Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

verottaja vinkuu tilinumeron perään samalla kun pankki kyselee puolison palkkatuloista..

Vierailija
26.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/66653e3a-5aa1-4cc5-a936-b90c40603a84
Veronpalautukset maksetaan pian, 40 000 suomalaisen tilinumero puuttuu yhä.

Eli samalla kun pankki utelee kalsareiden kokoa verukkeella, koska heidän pitää tietää asiakkaansa.. niin meidän verokarhu ei saa selville edes yhtä vaivaista tilinumeroa? Kuinka saamarin saamatonta sakkia tuo julkinen sektori pitää sisällään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöllä saattaa olla hallussaan useampi tili. Ehkä verottaja ei halua päättää maksunsaajan puolesta, mille tilille rahat laitetaan? Tai joku saattaa haluta palauttaa ne rahat vaikka lapsen tilille. Mutta onhan se, iso homma ilmoittaa se tilinumero. Mulla meni melkein 3min siihen elmästä.

Vierailija
2/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja mitään vingu, klikkilöööpit sitä vinkuu. Verottaja säästää kun asia vanhenee eikä ole tarvinnut maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö nämä ihmiset ole ikinä ennen saaneet palautusta? Ei minun ole tarvinnut ilmoittaa tilinumeroani kuin kerran vuosia sitten.

Vierailija
4/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap ihan pöiijä?

Vierailija
5/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ulkolaisia työntekijöitä tai sitten työelämää aloittelevia eivätkä ole tietoisia kaikesta mitä pitää tehdä. Etenkin kun koulussa ei opeteta näitä peruselämisen taitoja kuin ohimennen.

Vierailija
6/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa jo työnsarkaa kiireiselle moneksi päivää, kun tekee nuo imoitukset.

Vierailija
7/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pankkini ei ole udellut kalsareideni kokoa, huolestuin nyt. Käyn varmuuden vuoksi huomenna kertomassa sen Jaanalle, jonka tunnen konttorista. Sillä on kivat silmät ja lupasin hänelle viimeksi iloisen yllätyksen kun käyn seuraavan kerran pankissa. :)

Vierailija
8/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuusi (6) eri tiliä. Mistä verottaja voi tietää, mihin haluan palautukset?

Vierailija
9/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten jollakin voi puuttua se tilinumero sieltä, ellei ole joku äskettäin maahan tullut joka juuri aloitti työt Suomessa.

Itse en tiedä paljon mitään veroasioista, mutta silti kirjauduin OmaVeroon kerran, ja siellä näkyi että tilinumero puuttui joten lisäsin heti. Meni 1 minuutti toimenpiteessä.

Vierailija
10/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homman pitäisi olla niin että veroja ei saa maksaa ennen kuin tilinumero on näkyvissä.

Vierailija
11/24 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuusi (6) eri tiliä. Mistä verottaja voi tietää, mihin haluan palautukset?

No itsellesi varmaan riittää että raha on jollakin niistä. Varmaan Pankki osaisi päätellä rahankäytöstä tai esimerkiksi siitä mihin tiliin on kortti että mille raha tulisi laittaa.

Vierailija
12/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsellesi varmaan riittää että raha on jollakin niistä. Varmaan Pankki osaisi päätellä rahankäytöstä tai esimerkiksi siitä mihin tiliin on kortti että mille raha tulisi laittaa.

No nyt puhuu asiantuntija. 😂

Vierailija
13/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla meistä on katsos erilaisia tilejä, jotka käyttäytyvät eri tavalla. Siksi moni haluaa pitää kontrollin omista raha-asioistaan ja verohallinto tekee siitä tällä hetkellä ihan poikkeuksellisen helppoa. Meille ei vain veronpalautukset tapahdu tai mätkyt pläjähdä. Lisäksi ei pankki voi mitenkään nykylainsäädännön puitteissa tehdä puolestani tuollaisia päätöksiä, jotka kuuluvat minun vastuulleni.

Raha-asioita voi suunnitella. Ne eivät vain tapahdu. Hienoa, että verohallinto muistuttelee asioista, vaikka ne olisivatkin aikuisen, itsenäisen ihmisen vastuulla. Lopulta kuitenkin minä ja sinä vastaamme itse omista raha-asioistamme ja Suomessa se on tehty ihan poikkeuksellisen helpoksi.

Vierailija
14/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa päivittää tänään!

Vierailija
15/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n täytyy olla suorastaan harvinaisen yksinkertainen, gdpr on varmaan ihan tuntematon kirjainyhdistelmä.

Vierailija
16/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki ei voi luovuttaa tilinumeroita noin vain kenellekään, edes verottajalle. Tuskinpa koskaan on ollut sellaisia oikeuksia.

Ei ole iso vaiva ilmoittaa omaa tilinumeroaan. Joka vuosihan tulee uusia palautuksien saajia esim. nuoria, vasta työelämän aloittaneita.

Toki palautuksen saa myös maksuosoituksena, mutta se pitää hakea pankista ja pankki veloittaa nostosta.

Vierailija
17/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautuksethan tuli tilille jo heinäkuussa.

Vierailija
18/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle tulee elokuussa, minulle syyskuussa.

Vierailija
19/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut pankkisalaisuudesta? Siksi se tilinumero on saatava sinulta.

Vierailija
20/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautukset maksetaan vähän eri aikaan nykyisin.

Joku on voinut saada veronpalautuksensa tililleen jo heinäkuussa.

Suuri osa saa elokuussa, mutta niitä maksetaan kyllä pitkin syksyä veronpalautusta saavien tiilille.

Enää ei tule joulukuussa, mitään  "joulurahoja", joten nyt jouluruoka-lahja ja muut rahat pitää tallettaa tilille sitä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi