Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetyksestä, kuukauden ikäinen vauva

Vierailija
20.06.2013 |

Hei! Vauva kuukauden ikäinen ja saanut painoa 1, 3kg lisää. Täysimetyksellä on. Jatkuvasti rinnalla, aamupäivästä tuntuu, että on koko aamupäivän rinnalla ja jossain vaiheessa käy tyytymättömäksi, lopettaa imemisen ja itkee. Vaihtelen rintoja ja jossain vaiheessa tuntien imetysten jälkeen nukahtaa rinnalle ja nukkuu pitemmän pätkän. Illasta sama kuvio toistuu. Mietin, että onko vauva nälkäinen vaikka hyvin kasvaakin? vai onko tämä vauvoille normaalia käytöstä? Onko vastaavia kokemuksia? Niin ja rinnat tuntuu ihan tyhjiltä aina aamuisin ja illalla kun taukoamatta imetän. Tuttia vauvalla ei ole käytössä kun ei siihen ole vielä oppinut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia :)

Vierailija
2/7 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa tosi hyvin, ei hätää maidon riittävyyden suhteen. Todnäk tilailee nyt vielä lisää maitoa, kasvupyrähdys ehkä käynnissä. Saattaa myös käyttää rintaa yleisen maailmantuskan lievittämiseen, ne tekee sitäkin, kierot :) Jos meinaa hermo mennä, kokeile ihmeessä tuttia. Meillä auttoi myös kantoliina, sai läheisyydentarpeensa tyydytettyä sillä eikä tissillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se itkee sen takia kun haluaisi imeä, muttei enää syödä. Opeta tuttiin vaan. Kokeile erilaisia tutteja, mun vauvoille on kelvannut vain se ainun reikätutti.

Vierailija
4/7 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on. Vauva käyttää todennäköisesti sinua tuttina. Mun vauva oli samanlainen pienenä, oppi syömään tuttia vasta n. puolivuotiaana ja sitä ennen roikkui paljon tissillä. Oli mm. iltoja, jolloin jouduin kävelemään ympäril taloa tunninkin verran, vauva imi samalla ja puoliksi nukkui. Jos istuin alas, vauva alkoi huutaa. Onneksi sitä kesti vain hetken. Mua auttoi ajatus, että tämäkin on vain vaihe ja menee aivan pian ohi.

Nyt vauvalla ikää 8kk eikä enää malta olla tissillä kuin pari minuuttia kerralla :)

Vierailija
5/7 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta normaalia, hyvin tullut painoa, jatka vaan sitkeästi imetystä, muista itse syödä ja juoda ja nukkua! Minullakin kaikki kolme olleet alussa paljon rinnalla, tuntuu että koko ilta meni imettäessä. Ekan kohdalla ei usko riittänyt , että maito riittää ja aloin antaa pulloa ja imetys lässähti sitten pikkuhiljaa. Seuraavien kohdalla olen vain sitkeästi imettänyt vauvan tahtiin ja maito on riittänyt ja vauvan paino noussut. Alkuun on enemmän noita tiheän imun kausia, saattaa olla että muutaman päivän on vauva hiukan hermostunutkin rinnalla ja sitten maitomäärä taas nousee ja tulee tasaisempi vaihe ja jotain rytmintynkää, muutaman kuukauden päästä homma on jo tasoittunut! 

Vierailija
6/7 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia vauvameininkiä, no hätä! :) Malttia vaan, ei tuo vaihe kauaa kestä.

Vierailija
7/7 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia kaikille vastanneille! Huojensi mieltä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi