn vaikka nielaisemaan jos jotain epämieluisaa suuhun tulisi.
Karjalanpaistin teen itse isoista lihapaloista, poistan kalvot ja muut epämieluisat palat ennenn pilkkomista eikä tarvitse pelätä että löytyy suupaloista. Jos ostaa niitä kaupan roippeita saa mitä tilaa...
Mä jätän vain epämieluisan ruoan syömättä, pahoittelen tarvittaessa. Ei se ole niin vakavaa.
Kuinka monesti ne teidän tuttavat ovat ruokamyrkytysten vuoksi sairaalassa? Kun niin paskaisia kerran ovat?