Kumpi parempi vaihtoehto? (Nuori opiskelee)
Tyttäreni on aikeissa hakea ja päästä erikoislukioon ensi vuoden yhteishaussa. Lukio on parin sadan kilometrin päässä kotoa ja sehän tarkoittaa sitä, että pitää muuttaa. Asuntolaa ei ole.
Onko parempi, että lapsi muuttaa yksin soluasuntoon ja minä jään äitinä tänne kotiin entiseen elämään?
Vai että muutamme molemmat koulupaikkakunnalle?
Meitä on tässä perheessä 2.
Kommentit (8)
Eikö sitä aina tekevälle töitä löydy? Ja jos ei löydy, niin pärjäähän sitä työttömänäkin.
Pidätteleekö sua jokin erityinen nykyisellä paikkakunnalla? Jos ei, niin anna mennä ja muuta tytön kanssa.
Itse muuttaisin lapsni kanssa toiselle paikkakunnalle (olettaen, että se olisi taloudellisesti mahdollista).
Itse muuttaisin lapsni kanssa toiselle paikkakunnalle (olettaen, että se olisi taloudellisesti mahdollista).
Jos työtä löytyy uudelta paikkakunnalta niin muutatte molemmat.
Itsellä kaksi lukioikäistä ja ei kumpikaan ole vielä kykenevä asumaan itsekseen vaikka vastuullisia nuoria ovatkin.
Äitiä tarvitsevat molemmat.
Lukiossa muutama luokkatovereistani asui omassa asunnossa eri paikkakunnalla kuin vanhempansa. Kyllä he olivat ne, jotka olivat eniten tuuliajolla elämänhallintansa kanssa, vaikka fiksuja ja vastuullisia ihmisiä olivatkin.
Hmm... Liittyen tuohon toiseen ketjuun sanoisin, että älä ainakaan auta lastasi millään tavoin asunnon löytämisessä. Potkaise hänet pihalle ja sano, että hän on nyt niin iso että saa pärjätä omillaan. Niinhän täällä av:lla toimitaan.
Jos minä olisin sinä ja saisin työtä uudelta paikkakunnalta, muuttaisin lapsen kanssa sinne, koska opiskelupaikka on kovin kaukana.
Mahtaako sulle löytyä töitä sieltä toiselta paikkakunnalta?