Ahdistaa loma jo etukäteen:/
Siis lapset ja minä ollaan lomalla ja mies yrittää kotona tehdä töitä. Jos lapset pitää vähänkään isompaa meteliä, mies raivostuu totaalisesti. Tietysti yritetään olla mahdollisimman paljon ulkona ja käydä eri paikoissa. Ottaa päähän että emme voi perheenä viettää lomaa vaan matkustan vain lasten kanssa. Jos mies ei olisi kotona, voisin sentään edes joinakin päivinä palkata hoitajan kotiin ja lähteä viettämään omaa aikaa.
Kommentit (4)
No ei kuulosta kyllä mukavalta, että joudut hyssyttelmeään lapsia omassa kodissaan ja et pääs eitse sen vuoksi rentoutumaan.Ukollasi taitaa olla huonot hermot. Hän tuskin pärjäisi nykyajan avokonttorissa, jossa mölyäjiä piisaa.
Meillä mies tekee välillä etätyötä kotona, mm. osallistuu puhelinpalavereihin ja tekee koneella töitä . Me hissuttelemme lasten kanssa varpaisillaan sillä aikaa. Olen kyllä tehnyt ihan selväksi, että puhelinpalavereiden aikaan yritämme olla hiljaa, muina aikoina yritämme olla huutamatta. Ja silloin kun me lähdemme kotoa pois, niin täällä ei istuta kahvitauolla, vaan se on tehokasta työaikaa.
Olen yrittäjä ja joudun muutamana iltana kuukaudessa tekemään paperitöitä iltaisin. En vaadi silloin hiljaisuutta, vaadin vain, ettei lapset koko aikaa huutaisi jotain "kato äiti", "arvaa mitä äiti" tai tulisi olan yli kurkkimaan tekemisiäni. Pystyn ihan mainiosti tekemään pienen rähinän ja normaalin mölyn keskellä työni, sitä odotan myös mieheltäni. :-)
Joka päiväkö se teker töitä? Viikonloppuisinkin? Saathan sinä silloin omaa aikaa!