Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kyttää kaiken aikaa rahojani!!!!! Ja syyttää kun ei ole "tarpeeksi"

Vierailija
23.06.2013 |

Joka kuukausi kysyy, paljonko meni kauppaan, mihinkä on voinut 300 e mennä kuussa ja plaaplaa.... Nytkin sai hepulin siitä kun mulla on jäljellä vähän yli 500 e ja sillä ei kuulemma pitkälle pötki ja ensviikolla tulee palkka kummallekkin. Vituttaa niin paljon kun sen täytyy kytätä mun rahojani! Ja tuo vähän yli 500 on meidän perheelle paljon, meillä on kaksi pientä lasta, joiden elättämiseen menee mm. ruokaan ja vaatteisiin. Ostin tässä kuussa juhannusruoat, joihin upposi suurin osa, en ole ostanut mitään ylimääräistä en edes lapsille uusia vaatteita. Mikäs siinä kun herra itse pelaa pokeria netissä kaiken aikaa ja valittaa kun rahat lopussa! VOI HELVETTI! Sitten ihmettelee, miksi oon vihanen.. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu... vituttaa sen verran, että harmaat hiukset jo alkavat kasvaa.

Vierailija
2/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näkeekö se sun tilille vai kerrotko ihan lepsusti sille rahatilanteesi?  Toi kuulostaa tosi masentavalta:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserimies sulla. Kannattaa erota.

Vierailija
4/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetili käyttöön kuin olis jo!

Sovitte kuinka paljon tilille laitetaan, ostatte lasten tavarat ja ruuat ja yhteiset hankinnat perhetililtä. Lisäätte rahaa molemmat yhdessä jos on tarvista.

Ei noin voi menetellä että yksi pelaa rahansa ja sitten kyttäilee ettei toinen "tuhlaa" mihinkään tarpeelliseen.

Vierailija
5/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:35"]

Siis näkeekö se sun tilille vai kerrotko ihan lepsusti sille rahatilanteesi?  Toi kuulostaa tosi masentavalta:(

[/quote]

Onneksi on eri tilit, mulla aina kysyy tässä loppukuusta paljonko jäljellä yms. Ja luulen, en kaikilla joilla palkka kerran kuussa rahatilanne ei oo mitä parhain just sillä viimesellä viikolla just ennen palkkaa. Kun kerron, kuinka paljon on jäljellä, se suuttuu, oli rahaa sitten paljon tai vähän. Sen käsitys on sellainen, että pitäis joka kuukausi olla vähintään pari tonnia varaa, jos sattuis tulemaan joku yllättävä meno. Ärsyttää niin vietävästi. Se ei millään tajua, kuinka hyvin meillä on asiat oikeesti. Menis asumaan hetkeksi aikaan sellaseen perheeseen, jolla ei oikeesti ole edes varaa yhteen kauppareissuun kuussa. Mulla nyt kumminkin jäi se 500 yli.

Vierailija
6/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sentään saat käyttää rahojas.. Kaverin mies hallitsee tilejä ja antaa esim tyttöjen iltaa varten 20 euroa siiderirahaa. Vitosen vei jo matka yhteensuuntaan. Niiden perheessä on äiti ja kaksi teinitytärtä (ja kaksi ala-asteikäistä), eivät saa ostaa dödöjä, meikkejä vain yhdet (kolmelle käytössä), ei hiuksiin hoitoainetta.. toinen tytär sai stipendin koulusta, isä vei senkin.

Tää jätkä aivan surutta ostelee ostelee viidenkympin (kappale) sikareita ja laatuviinejä itselleen, käy etelässä golffaamassa tuon tuosta..

Perhe köyhäilee ja ei saa mitään! Okei, onhan lapsilla karkkipäivä lauantaisin, saavat kolme paperipäälysteistä karkkia per muksu lauantaisin. (karkit ostettu espanjan Lidlistä vuonna kivi ja miekka) Mä tiedän aina käydä omien lasten kaappeja läpi, kun noiden nuoremmat muksut alkaa kyläilemään risoissa vaatteissa. Ne on siisn kuluneet rikki. Tuo äiti välillä on kirppiksellä salaa mieheltään myynyt lapsille annettuja vaatteita, että saisivat joskus omaa rahaa...

Niin tää kaveri siis käy töissä, tekee hullun pitkiä vuoroja ja alistuu. Aivan järkyttävää!

Puhalla pilliin nyt ajoissa, ettei teille käy samoin. Etenkin jos miehelläs on peliaddiktio. Se on pohjaton kaivo.

Vierailija
7/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:36"]

Perhetili käyttöön kuin olis jo!

Sovitte kuinka paljon tilille laitetaan, ostatte lasten tavarat ja ruuat ja yhteiset hankinnat perhetililtä. Lisäätte rahaa molemmat yhdessä jos on tarvista.

Ei noin voi menetellä että yksi pelaa rahansa ja sitten kyttäilee ettei toinen "tuhlaa" mihinkään tarpeelliseen.

[/quote]

Ei... en missään nimessä halua yhteistä tiliä. Joillekkin se sopii, mutta tiedän, että meille ei. Pitäisi varmaan joka ikisestä kauppareissusta kuitit tuoda oikein kolmen kopion kera ja myyjän nimmarilla varustettuna. Olen monta kertaa huutanut hänelle, että minun rahoillaniko tässä eletään, kun itse pelaa kaiken.

Vierailija
8/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:41"]

Sä sentään saat käyttää rahojas.. Kaverin mies hallitsee tilejä ja antaa esim tyttöjen iltaa varten 20 euroa siiderirahaa. Vitosen vei jo matka yhteensuuntaan. Niiden perheessä on äiti ja kaksi teinitytärtä (ja kaksi ala-asteikäistä), eivät saa ostaa dödöjä, meikkejä vain yhdet (kolmelle käytössä), ei hiuksiin hoitoainetta.. toinen tytär sai stipendin koulusta, isä vei senkin.

Tää jätkä aivan surutta ostelee ostelee viidenkympin (kappale) sikareita ja laatuviinejä itselleen, käy etelässä golffaamassa tuon tuosta..

Perhe köyhäilee ja ei saa mitään! Okei, onhan lapsilla karkkipäivä lauantaisin, saavat kolme paperipäälysteistä karkkia per muksu lauantaisin. (karkit ostettu espanjan Lidlistä vuonna kivi ja miekka) Mä tiedän aina käydä omien lasten kaappeja läpi, kun noiden nuoremmat muksut alkaa kyläilemään risoissa vaatteissa. Ne on siisn kuluneet rikki. Tuo äiti välillä on kirppiksellä salaa mieheltään myynyt lapsille annettuja vaatteita, että saisivat joskus omaa rahaa...

Niin tää kaveri siis käy töissä, tekee hullun pitkiä vuoroja ja alistuu. Aivan järkyttävää!

Puhalla pilliin nyt ajoissa, ettei teille käy samoin. Etenkin jos miehelläs on peliaddiktio. Se on pohjaton kaivo.

[/quote]

No huh... Tuo oli kyllä järkyttävää... En ikinä retuuttaisi itseäni ihan noin pahasti. Tiedän, että en näinkään itseäni saisi retuuttaa, vaan puhaltaa peli poikki. ap

Vierailija
9/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:29"]

Joka kuukausi kysyy, paljonko meni kauppaan, mihinkä on voinut 300 e mennä kuussa ja plaaplaa.... Nytkin sai hepulin siitä kun mulla on jäljellä vähän yli 500 e ja sillä ei kuulemma pitkälle pötki ja ensviikolla tulee palkka kummallekkin. Vituttaa niin paljon kun sen täytyy kytätä mun rahojani! Ja tuo vähän yli 500 on meidän perheelle paljon, meillä on kaksi pientä lasta, joiden elättämiseen menee mm. ruokaan ja vaatteisiin. Ostin tässä kuussa juhannusruoat, joihin upposi suurin osa, en ole ostanut mitään ylimääräistä en edes lapsille uusia vaatteita. Mikäs siinä kun herra itse pelaa pokeria netissä kaiken aikaa ja valittaa kun rahat lopussa! VOI HELVETTI! Sitten ihmettelee, miksi oon vihanen.. 

[/quote]

Tuohan on mitä selkeintä taloudellista vallankäyttöä. Myös se lasketaan yhdeksi väkivallan muodoksi. Sano miehellesi, että hänelle ei kuulu sinun raha-asiasi niin kauan, kuin hoidat oman osuutesi talouden menoista. Äläkä missään nimessä avaa mitään yhteistä tiliä miehen kanssa, se kuitenkin pelaisi nekin rahat. 

Hoitoon se mies pitäisi viedä. Paha vain, että addiktia ei voi parantaa ilman addiktin omaa paranemismahdollisuutta. 

Minun eksäni valitti, kuinka paljon minä käytin rahaa. Olin kuulemma varsinainen tuhlaaja. Kuitenkin oli pitkiä aikoja, jolloin vain maksoin laskut ja kävin ruokakaupassa. En ostellut itselleni vaatteita enkä mitään muutakaan. Lapsille vain. Silti oli minun vikani, kun tili ammotti tyhjyyttään. Ukko osteli vähän väliä itselleen uusia vaatteita, kalliita konjakkeja ja ajeli taksilla ravintolaan ja takaisin tuhannen kännissä. Kuulemma oli suhdetoimintaa. Prkl. Ja eihän hän voinut vanhoissa lumpuissa kulkea, kun ei se sovi hänen asemassaan. Sillä ei ollut väliä, että minäkin työskentelen alalla, jossa joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Nyt ei minulle enää kuulu hänen alkoholiongelmansa pätkääkään, kun on eksä. 

Vierailija
10/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen käytös johtuu todennäköisesti siitä, että höntä itseöön ahdistaa tuo pelaaminen, eli tietää, että se on ongelma, mutta tivoo, että teillä olisi varaa siihen. Ei teillä kuitenkaan ole. Js mies voisi saada pelaamisen haltuun, hänellä olisi vähemmän tarvetta kontrolloida teidän muiden rahankäyttöä ja ilman peliongelman haltsaaamista en usko hänen pystyvän luopumaan kontrollintarpeestaan ylipäänsä.

Jostain anonyymit pelurit tai peliluurista voisi olla hyötyä, mutta tietysti vain jos mies tajuaa ongelman itse.

Yritä kuitenkin pitää kiinni sekä omista keuksistasi omiin rahoihisi että järjestä massa kulutuksessasi.

Vierailija
11/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kymppi. Sitä olen hänelle sanonut, että olisi eräänlainen henkinen väkivalta. Mutta hän vaan pudistelee päätänsä ja suuttuu, kun syyttelen häntä siitä. Olen välillä niin kyllästynyt hänen syytöksiinsä minun rahankäytön suhteen, että olen vain todennut että " joojoo". Tuntuu, kun hänen pitäisi päästä aina niskan päälle, ja häntä ottaa päähän, kun minä estän sen. Olen monesti sanonut, ettei naiselle huudeta noin ja alisteta. Hänen isänsä on juuri sellainen alistaja-tyyppi vaimoansa kohtaan. Olen aina ihmetellyt, miksi hänen vaimonsa on päästänyt hänet niin niskan päälle. Itse en ikinä luopuisi itseni ylpeydestä ja kunniasta päästää miestä niskan päälle. Mutta vähitellen alkaa tuntua siltä, että en jaksa enää taistella vastaan, hän ei mistään muusta jutusta suutu, kuin siitä, että rahat on " lopussa".  ap

Vierailija
12/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 18:02"]

Miehen käytös johtuu todennäköisesti siitä, että höntä itseöön ahdistaa tuo pelaaminen, eli tietää, että se on ongelma, mutta tivoo, että teillä olisi varaa siihen. Ei teillä kuitenkaan ole. Js mies voisi saada pelaamisen haltuun, hänellä olisi vähemmän tarvetta kontrolloida teidän muiden rahankäyttöä ja ilman peliongelman haltsaaamista en usko hänen pystyvän luopumaan kontrollintarpeestaan ylipäänsä.

Jostain anonyymit pelurit tai peliluurista voisi olla hyötyä, mutta tietysti vain jos mies tajuaa ongelman itse.

Yritä kuitenkin pitää kiinni sekä omista keuksistasi omiin rahoihisi että järjestä massa kulutuksessasi.

[/quote]

Uskon, että totta tämäkin osittain. Hänellä on varmasti pelko siitä, että jos minullakin loppuu rahat kesken, niin sitten ei ole kummallakaan rahaa. Ja pelkään, että hänelle kehittyy asenne " minä voin pelata kun vaimo maksaa kaiken". 

Monesti olen muistuttanut häntä omista pelaamisista, kuinka paljon " rikkaampia" olisimme jos hän ei pelaisi kaiken aikaa. Onneksi kumminkaan hän ei vielä sadoista euroista pelaa, mutta on hyvällä matkalla sinne suuntaan, ja kuinka yleensä- hänkin aina raivostuu kun vihjaan addiktioon, eikös se ole jo merkki addiktiosta, kun ei halua keskustella asiasta ja raivostuu samantien? En tiedä, pitääkö tässä minun ruveta jo uhkaamaan erolla ja lapsien viemisillä, että järkiin tulisi.

Vierailija
13/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä teidän miehet tietää, paljonko teillä on tilillä? Jos meillä mies kysyisi, vastaisin jotain epämääräistä. Minun rahojanihan ne ovat. OLi paljon tai vähän, ei se kuulu miehelle mitään.

Vierailija
14/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ehdotus: avatkaa yhteinen tili, mutta sellainen jota voitte käyttää yhdessä ja vain pankkikonttorilla. Säästäkää sinne molemmat 100 € kuussa, kunnes miehen mielestä riittävä puskuriraha on kasassa. Sitten mies tietää, että hätävararahat löytyvät kun pesukone hajoaa, eikä sinulla ole velvollisuutta raportoida rahojen käyttöä.

Valehtele, että sulla on kaksi tonnia säästötilillä tai väitä että sait äidiltä/kummilta/mummilta lahjaksi rahaa, mutta käytät ne vaan hätätilanteessa.

Hommaa luottokortti.

Säästä itsellesi ja lapsille salainen vararaha sen varalta, että miehen peliongelma muuttuu todella vaikeaksi. Ja joka tapauksessa tee niin, kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla edes kuukauden palkka säästössä tilillä, rahastoissa osakeissa tms.

Vierailija
15/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 18:03"]

Hei, kymppi. Sitä olen hänelle sanonut, että olisi eräänlainen henkinen väkivalta. Mutta hän vaan pudistelee päätänsä ja suuttuu, kun syyttelen häntä siitä. Olen välillä niin kyllästynyt hänen syytöksiinsä minun rahankäytön suhteen, että olen vain todennut että " joojoo". Tuntuu, kun hänen pitäisi päästä aina niskan päälle, ja häntä ottaa päähän, kun minä estän sen. Olen monesti sanonut, ettei naiselle huudeta noin ja alisteta. Hänen isänsä on juuri sellainen alistaja-tyyppi vaimoansa kohtaan. Olen aina ihmetellyt, miksi hänen vaimonsa on päästänyt hänet niin niskan päälle. Itse en ikinä luopuisi itseni ylpeydestä ja kunniasta päästää miestä niskan päälle. Mutta vähitellen alkaa tuntua siltä, että en jaksa enää taistella vastaan, hän ei mistään muusta jutusta suutu, kuin siitä, että rahat on " lopussa".  ap

[/quote]

Hyvä, että olet valveutunut ja tiedät omat rajasi, joita et päästä miestä rikkomaan.

Entä mitä sinä haluat, ap? Haluatko, että mies lopettaa kontrolloivan käytöksensä ja te voitte jatkaa elämäänne onnellisena? Haluatko päästä miehestä eroon?

Eroon pääseminen voi olla kaikkein helpointa. Hankit vain itsellesi ja lapsillesi asunnon ja muutat sinne. Pistät avioeron vireille. 

Yhdessä pysyminen onkin sitten huomattavasti hankalampaa. Hankalinta tässä on ihan varmasti saada mies ymmärtämään oma osuutensa teidän välisistä erimielisyyksistä ja parisuhdeongelmista. Koska hän ei kuuntele sinun puhettasi, ollaan jo melkoisessa pulassa. Suostuisiko hän pariterapiaan kanssasi? Voisitte puhua hänen ongelmastaan ja siitä, miten hän kohtelee sinua. Samalla myös mies voisi puhua omista peloistaan ja huolistaan, sillä voihan olla, että hänelläkin on niitä. 

Minä kyllästyin pelastamasta omaa avioliittoani ihan yksinäni, kun mies ei ollut mitenkään motivoitunut. Kuulemma hänen mielestään avioliitto olisi muuten ollut ihan hyvä, jos vain lopettaisin sen masentelun ja pahan olon milloin mistäkin. Just. (Tunteet nostavat päätään, vaikka en ole ajatellut enää näitä asioita pitkiin aikoihin.)

10

Vierailija
16/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 18:09"]

Siis mistä teidän miehet tietää, paljonko teillä on tilillä? Jos meillä mies kysyisi, vastaisin jotain epämääräistä. Minun rahojanihan ne ovat. OLi paljon tai vähän, ei se kuulu miehelle mitään.

[/quote]

Minun tilanteessani, sanoin sitten 500 tai 1500, se on miehelleni samantekevää. Aina liian vähän. Ja tämä se raivostuttaa eniten. Ja monesti olen sanonut, ettei minun rahat sinulle kuulu, niin parin viikon riitahan siitä syntyy, enkä jaksa joka kk sellaista.

Vierailija
17/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten varma, että tiedät kuinka paljon miehesi pelaa? Ettei ole pikavippejä tms. jotka on ottanut salaa. Se selittäisi, miksi miehen mielestä pitäisi olla pari tonnia jemmassa - jotta voisit maksaa hänen velkansa sitten kun on selkä seinää vasten.

Vierailija
18/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 18:16"]

Muutama ehdotus: avatkaa yhteinen tili, mutta sellainen jota voitte käyttää yhdessä ja vain pankkikonttorilla. Säästäkää sinne molemmat 100 € kuussa, kunnes miehen mielestä riittävä puskuriraha on kasassa. Sitten mies tietää, että hätävararahat löytyvät kun pesukone hajoaa, eikä sinulla ole velvollisuutta raportoida rahojen käyttöä.

Valehtele, että sulla on kaksi tonnia säästötilillä tai väitä että sait äidiltä/kummilta/mummilta lahjaksi rahaa, mutta käytät ne vaan hätätilanteessa.

Hommaa luottokortti.

Säästä itsellesi ja lapsille salainen vararaha sen varalta, että miehen peliongelma muuttuu todella vaikeaksi. Ja joka tapauksessa tee niin, kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla edes kuukauden palkka säästössä tilillä, rahastoissa osakeissa tms.

[/quote]

Ei piiruakaan periksi miehen kontrollointitarpeelle, eikä siis myöskään yhteistä tiliä. Valehtelemaankaan ei tarvitse ruveta, sillä sekin olisi myönnytys miehen kontrollointitarpeelle. 

Luottokortti ja ap:n oma varahätärahaston perustaminen sen sijaan ovat erinomaisia ehdotuksia.

Ongelmana näyttää olevan miehen peliriitppuvuus ja kontrolloiva käytös. Jos antaa periksi kontrolloinnille, silloin myöntää sen, että miehellä olisikin oikeus kontrollointiin. Ja sitähän miehellä ei ole. Kenelläkään ei ole oikeutta määräillä toisen rahoja. Taloudellinen väkivalta on ihan yhtä paha asia kuin muukin väkivalta. 

Vierailija
19/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hyvä, että olet valveutunut ja tiedät omat rajasi, joita et päästä miestä rikkomaan.

Entä mitä sinä haluat, ap? Haluatko, että mies lopettaa kontrolloivan käytöksensä ja te voitte jatkaa elämäänne onnellisena? Haluatko päästä miehestä eroon?

Eroon pääseminen voi olla kaikkein helpointa. Hankit vain itsellesi ja lapsillesi asunnon ja muutat sinne. Pistät avioeron vireille. 

Yhdessä pysyminen onkin sitten huomattavasti hankalampaa. Hankalinta tässä on ihan varmasti saada mies ymmärtämään oma osuutensa teidän välisistä erimielisyyksistä ja parisuhdeongelmista. Koska hän ei kuuntele sinun puhettasi, ollaan jo melkoisessa pulassa. Suostuisiko hän pariterapiaan kanssasi? Voisitte puhua hänen ongelmastaan ja siitä, miten hän kohtelee sinua. Samalla myös mies voisi puhua omista peloistaan ja huolistaan, sillä voihan olla, että hänelläkin on niitä. 

Minä kyllästyin pelastamasta omaa avioliittoani ihan yksinäni, kun mies ei ollut mitenkään motivoitunut. Kuulemma hänen mielestään avioliitto olisi muuten ollut ihan hyvä, jos vain lopettaisin sen masentelun ja pahan olon milloin mistäkin. Just. (Tunteet nostavat päätään, vaikka en ole ajatellut enää näitä asioita pitkiin aikoihin.)

10

[/quote]

Toivon, että voisimme elää kuin ennenkin. Ennen kuin hän aloitti pokerin peluun, ei ollut mitään tällaisia ongelmia. Toki hieman hän saattoi miettiä ääneen, että toivottavasti riittävät loppukuulle asti. Tiedän, että suurin osa hänen suuresta määrästä kontrolloida minun tiliäni on juurikin se pelaaminen. Hän kuvittelee, että vielä jonain päivänä hänestä tulisi miljardööri sen avulla. pah.   Nyt tällä hetkellä totta puhuen, olen alkanut miettiä, olisinko onnellisempi ilman häntä. Olisinko onnellisempi lasten kanssa kolmistaan. Tarvitsenko miestäni siihen. Tuntuu siltä, että voin nyt sanoa, että ennen rakastin miestäni enemmän. Nyt tuntuu vain siltä, että minun täytyy varoa joka ikistä ostosta, ettei se vaan olisi liikaa. Ja minusta on tullut aivan kauhean pihi.  Ja tosiaan, unohdin mainita, että meillä on yhteinen säästötili, minne olemme laittaneet molemmat n. 50-100 e joka kk. Mutta ostettuaan uuden tietokoneen, mieheni käytti sieltä yli puolet, joten nyt siellä on aika vähän säästöjä.  

Pelkään vain eniten sitä aikaa, kun lapset kasvaa, ja tarvitsee vielä enemmän ja enemmän tavaraa ja vaatetta. Esim. murrosiässä tulee eri tarpeet, meikit, mopot, korut sun muut, mitä nyt tarvitsee. Enkä myöskään haluaisi kasvattaa lapsiani perheessä, missä riidellään rahasta koko ajan.  Tuntuu, kuin viimeinen mahdollisuus juuri olisi tuo pariterapia. Kunhan vain saisin mieheni tajuamaan, miltä minusta tuntuu. Ja minua pelottaa myös, että jäisinkö yksin, jos erottaisiin. Minulla ei oikein ole juuri paljon ystäviä. On yksi paras ystävä, mutta hän niin eri elämäntilanteessa, että vaikea uskoa, että osaisi auttaa sillä tietyllä tavalla. ap

Vierailija
20/38 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen mies. Erosin, ja nyt olen onnellisempi kuin koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi