Koulunkäynti yhteishuolto
Nyt kun lapsi aloittaa koulun, niin miten olette ratkaisseet tämmöisen ongelman. Meillä viikko-viikko yhteishuoltajuus. Isä muutti kuitenkin melkein tunnin automatkan päähän lapsen koulusta ja lapsi ei pysty yksin koulumatkoja julkisilla kulkemaan. Isä periaatteessa pystyy työmatkoillaan kuljetuksen hoitamaan viikoillaan, mutta entä kun koulu alkaa myöhempään?
Entä parin vuoden päästä kun ei ole enää iltapäiväkerhoa? Onko minun pakko suostua siihen, että iskäviikoilla lapsi menee kuitenkin meidän kodin kautta aamuisin/iltapäivisin? Tämä ei ole siis ongelma, tottakai lapsi saa kotiin tulla. Tämä vaan meinaa sitä että ruokahuollon pelattava myös vaikka ei ole viikkoni ja minulle syntyy kustannuksia.
Haluan kuulla kokemuksia!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki hoi. Sopikaa, että lapsi asuu koulupäivinä sinun luona. Yhteishuoltajuus ei tarkoita samaa kuin vuoroviikkovanhemmuus.
Samaa ehdotan, lapsi viikot vain yhdessä paikassa, jos on noin pitkä matka ja ehkä viikko-viikon sijaan isälle pidennettyjä viikonloppuja. Isä itse valitsi muuttaa kauas. Yhteishuoltajat sopivat keskenään. Ilmeisesti ei onnistu aina, ei meilläkään.
Isä ei ilmeisesti tätä asiaa ajatellut muuttaessaan. Hänen asiansa tämä on järjestää ja miettiä järkevästi. Esim. Lapsen koulun vaihto voisi olla käytännössä paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsen hankkii, pitää olla valmis huolehtimaan hänestä joka päivä.
Sun kantsis muistaa kertoa sama myös ap:n lapsen isälle. Lapsen dumppaaminen toisen vanhemman vastuulle kun itselle sopii ei ole oikea ratkaisu. Ellei niin yhdessä sovita.
Viikko--viikko ei teidän tapauksessa toimi joten sen voinee purkaa.
Koulu voi alkaa miten vain klo 8-11 välillä. Ja vaikka homma toimisikin aluksi niin ainakin meidän koulussa lapsilla vaihtuu lukujärjestys useamman kerran vuoden aikana ja uudet järjestelyt taas. Isältä vastuuton muutto.