Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvokkaimmat omistuksesi?

Vierailija
26.07.2020 |

Unohdetaan asunnot, mökit, autot ja sijoitukset. Mitkä ovat arvokkaimmat tavaranne? Jos puhutaan ihan realistisista hinnoista jos nyt pitäisi myydä kyseiset tavarat. Esim 5v sitten ostettu 1500e läppäri ei ole enää kuin 200e arvoinen realistisesti.

Oma top3 varmaan:
-järkkäri + objektiivit 1500€ realistinen myyntihinta nyt
-maantiepyörä 500€ voisi saada
-melko kallis puku + kengät + kangastakki 500€ ja ihan myyntikelpoisessa kunnossa

En keksi mitä muuta tavaraa minulla on mistä voisi saada edes 500€ jos nyt möisi.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeasti arvokkain omistukseni (asunnon jälkeen) on osakesalkkuni jonka arvo on 150 000 euroa. Eikä mitään "ehkä saisi hyvällä tuurilla jos joku hölmö sattuu kohdalle"-hinta vaan ihan päivän arvo.

Aloituksessa sanottiin kyllä että jos myös sijoitukset unohdetaan. kyllä minunkin sijoiutkset ovat arvokkaampia kuin mikään tavarani mutta ei se ketääm kiinnosta.

Ja puhuinkin realistisista hinnoista, esim 2v sitten ostetusta uudenveroisesta ja huolletusta laatumerkin 900e pyörästä voi kyllä saada 500e.

ap

Kaiken krääsän "realistinen hinta" käytettynä on 0 euroa KUNNES sinulla on sille se ostaja ja kaupat tehtynä. Kaikki muu on täyttä spekulointia, jossa ei ole mitään järkeä.

Mielestäni sinun kommentissasi ei ole järkeä. Eikö tämän ketjun tarkoitus juuri ole spekuloida sillä, mitä voisi saada, jos myisi arvokkaimmat tavaransa? Ei asuntokaan ole minkään hintainen, ennen kuin sen joku ostaa. Ei yhtään mikään asia ole. Mutta kuvitella saa ja arvioida omia tavaroitaan.

Miksi edes olet tässä ketjussa, jos koko ajatusleikki on ihan tyhmä? 

Vierailija
62/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli näistä kalliista sormuksista mieleen, kun yhteen aikaan hoettiin, että vihkisormuksen pitäisi olla hinnaltaan sulhasen kahden kuukauden palkka. Mä aina ajattelin sen perään, että terveisin kultakauppiaiden keskusliitto. En ole viime aikoina nähnyt tuota enää toitotettavan missään.

3kk ja se kuului aikaan jolloin kihlasormus oli naisen tae siitä, ettei hänen mainettaan pilattaisi huvin vuoksi. Jos mies otti ja lähti ennen avioliittoa, piti nainen sormuksen hyvityksenä. Muuten näitä kihlaajia olisi riittänyt joka väliin ja naiselle olisi jäänyt huono maine.

Minä taas en ole kuullut tuota väitettä muualta kuin av:lta viime vuosina, ja jotenkin epäilen sen tulleen rapakon takaa (leffoista tai siellä asuneiden puheista). Voin olla toki väärässäkin, mutta noin 50 vuotta tässä on eletty, enkä muista suomalaisten tuttujen koskaan puhuneen tuollaista kihlasormuksen hinnasta. 

Sama juttu sen väitteen kanssa, että punaisiin pukeutuva häävieras muka viittaisi siihen, että hänellä on ollut sutinaa sulhasen kanssa tjs. Ei kuulosta tutulta, eikä suomalaiselta tavalta minulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeasti arvokkain omistukseni (asunnon jälkeen) on osakesalkkuni jonka arvo on 150 000 euroa. Eikä mitään "ehkä saisi hyvällä tuurilla jos joku hölmö sattuu kohdalle"-hinta vaan ihan päivän arvo.

Aloituksessa sanottiin kyllä että jos myös sijoitukset unohdetaan. kyllä minunkin sijoiutkset ovat arvokkaampia kuin mikään tavarani mutta ei se ketääm kiinnosta.

Ja puhuinkin realistisista hinnoista, esim 2v sitten ostetusta uudenveroisesta ja huolletusta laatumerkin 900e pyörästä voi kyllä saada 500e.

ap

Kaiken krääsän "realistinen hinta" käytettynä on 0 euroa KUNNES sinulla on sille se ostaja ja kaupat tehtynä. Kaikki muu on täyttä spekulointia, jossa ei ole mitään järkeä.

Mielestäni sinun kommentissasi ei ole järkeä. Eikö tämän ketjun tarkoitus juuri ole spekuloida sillä, mitä voisi saada, jos myisi arvokkaimmat tavaransa? Ei asuntokaan ole minkään hintainen, ennen kuin sen joku ostaa. Ei yhtään mikään asia ole. Mutta kuvitella saa ja arvioida omia tavaroitaan.

Näitä vastaavia "arvioita" aina näkee esim feissarimokissa kun on facen kirpparisivuilta julkaisuja.

Kyllä minulla on arvokkaita esineitä (ostohetkellä),

esim sänky, ostohinta 8000 euroa, kirjahylly 7000 euroa, sohva 4500, kaapistot 3600, televisio 1200 jne. Oikeasti noilla ei ole kuin käyttöarvo ja niille ihan turha keksiä mitään leikkihintaa. Ne on ostettu siksi että miellyttävät minun silmääni ja sopii sisustukseeni, ei sen takia että niillä olisi jotain "jälkimarkkina-arvoa".

Vierailija
64/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli näistä kalliista sormuksista mieleen, kun yhteen aikaan hoettiin, että vihkisormuksen pitäisi olla hinnaltaan sulhasen kahden kuukauden palkka. Mä aina ajattelin sen perään, että terveisin kultakauppiaiden keskusliitto. En ole viime aikoina nähnyt tuota enää toitotettavan missään.

3kk ja se kuului aikaan jolloin kihlasormus oli naisen tae siitä, ettei hänen mainettaan pilattaisi huvin vuoksi. Jos mies otti ja lähti ennen avioliittoa, piti nainen sormuksen hyvityksenä. Muuten näitä kihlaajia olisi riittänyt joka väliin ja naiselle olisi jäänyt huono maine.

Minä taas en ole kuullut tuota väitettä muualta kuin av:lta viime vuosina, ja jotenkin epäilen sen tulleen rapakon takaa (leffoista tai siellä asuneiden puheista). Voin olla toki väärässäkin, mutta noin 50 vuotta tässä on eletty, enkä muista suomalaisten tuttujen koskaan puhuneen tuollaista kihlasormuksen hinnasta. 

Sama juttu sen väitteen kanssa, että punaisiin pukeutuva häävieras muka viittaisi siihen, että hänellä on ollut sutinaa sulhasen kanssa tjs. Ei kuulosta tutulta, eikä suomalaiselta tavalta minulle. 

Niin siis kyseinen tapa on vanhaa eurooppalaista perua, en tiedä onko Suomessa ollut koskaan vallalla, koska Suomessa ei ole ollut samanlaista säätyjakoa jossa olisi ollut tarpeeksi niitä tarpeeksi varakkaita. USAssa on edelleen ko perinne aika voimissaan. Kuulin itse siitä paljon mentyäni siellä kihloihin amerikkalaisen miehen kanssa.

Vierailija
65/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Näitä vastaavia "arvioita" aina näkee esim feissarimokissa kun on facen kirpparisivuilta julkaisuja.

esim sänky, ostohinta 8000 euroa, kirjahylly 7000 euroa, sohva 4500, kaapistot 3600, televisio 1200 jne. Oikeasti noilla ei ole kuin käyttöarvo ja niille ihan turha keksiä mitään leikkihintaa. Ne on ostettu siksi että miellyttävät minun silmääni ja sopii sisustukseeni, ei sen takia että niillä olisi jotain "jälkimarkkina-arvoa".

Leikkimielinen ketjuhan tämä onkin. Muuten olisi kysytty ostohintaa. En minäkään osannut hinnoitella käytettyä nahkasohvaa, mutta osaan hinnoitella (ihan netistä katsomalla) esim van der rohen daybedin käypän hinnan. Samaa nettiä sovelsin siihen että katsoin paljonko muut pyytävät esim tuosta poulsenin artichokesta, josta maksoin lähes 10k pari vuotta sitten. Laskin että kattovalaisimet eivät kamalasti kärsi käytöstä ja mielestäni ihan käypä hinta olisi tuo arvioimani 6k.

Ja onhan tämä ketju ihan informatiivinenkin, kiva katsoa millaisia asioita muut omistavat ja kuinka he niitä arvottavat, ja tulipa mietittyä tuon omankin kihlasormuksen arvoa kun ketjussa sanottiin että timanteilla ei ole jälleenmyyntiarvoa.

Vierailija
66/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terveisin debeers. Timanttien aikoinaan monopolimyyjä. Ne nostivat timenttien arvon paljon yli koristekivien missä hintaluokassa timantit oli ennen kyseistä monopolia. Mallia granaatit yms.

Diamonds are forever on niiden varsinainen slogan, bond elokuvan avulla. Ostivat elokuvan nimeksi oman sloganinsa. Ja yllätys koskee timentteja.. trololo

No venäjä ja teolliset (eli moraaliset, ketään ei ruoskita kaivamisessa korkeintaan joku alipalkattu insinööri) yms monopolin ulkopuoliset ovat alentaneet hintoja mutta edelleen myydään paljon kovempaan hintaan kun mitä joku ei-kuluttaja suostuu maksamaan.

Debeerskin lakkasi ostamasta pois kilpailijoiden timantteja markkinoilta säilyttääksen hinnan. Oisko ollu joskus 2010?

Toisaalta on sitä jokuen todennu että ellei ketään ruoskita hengiltä noiden kivien kaivamisesta niin mitä arvoa niillä muka sitten on. Nimenomaan tykäten veritimanteista yms kaivetuista. Vrt kasvatetut kristallit. Nykyään noita ei erota oikein uu kuin kasvatettujen täydellisyys, ei yhtään vikoja :D

Vierailija
67/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terveisin debeers. Timanttien aikoinaan monopolimyyjä. Ne nostivat timenttien arvon paljon yli koristekivien missä hintaluokassa timantit oli ennen kyseistä monopolia. Mallia granaatit yms.

Diamonds are forever on niiden varsinainen slogan, bond elokuvan avulla. Ostivat elokuvan nimeksi oman sloganinsa. Ja yllätys koskee timentteja.. trololo

No venäjä ja teolliset (eli moraaliset, ketään ei ruoskita kaivamisessa korkeintaan joku alipalkattu insinööri) yms monopolin ulkopuoliset ovat alentaneet hintoja mutta edelleen myydään paljon kovempaan hintaan kun mitä joku ei-kuluttaja suostuu maksamaan.

Debeerskin lakkasi ostamasta pois kilpailijoiden timantteja markkinoilta säilyttääksen hinnan. Oisko ollu joskus 2010?

Toisaalta on sitä jokuen todennu että ellei ketään ruoskita hengiltä noiden kivien kaivamisesta niin mitä arvoa niillä muka sitten on. Nimenomaan tykäten veritimanteista yms kaivetuista. Vrt kasvatetut kristallit. Nykyään noita ei erota oikein uu kuin kasvatettujen täydellisyys, ei yhtään vikoja :D

Miksi sitten 3ct timanttisormusta ei oikeastaan alle 10k saa edes käytettynä?

Vierailija
68/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmäkamera ja objektiivit - ehkä 1500 euroa olisi realistinen myyntihinta

Kannettava tietokone - 800-900 euroa (Mac Book Pro 15" maksetaan vielä ihan hyvää hintaa vaikka muutaman vuoden vanha)

Designtuoli - 800 euroa

Designvalaisin - 1500 euroa

Sähköpyörä, vuoden vanha - ehkä jotain 800 euroa myös

Jos astioita lähtisi myymään niin joitain satasia varmaan saisi kun kaiken myisi, Teemaa, Kartiota, Hackmanin Scandiaa ja Toolsia (kattilat, uunivuoka), ei mitään yksittäisesti kallista, mutta peruskamaa, joka menee hyvin kaupaksi ja määrää on jonkun verran. Samoin muutamasta taulusta varmaan, yhdestä varmaankin toista tonnia. Valaisimista satasen sieltä, toisen täältä, yhteensä ehkä 500 euroa voisi saada. Pari 50-luvun kaappia, joista muutama satanen heltiäisi.

Vierailija
69/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä käytetyillä huonekaluilla on ihan arvonsa, jos eivät olet tusinatavaraa. Esimerkkinä vaikkapa Eero Aarnion Pastilli - myyntihinta uutena, aika tasaisesti myydään käytettynä 800 euroa. On muutakin kuin käyttöarvo. Joissakin huonekaluissakin saattaa arvo jopa ostoaikaisesta tusinaesineestä nousta, esimerkiksi 50-60-lukujen liinavaatekaapit, jotka aikanaan ovat olleet ihan peruskalustoa jokaisessa kodissa, ovat olleet viime vuosina sen verran trendikkäitä että ainakin pääkaupunkiseudulla hyväkuntoisesta saa pulittaa jopa 500 euroa, isoimmat ja hienoimmat nousevat lähelle tonnia. Artekin tuotteita myydään tasaisesti ihan hyvään hintaan jne.

Vierailija
70/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The most precious possession you have in this world is your own people. And for this people, and for the sake of this people, we will struggle and fight, and never slacken, never tire, never lose courage, and never lose faith

https://pbs.twimg.com/media/CQS4LuWVEAEEj8h.jpg

Vierailija
71/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

+

No voi voi. Millaisia tavaroita tässä sitten saa arvon rouvan/herran mielestä kertoa? Haluatko antaa luettelon, esim.

- kellot?

- Gallen-Kallelan taulut?

Minä esim. en maksaisi yhdestäkään kellosta kymppiä enempää, ellen voisi olla 100% varma, että joku toinen ostaa sen minulta kalliimmalla. Minulle nuo merkkikellot kun eivät merkitse mitään enkä niitä arvosta. 

Minulla on muutamia oikeasti vanhoja leluja, jotka joku keräilijä saattaisi haluta. Joku toinen taas ei ottaisi niitä edes ilmaiseksi. 

Vierailija
72/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran käytetystä kalliista vaatteesta voisi saada vähän, uskon että vaihto kannattaa enemmän.

Vierailija
73/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

+

No voi voi. Millaisia tavaroita tässä sitten saa arvon rouvan/herran mielestä kertoa? Haluatko antaa luettelon, esim.

- kellot?

- Gallen-Kallelan taulut?

Minä esim. en maksaisi yhdestäkään kellosta kymppiä enempää, ellen voisi olla 100% varma, että joku toinen ostaa sen minulta kalliimmalla. Minulle nuo merkkikellot kun eivät merkitse mitään enkä niitä arvosta. 

Minulla on muutamia oikeasti vanhoja leluja, jotka joku keräilijä saattaisi haluta. Joku toinen taas ei ottaisi niitä edes ilmaiseksi. 

Juuri tuosta syystä tämä ketju on naurettavasti rajattu. Ainoa asiat joiden arvo voidaan arvottaa (ja arvotetaan käytännössä kokoajan reaaliajassa) on suljettu keskustelun ulkopuolelle.

Vierailija
74/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, no varmaan Pradan ja Loewen laukut, muutama pari Salvatore Ferragamon kenkiä sekä joitakin iltapukuja, minkkiturkki (tosin siitä ei varmaankaan enää rahaa saa, mutta uutena maksoi maltaita, en kyllä ole sitä myymässäkään).

Vierailija
75/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin Magic-pelikorttini. Alpha/Beta/UL/AN/AQ/LG/RV korteistani voisi lohjeta jotain 20,000, jos viitsisi nähdä vaivaa eli myisi suoraan jollekin toiselle keräilijälle. Peliliikkeestä varmaankin lohkeaisi korkeintaan puolet tuosta. Vaan onneksi ei ole tarvetta myydä.

Vierailija
76/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korut ovat ainut millä jotain arvoa. Puhelin ja läppäri ikivanhoja.

Vierailija
77/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihkisormus, ehkä? Siinä nyt kuitenkin on kultaa ja timantteja. Vaikka ei ole kyllä aavistustakaan olisiko se loppujen lopuksi minkään arvoinen, maksaisiko kukaan siitä juuri mitään.

Läppäristä maksoin 500e puolitoista vuotta sitten, eli taitaisi realistinen tuotto siitä olla nyt ehkä satasen luokkaa korkeintaan.

Kännykästä ei kannata edes puhua.

Korujen arvo on suunnilleen romumetallien arvon verran. Kivistä saattaa hiukan extraa saada. Ei siis paljon mitään. Oikein hyvällä tuurilla koruista voi vähän saadakin 2nd hand markkinoilla mutta on epätodennäköistä. 500 euron läppärin hinta 1,5 vuoden jälkeen on alle 50 euroa. 

Panttikonttorista saa enemmän kuin romukullaksi myynnistä, kivetkin huomioidaan. Uskoisin myös että Tiffany tms "laatumerkit" säilyttävät hiukan paremmin arvonsa kuin esim.Kultajousen halvimmat korut.

Vierailija
78/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä onkin jonkun Reijo Rosvon kiva selvitellä käyntiosoitteet. Itsellä on ainakin 20000€ hopeinen kahvikalusto, jälleenmyyntihinta siis. Sitten on tauluja, joiden arvoja on vaikea sanoa, mutta vähemmän kuin tuo hopeakalusto. Löytyy myös hyvä hälytysjärjestelmä.

Vierailija
79/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä onkin jonkun Reijo Rosvon kiva selvitellä käyntiosoitteet. Itsellä on ainakin 20000€ hopeinen kahvikalusto, jälleenmyyntihinta siis. Sitten on tauluja, joiden arvoja on vaikea sanoa, mutta vähemmän kuin tuo hopeakalusto. Löytyy myös hyvä hälytysjärjestelmä.

No mitenhän se Reijo Rosvo esim osaa meille kun kerron että meillä on irtaimistoon käytetty melkein 100k rahaa ja että meillä on käteistä melkein 30k verran kotona. Voin kertoa vielä että asutaan Helsingissä. Tarjoan Reijolle kahvit kun tulee pimpottelemaan ovisummeria! Voisin tarjota sinullekin foliota foliohattuun.

Vierailija
80/89 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitenhän se Reijo Rosvo esim osaa meille kun kerron että meillä on irtaimistoon käytetty melkein 100k rahaa ja että meillä on käteistä melkein 30k verran kotona. Voin kertoa vielä että asutaan Helsingissä. Tarjoan Reijolle kahvit kun tulee pimpottelemaan ovisummeria! Voisin tarjota sinullekin foliota foliohattuun.

Varmaan aika helpostikin halutessaan ja ihan ilman foliota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän