Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ALLERGIOISTA apua kaivataan!

31.07.2008 |

kirjotinkin jo apua kaivataan kohtaan meidän tilanteesta ja tarvitsisin nyt kokemuksia,neuvoa allergioihin liittyvistä asioista. poikamme on 8kk vanha ja ollut aina tämä yö heräily ongelma(vauvana kolikki)

meillä kun ei neuvolatäti eikä neuvola lääkärit ole kuunnelleet minua ja tyhjän kanssa puhunut.

millaisia oireita,miten selvinnyt jne... teillä allergiat...

jos maitoallergiaa itse epäilee niin miten olette kotona sen testanneet?mitä olette juottaneet sen aikaa?

meillä nyt nan korvike käytössä ja lisäksi soseet

lapsi tosiaan rauhaton öisin,herää monta kertaa itkien,pyörii ja hakee asentoa ,rauhottuu harvoin vain tuttiin.yleensä syliin otettava ja heijattava tai annettava maitoa.

öisin rupsuttelee,tukkoinen ns.aina ja tuntuu että hänen vaikea hengittää.tuttia käyttää,mut kun nukahtaa puklaa usein sen pois ja oletan et niin helpompi hengittää kun ei tuttia.

nyt tosiaan alkaa omat voimat loppua kun pari tuntia yössä tulee itse nukuttua ja sekin pätkittäin.PÄivisin pitäisi kaksi lasta jaksaa hoitaa ja kitinää on päivisinkin pojalla eikä oikein viihdy pitkiä aikoja lattialla.

nyt jätin pois porkkanan,perunan ja ruoka soseet mitä kaupasta ostanu pois(sisälti paprikaa,tomattia,lihaa...)...teen itse ruokia ja mietoja mm.riisiä,persikka,aprikoosi soseita annan,itse tehtyä vispipuuroa...

kiitos jos joku osaa auttaa...jospa mekin saisimme viellä joskus nukkua öisin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meidän poika on kohta 1½ vuotias, allergiaepäilyjä on ollut viime syksystä. Tukkoisuutta on ollut myös monta kuukautta. Allergiatestit (veri) tehty, mitään ei löytynyt. :| Mutta näin pienillä ei testit anna välttämättä oikeaa tulosta.

Koivulle on todennäköisesti allerginen, oli aika selvät oireet koivun kukinnan aikaan, saatiin allergialääke. Nyt on sitten heinän siitepölyä ilmassa, tukkoisuus voi johtua siitäkin.

Tukkoisuuden vuoksi ollaan käyty myös korva-kurkkulääkärillä, nyt odotellaan aikaa tähystykseen, jossa tarkistetaan nielu-/kitarisojen koko. Suurentuneena voi kuulema aiheuttaa tukkoisuutta.

Meillä yöt olleet myös enemmän ja vähemmän risaisia. Kokonaan nukutusta yöstä vaan voin haaveilla. Korvatulehdukset, hampaat, tukkoisuus...

Perunalle poitsu reagoi alle vuoden ikäisenä ihottumalla, mutta nykyään kestää jo pakasteperunaa. Viljat oli kans välillä pois, mutta niistäkään ei mitään selvinnyt (ruis on tosin vielä kokeilematta). Maitoallergiaa olen itsekseni pohtinut, mutta neuvolassa sanoivat, että maitoallergiassa olisi muittakin oireita kuin tukkoisuuus.. Tiedä sitten. Mutta joka tapauksessa, jos tähystyksessä todetaan nielurisojen olevan ok, eikä leikkausta tarvita, täytyy alkaa sitten selvittelemään allergiamahdollisuutta uudestaan.

Tästä ei varmaankaan ollut apuja, mutta tsemppiä selvittelyyn, toivottavasti pikkumies tulee pian kuntoon!

Vierailija
2/3 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergiaepäilyssä kokeile esim. Almiron Peptiä. Jos se ei sovi, kokeile Neocatea. Useimmille maitoallergikoille se sopii. Vain kokeilemalla sopivuus selviää. Kannattaa myös hakeutua lasten allergologille yksityiselle puolelle tai hankkia lähete eteenpäin terveyskeskuksesta/neuvolasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on nyt kouluun lähtiä allergiapoika. Allergiat oireilivat jo kolmen kuukauden vanhana, mutta kuka nyt nuorta äitiä kuuntelee.

Pojan olessa 8kk. Tein niin että varasin ajan terveyskeskuksen lääkärille ja ilmoitin, että jos en pika lähetettä sairaalaan saa heti niin saavat kantaa ulos. Sain pika lähetteen. Pojallani oli kokonais valtainen ihotulehdus, atopian ja voimakkaan kissa-allergian seurauksena.

Ruokavalio ja koti saneerattiin kissoja myöten parissa päivässä. Yöt helpottuivat siinä pikku hiljaa ja poika aloitti päiväkodissa.