Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kissanpennun ottaa noin vain itselleen, kun löytää sen? (Itse en todellakaan tekisi niin)

Vierailija
26.07.2020 |

En uskalla tätä kissaryhmässä omalla nimellä ottaa esille kun nousee sota. Mutta näin kuvan löytöpennusta ja löytäjän lähipiiristä joku aikoo pitää sen ja toinen löydetty luultavasti sisarus jo annettu uuteen kotiin, ihan pieniä pentuja, ehkä 1 kk ikäisiä, en ole varma jäikö löytäjälle vai antoiko johonkin. Löytöeläimistähän on selkeä laki, että pitää ilmoittaa löytöeläinpaikkaan, eikö se koske pentuja? Siitä on kyllä muutama jo huomauttanut, että ei noita pitäisi erottaa, mutta tästä lakiasiasta ei kukaan - vielä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä laki sanoo, mutta eikö olisi parasta pelastaa koko perhe? Emo ja pennut. Jos ei halua pitää kaikkia niin yhteys eläinsuojeluyhdistykseen. Pieni pentu tarvii emoa.

Vierailija
2/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä kai on, että pennusta huolehditaan eikä se jää heitteille. Kissoja ja pentuja hylätään hirveitä määriä, varsinkin kesällä. Noin pienen pennun hoito on vaativaa, mahtavatko löytäjät tietää mitä pitää tehdä?

Meidän mökillemme ilmestyi eräänä syksynä keskenkasvuinen kissa, ei noin pieni pentu mutta ehkä 4 - 5 kk. Samaan aikaan ilmestyi lähiseudulla muillekin mökeille kissanpentuja, ihan kuin joku olisi käynyt niitä tahallaan viskomassa mökkiläisten vaivoiksi. Yksi naapuri ampui tontilleen ilmestyneen pennun, me otimme oman löytökissamme hoidettavaksi ja se vietti kanssamme 21 hyvää vuotta. Tuskinpa tästä teosta kukaan loukkaantui, vaikka emme millekään viranomaiselle kissasta ilmoittaneetkaan. Lähimpään löytöeläintaloonkin olisi ollut yli 50 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöpentu tulee toimittaa eläinsuojaan jossa sille annetaan tarvittava hoito ja lääkitys. Voit sitten myöhemmin käydä ostamassa ja lunastamassa sen kissan löytösuojasta itsellesikin ylläpito-, hoito- ja lääkekuluja vastaavalla summalla. Se voi kissasta riippuen olla noin 200-500 euroa. Usein eiläinsuojaa vietyjä kissoja ei kuitenkaan huoli kukaan ja ne lopetetaan piikillä.

Vierailija
4/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytöpentu tulee toimittaa eläinsuojaan jossa sille annetaan tarvittava hoito ja lääkitys. Voit sitten myöhemmin käydä ostamassa ja lunastamassa sen kissan löytösuojasta itsellesikin ylläpito-, hoito- ja lääkekuluja vastaavalla summalla. Se voi kissasta riippuen olla noin 200-500 euroa. Usein eiläinsuojaa vietyjä kissoja ei kuitenkaan huoli kukaan ja ne lopetetaan piikillä.

No ei kissataloissa noita kissoja noin vain lopeteta ilman syytä ja kyllä niitä kulkee niiden kautta valtavat määrät. Joku kaupungin ylläpitämä koppihökötys erikseen, mutta kissatalot ja eläinsuojeluyhdistykset lopettavat vain huonokuntoiset tai todella villiintyneet kissat, eikä sitä villiintynyttäkään kissaa ihan heti tuomita villiintyneeksi, vaan seurataan onko se vain arka vai tosi villi, eikä kotikissakaan aina kovin levollisesti loukkuun jouduttuaan käyttäydy.

Vierailija
5/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kissataloissa noita kissoja noin vain lopeteta ilman syytä ja kyllä niitä kulkee niiden kautta valtavat määrät. Joku kaupungin ylläpitämä koppihökötys erikseen, mutta kissatalot ja eläinsuojeluyhdistykset lopettavat vain huonokuntoiset tai todella villiintyneet kissat, eikä sitä villiintynyttäkään kissaa ihan heti tuomita villiintyneeksi, vaan seurataan onko se vain arka vai tosi villi, eikä kotikissakaan aina kovin levollisesti loukkuun jouduttuaan käyttäydy.

Kyllä niitä on pakko lopettaa sillä muuten Löytöeläintalot ja eläinsuojat hukkuisivat kodittomiin löytökissoihin joita kukaan ei huoli. Tämä oli syy miksi lopetin vapaaehtoistyön kunnan eläinsuojassa. Joka päivä meille tuotiin parisen kymmentä kissa. Ja se on paljon. Moni kissasta kiinnostunut jätti kissan ottamatta vetoamalla kissan korkeaan hintaan, mutta todellinen syy oli siinä ettei heitä oikeasti kiinnostanut löytöeläimen adoptointi. Joten se piikki oli pakko antaa.

Vierailija
6/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kissoja lopetetaan paljon Lö ytökodeissa

Vierailija
7/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei adoptoijia riitä jokakatille

Vierailija
8/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on pakko lopettaa sillä muuten Löytöeläintalot ja eläinsuojat hukkuisivat kodittomiin löytökissoihin joita kukaan ei huoli. Tämä oli syy miksi lopetin vapaaehtoistyön kunnan eläinsuojassa. Joka päivä meille tuotiin parisen kymmentä kissa. Ja se on paljon. Moni kissasta kiinnostunut jätti kissan ottamatta vetoamalla kissan korkeaan hintaan, mutta todellinen syy oli siinä ettei heitä oikeasti kiinnostanut löytöeläimen adoptointi. Joten se piikki oli pakko antaa.

Sinä olit kunnan eläinsuojassa, missä käytäntö on toinen. Itse olen ollut vapaaehtoisvoimin pyöritettävässä ja siellä ei toimita noin. Adoptoijia myös riittää. Niitä on, jotka eivät halua kissasta maksaa, mutta he eivät sitten saa kissaa. Ero lienee siinä, että yhdistykset hoitavat kissojen leikkaukset, rokotukset ja nykyään myös sirutukset. Tämä missä itse olen ollut ei ole virallinen löytöpaikka, vaan perustettu siksi juuri, monen muun tavoin, kun kunnan suojissa toimitaan noin kuin kerroit.

Vierailija
9/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitäkin, missä itse olen ollut, kiertää sitkeässä huhu, että kissoja lopetettaisiin, mutta ei - tervettä kissaa ei lopeteta. Jotkut ovat olleet siellä vuosiakin - ei sekään kyllä mikä kiva kohtalo ole, mutta tervettä kissaa ei lopeteta ja joskus vuosiakin olleita adoptoidaan. Olen itse ollut paikalla kun näin käy.

Vierailija
10/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kahta muutaman viikon ikäistä löytöpentua, jotka olettavasti ovat sisaruksia saa erottaa noin vain! Itsekästä, tyhmää ja tulevat ongelmat on aiheutettu kyllä tuossa tapauksessa ihan itse, kun noin on tehty.

Vierailija
11/11 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuolevat kuitenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi