Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka viitsii nykyisin ajaa pitkiä automatkoja ilman mukautuvaa vakionopeudensäädintä?

Vierailija
26.07.2020 |

Kuka ihme jaksaa koko ajan jalalla painaa sitä kaasupoljinta tuntikausia?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko tietäjä koko kansalle, millainen on mukautumaton vakionopeuden säädin???

Vierailija
2/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla sellaista ei ole autossaan. Yksinkertaista, Sherlock.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska en ole opeteĺlut miten sitä käytetään.

Vierailija
4/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko tietäjä koko kansalle, millainen on mukautumaton vakionopeuden säädin???

Mukautumaton on vanhanaikainen josta puuttuu tutka eli siinä vain säädetään joku nopeus ja auto pitää sen tietyn nopeuden. Mukautuva säätää nopeutta muun liikenteen mukaan. Lisäksi siinä voidaan hyödyntää navitietoja ja liikennemerkkejä (kaikkein parhaimmissa).

Vierailija
5/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, koska en ole opeteĺlut miten sitä käytetään.

Älyttömän helppo. Painetaan päälle ja valitaan esim. maksiminopeus.

Vierailija
6/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosasta autoissa on vakkari, mutta miltei yhtä suuri valtaosa kuljettajista on niin vítun idiootteja ettei tiedä miten sitä käytetään. Näille demareille on haasteellista jopa kännykän avaaminen sormenjäljellä.

Vierailija
7/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama onko autossa vakionopeuden säädin, kunhan on ilmastointi.

Vierailija
8/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri painoi keskitalvella liikenneympyrästä 50 kmh vakionnopeus säädin päällä. hieman pelotti olla kyydissä. Ei ymmärretä että tuo voi olla vaarallista.

Vierailija
9/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukautumaton on vanhanaikainen josta puuttuu tutka eli siinä vain säädetään joku nopeus ja auto pitää sen tietyn nopeuden. Mukautuva säätää nopeutta muun liikenteen mukaan. Lisäksi siinä voidaan hyödyntää navitietoja ja liikennemerkkejä (kaikkein parhaimmissa).

Noh noh valopää. Esitin tiedusteluni alkuperäisen kysymyksen pohjalta. Googlen copypastetyypit voinevat opetella niitä autokoulun kirjallisia kysymyksiä.

Vierailija
10/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ACC tuli S-sarjan mersuun lisävarusteeksi n. 20 vuotta sitten. Nykyisin saa ainakin lisävarusteena lähes kaikkiin autoihin.

Vierailija
11/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Autossa on vakionopeudensäädin, mutta en käytä sitä.

Vierailija
12/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvarusteena edelleen monissa autoissa vanhanaikainen vakkari, ei mukautuvaa vakkaria. Esim. Mersussa aika kallis lisävaruste, jossain VW:ssä paljon edullisempi.

Vierailija
13/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, eikö mukautumaton eli "tavallinen" vakionopeudensäädin ole jo kaikille tuttu, toisin kuin mukautuvat? Aloittajalle: en kaivannut vakkaria ennen kuin hankin auton missä sellainen oli.

Vierailija
14/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tutkittu, miten paljon säätimen käyttö lisää rattiin nukahtamisia?

Vierailija
15/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tutkittu, miten paljon säätimen käyttö lisää rattiin nukahtamisia?

Toisaalta mukautuva vakkari osaa säilyttää automaattisesti turvavälin edellä olevaan autoon eli ei tule vahingossakaan ajettua edellä ajavan auton perseessä kiinni.

Vierailija
16/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että jokainen joka on kerran ajanut pidemmän matkan mukautuvalla vakkarilla, ei halua enää ajaa yhtään pidempää matkaa ilman sitä.

Vierailija
17/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaudun. Koska en pidä vakionopeudensäätimen avulla ajamisesta. Sitäpaitsi olen ollut huomaavinani, että aika moni sitä käyttää, koska todella usein ohitetaan ja samantien koukataan toisen eteen ja rampista ulos, välittämättä muista. Enkä aja edes alinopeutta, vaan yleensä jopa lievästi ylinopeutta. Ilmeisesti vakionopeudensäädin tekee kuskeista laiskoja ja itsekeskeisiä.

Vierailija
18/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä, tykkään ajaa itse enkä koe sitä millään tavalla raskaana. Päinvastoin olisi tylsää jos auto tekisi kaiken itse. Automaattivaihteet mulla kyllä on.

Vierailija
19/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen rallikuskini ahdistuu, jos ei saa painaa koko ajan kaasua. Lisää kaaaasua!!!

Vierailija
20/42 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot jalat jos ei jaksa painaa. Kannattaisiko tehdä jaloilla joskus jotain muutakin kuin kävellä asunnon ja autopaikan välinen matka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi