Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä, että joku kiipeää teidän parvekkeelle?

Vierailija
25.07.2020 |

Ja sieltä sisään? Uskaltaako pitää parvekkeen ovea kesäöisin auki?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä sen joka kiipeää lasiseinää pitkin 9. kerrokseen. Kahvit tarjoaisin.

Helsingissä oli useampi vuosi sitten uutinen, missä ex mies oli katon kautta jollain vuorikiipeilyköysisysteemillä kiivennyt ylimmän kerroksen asuntoon ja murhannut ex vaimonsa.

Mä rn ole kyllä muutenkaan pitänyt parvekkeenovea auki öisin koskaan. En pidä sitä turvallisena.

Vierailija
62/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Cruise, Dwayne Johnson tai Jason Statham saattaisivat pystyä tekemään sen tempun, mutta en usko että tähän kylään eksyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Parvekkeen ovi on kesäisin yötä päivää auki. Asun kaksikerroksisessa rivarissa. Piski nostaa helvetinmoisen äläkän heti, jos joku tulee meidän pihaan. 

Eikö se koira lähde siitä partsinovesta ulos?

En ole kirjoittaja, mutta meillä sama tilanne. Kakskerroksisen rivarin parvekkeen ovi auki öisinkin. Ja kyllä, koira menee parvekkeelle. Mutta ei sentään niin hölmö ole, että sieltä alas hyppäisi. Ja vaikka hyppäisi, niin omaan aidattuun pihaan päätyisi. Avoimesta terassinovestakin painelee halutessaan ulos, mutta sinne samalle aidatulle pihalle. Eikä terassin ovea tietenkään jätetä auki sillon kun koira yksin jää kotiin.

Vierailija
64/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tom Cruise, Dwayne Johnson tai Jason Statham saattaisivat pystyä tekemään sen tempun, mutta en usko että tähän kylään eksyvät.

No haloo, jos joku noista tulis mun sinkkutytön parvekkeelta sisään, niin kyllä tarjoisin pojille kahvia ja pullaa :D

Vierailija
65/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden naapurin kämppään tultiin noin. Tonen sai kättä pidemmällä peloteltua tunkeilijat pois, toinen oli vissiin joku tuttu kun riitelivät äänekkäästi. Asuivat toisessa kerroksessa, en olisi uskonut että niihin asuntoihin olisi päässyt kiipeämällä.

Vierailija
66/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden naapurin kämppään tultiin noin. Tonen sai kättä pidemmällä peloteltua tunkeilijat pois, toinen oli vissiin joku tuttu kun riitelivät äänekkäästi. Asuivat toisessa kerroksessa, en olisi uskonut että niihin asuntoihin olisi päässyt kiipeämällä.

Oliks se just viime vuonna kun Pariisissa yksi nuori mies näki kuinka pieni lapsi roikkui 4. kerroksen parvekkeelta kiinnipitäen ulkopuolella ja kundi kiipesi muutamassa sekunnissa parvekkeita ylös ja nosti lapsen parvekkeelle sisään. Tästähän on videoitakin.

Mutta ei varmaan ihan joka jannu tuollaiseen pysty.

Vierailija
67/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kaupunkilehti.fi/hiippari-kiipesi-aamuyolla-parvekkeelle/

https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Varas-tunkeutui-asuntoon-parvekkeen…

https://yle.fi/uutiset/3-8885052

Minulla on parvekkeen ovessa ketju ja ikkunoissa salvat niin, että niitä voi pitää raollaan, mutta niitä ei saa ulkoapäin auki.

:DDDD Niinkö luulet?

Vierailija
68/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa! Ja  siksi että joku tosiaan kiipesi  parvekkeelleni, neljänteen kerrokseen joko syöksyränniä tai muita parvekkeita hyödyntäen. Kesä niin nukuin parvekkeen ovi auki. Heräsin keskellä yötä ja näin jonkun hahmon makuuhuoneen ovella, minulla oli aiemmin ollut migreeni ja olin tokkurassa joten  en jaksanut reagoida vaan painoin pään tyynyyn ja jatkoin unia. Oli järkytys huomata myöhemmin lipaston päällä ollut korurasia tyhjänä sohvalla ja korut lattialla! Kaunista rihkamaa komeassa rasiassa niin ei ollut  kelvannut.  Poliiseja lähinnä nauratti tämä "hämähäkkimies". " 20 vuotta jo kulunut, mutta jos asuisin kerrostalossa en jättäisi parvekkeen ovea valvomatta auki vaikka olisi kymmenes kerros!

Vierailija
69/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kiipesi joku tuntematon mies toisen kerroksen parvekkeelle. Kuulin ääniä, pelotti kyllä se, kun en muistanut onko ovi lukossa. Oli. Mies tempoili oven kahvaa, muttei päässyt sisään. Odotin astalo kädessä verhon takana ja juu, pahaa jälkeä olisi tullut, jos se tyyppi olisi sisään päässyt. Poliisi sai tyypin myöhemmin kiinni talon läheisyydestä.

Vierailija
70/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisten naapureiden asuntoon murtauduttiin juurikin parvekkeen kautta iltapäivällä. Koko asunto ihan hujan hajan ja korut sekä vähäiset käteiset oli varastettu. Silloin kun kyllä vähän pelotti, mutta toisaalta mietti ei kai ne ny samaan taloon iske heti toistamiseen. 

Vierailija
71/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä sen joka kiipeää lasiseinää pitkin 9. kerrokseen. Kahvit tarjoaisin.

It's a deal!

T. H Ä M Ä H Ä K K I M I E S

Vierailija
72/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän me maan tasalla asuvat pärjätään?

Minäkin asun ensimmäisesssä kerroksessa maan tasalla,  niin että kolmella sivulla on pensasaita ja yhdellä sivulla betoniporsas. En viitsi pitää yöllä parvekkeen ovea auki kun olen nukkumassa. Myönteisesti maan tasalle asumisessa on se että tuntuu hiukan samalta kuin rivitalossa, jossa on oma pieni piha asunnon edustalla.

Vierailija
73/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt heiltä?  Jos Scarlett Johansson tai Charlize Theron ilmestyisi minun parvekkeen oven taakse,  niin voisin päästää heidät sisälle ja keittää kahvit.

Vierailija
74/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Asun 2.krs, lasitettu parveke, jonka edessä vilkas katu.

Pidän partsinovea kesäisin aina apposen auki ja lasejakin hyvällä ilmalla. Talvisin toki kiinni.

Vierailija
75/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut helteiden aikaan kaupungissa takaovi auki (luhtitalo Lahdessa ja rivari Helsingissä), joskus jopa etuovikin. Miehenä ei tarvitse pelätä raiskausta eikä minulla ole arvotavaroita. Enkä jaksa pelätä että joku hyökkäisi kimppuun muuten vaan jos alue tuntuu rauhalliselta.

Vierailija
76/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun toisessa kerroksessa, yksin, rauhallisessa lähiössä Helsingissä. Lasitettu parveke. Pidän ovea auki enkä pelkää. Pidän sitä jotenkin niin epätodennäköisenä että joku just mun parvekkeesta olis kiinnostunut vaikka se teoriassa olisi mahdollista. 

Jos asuisin maan tasalla, luultavasti en pitäisi auki.

Vierailija
77/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä auki, mutta asun 4. kerroksessa. En pelkää että tänne kiivettäisiin, tietty voisihan se olla mahdollista.

Vierailija
78/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut helteiden aikaan kaupungissa takaovi auki (luhtitalo Lahdessa ja rivari Helsingissä), joskus jopa etuovikin. Miehenä ei tarvitse pelätä raiskausta eikä minulla ole arvotavaroita. Enkä jaksa pelätä että joku hyökkäisi kimppuun muuten vaan jos alue tuntuu rauhalliselta.

Älä ainakaan tee tuota jos käyt Ruotsissa tai jopa muutat sinne. Siellä raiskataan myös miehiä.

Vierailija
79/79 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän parvekkeet on 7. ja 8. kerroksissa. En ole koskaan pelännyt, että joku tulee sieltä sisään. Mutta monesti olen miettinyt, että eikö omakotitalossa asuminen ole turvatonta, kun on niin maan tasalla. Vai onko kaikilla hälytysjärjestelmät?

En pelkää ketään. Jos tänne joku yrittäisi tunkeutua olisi hänellä hyvin suuri syy pelätä minua. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi