Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen alkoholinkäyttö on naiselle liikaa?

Vierailija
19.06.2013 |

En kysy nyt virallisia suosituksia vaan että missä vaiheessa itse katsoisitte asiaksenne puuttua esim. kaverinne tai sukulaisenne käyttöön?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin naiselle kuin miehellekin sellainen, joka vaikuttaa normaalielämää häiritsevästi. Jos ei pysty menemään töihin, jos lapsi jää vaille hoitoa, jos terveys alkaa reistailla, viimeistään.

Vierailija
2/5 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikuisten olemiseen noin yleensä ei liene oikeutta puuttua. Itselläkin on ollut kausia että olen juonut enemmän. Silti aina kuntoilen ja syön terveellisesti mutta juon yli riskirajojen. Ainakin yksi ystävä on sellainen että alkaisi ohjata hoitoon jos tietäisi. Hän nyt on muutenkin neuvomassa ja puuttumassa aina. Siis ihan ihana tyyppi mut tuo piirre on sellainen että pidän tiettyä kulissia.

Olen aikuinen ja tiedän alkoholin kulutuksen riskit. Jos joku tulee minulle paasaamaan niin luuleeko tosiaan että puuttuminen auttaa. Minun omatuntoni ja itsekontrollini on ne mitä kuuntelen.

Silloin jos lapsia laiminlyödään, puuttuisin, ja olen puuttunutkin. Kotona ei pidetä keskellä päivää mitään kännibileitä kun on lapsia, siihen puuttuminen on velvollisuus. Mutta jos aikuinen päättää ryypätä omaa terveyttään, ei kuulu muille.

Minulle yksi läheinen juo niin paljon että tulee kuolemaan siihen. En ole hänelle nipottanut kun ei se mitään auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se riippuu paljon siitä onko huollettavana lapsia vai ei. Jos lapsia ei ole, en ryhtyisi kovin herkästi sekaantumaan asiaan. Jos lapsia on, niin minusta ei ole sopivaa olla selkeästi humalassa lasten läsnäollessa. Puhumisen tai asiasta huomauttamisen lisäksi puuttuisin asiaan lastensuojeluilmoituksella silloin kun lapset jäävät heitteille tai tilanne on toistuvasti se, että lapsista ei ole huolehtimassa ketään selvää aikuista. Tai jos vanhemmat toistuvasti humalapäissään riitelevät ja tappelevat.

Vierailija
4/5 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon itse kausittain aika paljon. En joka päivä, mutta joinakin päivinä suuria määriä. Tuntuisi tosi oudolta, jos ystäväni puuttuisivat siihen. Minulla ei ole lapsia ja hoidan kaikki velvollisuuteni normaalisti.

Jos esim. huomaisin, että läheinen ihminen joisi suruunsa, yrittäisin olla hänelle parempi ystävä ja selvittää asiaa sitä kautta. En nipottamalla juomisesta. 

Vierailija
5/5 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon aika paljon ja kyllä siitä välillä huomautellaan, lähinnä äiti ja kihlattu. Yleensä juon 2-5 kertaa kuussa enemmän ja välillä kotona muutaman lasin viiniä tai muutaman siiderin. En ole opiskellut tai ollut töissä tämän vuoden puolella, olen vain lukenut pääsykokeisiin kotona, joten runsaampikaan juominen ei ole haitannut normaalia elämää. Viime syksynä, kun opiskelin ja koulua oli joka päivä, niin en tietenkään voinut viikolla juoda enkä halunnutkaan. Nyt on vähän riistäytynyt käsistä, mutta eiköhän se siitä, kun syksyllä pääsen normaaliin päiväjärjestykseen takaisin.

En kovin helposti puuttuisi aikuisen ihmisen juomiseen, mutta toki, jos lapset tai työt jäävät hoitamatta, niin silloin voisin ottaa asian puheeksi. Välillä ärsyttää, kun esim. äitini huomauttelee ja kyselee juomisesta (olen 26-vuotias), mutta itse tiedän, etten nyt mikään alkoholisti ole, joten en ota kuuleviin korviini.