Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä, ennen puhtautta rakastanut ihminen, en jaksa käydä enää kuin n. kerta viikkoon pesulla. :’(

Vierailija
25.07.2020 |

Hajusta ei ole valitettu, mutta jatkuvasti saa miettiä ja pelätä että haisenko jne. Vaatteita vaihdan usein. En vain jaksa kuin pakolla mennä sinne, se tuntuu jotenkin niin raskaalta ja ahdistavalta. Olen kokeillut ostaa kivoja shampoita ja pesuaineita mutta ei nekään oikeen motivoi tarpeeksi. Mielenterveysongelmista kärsin, mutta kyllä ennen jaksoin peseytyä vaikka oli ongelmiakin. Nyt en edes koe olevani niin masentunut mutta ei, ei vain jaksa. Halusin vain avautua kun tämä
vaivaa ja mietin tätä melkein jatkuvasti.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin!

Vierailija
2/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se jatkuva peseytyminen ihmiselle välttämätöntä ole. 

Eikä edes luonnollista -> siksi emme tykkää peseytymisestä, vaan se on lähinnä pakollinen paha. Seksi, syöminen ja ulostaminen tuntuvat hyviltä koska ne on 'pakollisia' juttuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina käynyt vain kerran viikossa suihkussa. En ole tiennyt, että siinä on jotakin outoa.

Vierailija
4/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen oire. Aina sitä ei hoksaa itse, että on masentunut. Harppasi ajoissa apua, selviää tilanne nopeammin.

Vierailija
5/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap monillakin on tuollaisia kausia. Siinä auttaa kun asennoituukin pesuun niin että se on samalla niikuin sielun ja hyvinvoinnin rituaali ihan sinua varten. Sitten siitä nauttii, suo se itsellesi ja oikein nautiskele. Kutsu vaikka muitakin esim jalkahoitoon sulle- osta jalkojenpesukone jne. Yhdistä suihkuun vielä 10 min ulkona kävely ennen sitä niin olo kohenee paljonkin.

Vierailija
6/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt hyvä ihminen ainakaan tästä nyt stressaa. Henkinen hyvinvointi paljon tärkeämpää. Veikkaan että moni muukin on kokenut kuluneen kevään ja kesän poikkeuksellisen raskaiksi ja vaikeiksi. Mutta kyllä se tästä taas vielä paremmaksi muuttuu ja ehkä löydät vielä intosi peseytymistä kohtaan.

Vierailija
7/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa riittää, ellet kovasti hikoile. Sehän oli ihan tavallista ainakin ennen, että lauantaina oli saunapäivä eikä sitä muulloin niin puunattu. Jos asia vaivaa, käy välillä pikasuihkussa. Ei tarvitse saippuoida tai pestä tukkaa, mutta puolen minuutin vedellä huuhtaisu voi virkistää.

Vierailija
8/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap monillakin on tuollaisia kausia. Siinä auttaa kun asennoituukin pesuun niin että se on samalla niikuin sielun ja hyvinvoinnin rituaali ihan sinua varten. Sitten siitä nauttii, suo se itsellesi ja oikein nautiskele. Kutsu vaikka muitakin esim jalkahoitoon sulle- osta jalkojenpesukone jne. Yhdistä suihkuun vielä 10 min ulkona kävely ennen sitä niin olo kohenee paljonkin.

Laita musiikkia ja ajattele sitä ulkoistakin puhdistautumista siis henkisenä. Sitten se juttu avautuu.

Monilla on Suomessa vauvakautena ollut monta sisarta tai muuta ahdistavaa jossa peseytyminen on tuottanut lapsena epämiellyttävyyksiä niin sitten aikuisena kun tunnekuormia kertyy saattaa ne fiilikset kertautua taasen.

Vierailija
9/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko fyysisesti sairas?

Vierailija
10/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko fyysisesti sairas?

Mulla on ainakin alkavia elintapasairauksia ja hormonitoiminnassakin häikkää. Nuo on siis todettu. -ap

Vierailija
11/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus aiheuttaa tuollaista. Itsekin välillä olen ihan rasvainen kun en jaksa peseytyä. Tuossa haisemisessa muuten on se, että vaikka et itse huomaa haisevasi, muut kyllä huomaavat sen hajusi. Yritä kuitenkin edes kainalot pestä joka päivä, sen voi tehdä ihan lavuaarin yllä ilman että menee kokonaan suihkuun.

Myös hampaiden pesu on tärkeää.

Vierailija
12/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on ihan tyyliin 5-6 ekee sellaisia isompia mekkoja joita voi käyttää kotona suihkun jälkeen ja vaikka yöpaitanakin. Selainenkin kiva mekko joka on mukava päällä voi innostaa joskus. Ja jossa voi vaikka nukahtaakin sitten. On myös saippuoita jotka jättävät ihanan miedon tuoksun ihoon , esim Chanelilla on mutta maksaa sitten 30 ekee , mutta kestääkin pitkään.

Vierailija
13/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina aikuisiässä käynyt pesulla vain kerran viikossa.

Pesenhän mä tietysti kainalot ja alapään joka päivä.

Mutta kerta viikossa sauna riittää.

Vierailija
14/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot pesen aamuin illoin, mutta suihkussa 1-2 kertaa viikossa. Liikaa vaivaa. Ei vaan jaksa. En ymmärrä ihmisiä, jotka lotraavat joka päivä puolikin tuntia suihkussa. Ja pesevät joka päivä hiukset Shampoolla ja hoitoaineella. 

Vierailija
15/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se niin nöpönnuukaa ole pikkasen löysätä tällaisesta kyllä ne ihmiset ymmärtävät yllättävän hyvin. Tee se vaan omaksi iloksesi todellakin.

Vierailija
16/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Koen myös vastahakoisuutta lähteä pesulle. Yksi ystäväni antoi neuvon, jota aloin noudattaa. Riisu vaatteet vaikka makuuhuoneessa. Mene kylppäriin. Ota 1 minuutin nopea suihku ja tule pois. Pari kertaa viikossa vähän shampoota hiuksiin ja suihkua päälle. Tämä kestää 2 minuuttia. Kaikki ikävät asiat pitää tehdä pikana. On aivan turhaa lutkuttaa suihkussa puoli tuntia. Minä myös pikaimuroin 5 minuuttia 50 neliötä. Vessan pesu 1 minuutti.

Vierailija
17/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus aiheuttaa tuollaista. Itsekin välillä olen ihan rasvainen kun en jaksa peseytyä. Tuossa haisemisessa muuten on se, että vaikka et itse huomaa haisevasi, muut kyllä huomaavat sen hajusi. Yritä kuitenkin edes kainalot pestä joka päivä, sen voi tehdä ihan lavuaarin yllä ilman että menee kokonaan suihkuun.

Myös hampaiden pesu on tärkeää.

Niinhän se on, vaikka mulle on kyllä läheiset vannottaneet ja ihmetelleet kun en haise vaikka tietävät etten jaksa peseytyä kovin usein. Siis sellaisetkin läheiset jotka ei ole voineet tottua hajuun. Lohduttaudun vähän tällä ajatuksella. Haisen kyllä omaan nenään joissain tilanteissa, mutta en usko että läheiset valehtelisivatkaan. Rasvaisista hiuksista on kyllä sanoneet. Mutta joka tapauksessa, haluaisin jaksaa peseytyä usein, haisin tai en. -ap

Vierailija
18/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haisevat vähemmän.

Tuo peseytymättömyys on minulla itselläni merkki masennuksen uusimisesta.

Vierailija
19/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että likaisuus saa ketään voimaan paremmin. 

Peseydy, vaikkei huvittaisi.

Vierailija
20/31 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistautumisesta voi tuunata luxusta pikku vinkeillä. Paneudu siihen hiukan ja sitten se into lähteekin. Tokmannilta vaikka jotain kivaa kylppäriin , saattaa saada 1 e piristävää kylppäriin. Kaikki aistit mukaan pesulle. Anna sille aikaa oikein ja sitten puhtaat vaatteet päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi