Miksi jauhetaan siitä että "korot vielä nousee" ja se on uhka. Mitkä korot? Miten tämä koskettaa minua?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos asuu parhaalla alueella juuri sellaisella paikalla kuin tykkää? Parhaat yhteydet?
Harvalla teistä olisi varaa ostaa kämppää tältä alueelta, voin luvata.Pitäkää hauskaa omistustaloissanne/asunnoissanne sitten kun tulee remonttiin tarve ja otatte lisää lainaa, ha ha. Minä en maksa kuin vuokran!
Kyllä hienolla alueella asuminen vuokralla voi olla ihan hyvä ratkaisu, jos se itselle on se oikea ja mitä arvostaa. Mutta fiksu vuokranantaja kyllä veloittaa ne remonttikulut ihan siltä vuokralaiselta, eli ei vuokralainenkaan välty maksamasta.
Valtion korkomenot ovat tänä päivänä jotain 1,2 miljardia. Jos korot vaikka tuplaantuvat niin se raha pitää ottaa joltain momentilta. Mistä otetaan, asumistuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla asuminen on mukavaa :)
Onnea vaan teille jotka ostitte kalliin talon/asunnon ja sitten viereen tai yläkertaan muuttaa joku mulkku josta ei pääse eroon. Ha ha ha. Vuokralla voi vaihtaa paikkaa helposti.Kannattaa ostaa se ylimmän kerroksen penthouse kämppä ja hyvällä paikalla olevasta arvotalosta. Noissa taloissa vuokratuotto olisi niin pieni että omistajat itse asuvat niissä.
Onnea vaan siinä halvassa vuokrakämpässäsi joka on ympäröity ma muilla, virolaisilla raksaduunareilla, opiskelijoilla, elämämkoululaisilla, huumekäyttäjillä, diilereillä ym.
Toivottavasti löytyy aikaa ja rahaa noihin jatkuviin muuttoihin.
Entä jos asuu parhaalla alueella juuri sellaisella paikalla kuin tykkää? Parhaat yhteydet?
Harvalla teistä olisi varaa ostaa kämppää tältä alueelta, voin luvata.Pitäkää hauskaa omistustaloissanne/asunnoissanne sitten kun tulee remonttiin tarve ja otatte lisää lainaa, ha ha. Minä en maksa kuin vuokran!
Ja "vain" lopun elämäsi, joka kuukausi. Ha ha ha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun korot nousee niin ap saa fudut (tai ap:n mies jos se elää lompakkoloisena) kun työnantajan näkymät ovat jostain syystä heikentyneet. Ap:n vuokraisäntä irtisanoo vuokrasopimuksen ja laittaa kämpän myyntiin kun kannattaa siirtää pääoma korkopapereihin.
Sitten ap on surprised pikachu.
Vuokratuotot ovat käyneet niin huonoiksi, että tuo on ihan mahdollinen skenaario tänä vuonna jo muutenkin.
Toivotaan niin.
Miksi toivot niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla asuminen on mukavaa :)
Onnea vaan teille jotka ostitte kalliin talon/asunnon ja sitten viereen tai yläkertaan muuttaa joku mulkku josta ei pääse eroon. Ha ha ha. Vuokralla voi vaihtaa paikkaa helposti.Kannattaa ostaa se ylimmän kerroksen penthouse kämppä ja hyvällä paikalla olevasta arvotalosta. Noissa taloissa vuokratuotto olisi niin pieni että omistajat itse asuvat niissä.
Onnea vaan siinä halvassa vuokrakämpässäsi joka on ympäröity ma muilla, virolaisilla raksaduunareilla, opiskelijoilla, elämämkoululaisilla, huumekäyttäjillä, diilereillä ym.
Toivottavasti löytyy aikaa ja rahaa noihin jatkuviin muuttoihin.
Niin. eipä niihin vuokra-asuntoihin juurikaan remppoja tehdä. -> asumismukavuus kärsii. Laitteet ovat halvimmat mahdolliset ->asumismukavuus kärsii (tai maksat itse ne upgradet). ja kyllä kaikki isommat remontit yms maksat siinä vuokrassa.
Miten tää korkokeskustelu meni keskusteluksi omistusasumisen ja vuokra-asumisen paremmuudesta?🙄
Vierailija kirjoitti:
Valtion korkomenot ovat tänä päivänä jotain 1,2 miljardia. Jos korot vaikka tuplaantuvat niin se raha pitää ottaa joltain momentilta. Mistä otetaan, asumistuista?
Tää on kyllä iso riski kun Suomen velka on kasvanut niin isoksi ja tänä vuonna suorastaan råjähtänyt - ei tässä mitään kun laina on halpaa mutta kusessa ollaan jos ja kun korkotaso nousee ja joudutaan pulittamaan useita miljardeja verovaroja joka vuosi korkoihin.
Toivotaan niin.