Onko teidän lapsilla neljä isovanhempaa vai enemmän
Kommentit (22)
Neljä. Mun vanhemmat ja exän vanhemmat.
Uusperheissä on tietysti enemmän kuin neljä.
Elossa on neljästä enää kaksi. Mummot.
No, neljä elossa olevaa joista yksikään ei ole mitenkään elämässämme mukana eivätkä tapaa lapsenlapsia. Eli lapsillamme ei ole ollenkaan mummoja/ukkeja vaikk elossa ovatkin. Heitä ei kiinnosta, eivät vaan viitsi kiinnostua (olivat huonoja myös vanhempina).
Ihanne on, jos kaikki ovat elossa. Kai heilläkin on hyvät hetkensä, vaikka eivät olisikaan niin tehokkaita ja aurinkoisia.
Jos vanhempasi olivat huonoja vanhempina, pyri itse parempaan.
Usein on niin , että kaikki kokevat huonommuutta vanhempina, se on elämän laki.
5 on ollut, joista 3 biologisia. Näistä 4 kuoli ennenkuin lapsi aloitti koulun, eli vastaus on 1. Lisäksi äitini kuoleman jälkeen saatin bonusmummo äitini ystävästä, olen ikuisesti kiitollinen siitä.
Oli joskus yhdeksän, kun laskettiin mukaan mun isovanhemmat ja yksi isoisovanhempi. Sittemmin on kato käynyt, nyt elossa on enää kolme.
Kun esikoinen syntyi oli kaksi. Ja ennen kuin hän täytti 8v, ei ollut enää yhtään.
Elossa kolme. Kahden kanssa ollaan tekemisissä säännöllisesti.
Yhdellä teinipojalla on 4 vaaria, siis isosää. Tuntee kyllä omakseen ja ikänsä tuntenut läheisimmäksi sen " bonus " vaarin. Hän on myös eniten hoitanut pienenä. Ovat siis toisilleen rakkaita. Kyllä onkin tosi vaiketa ajatella kuka on kenenkin biologinen isovanhempi. Kun samoissa juhlissa pyörii myös isomummojen siskot ja monet " tädit"pitäisi olla paperia mihin piirtäisi lähimmät. Meidän nuorimmainen ei oikein koskaan opi erottamaan isoäitiä ja hänen siskoaan, kumpi niistä on se oikea. Taitaa heillä olla oikein kilpailu lahjomisessa ja leipomisessa. Myös serkkupojan mummo ja vaari ovat arjessa mukana vaikka asuvat Amerikassa. Ei se olekaan oma valinta näköjään. Aikaisemmin ihmiset kuolivat nuorempina, eikä tutstuneet seraavaan sukupolveen.
Biologisia kolme.
Bonuksia kaksi.
Ja lapseni ehti myös tutustua niin isänsä äidinäitiin ja isänäitiin
kuin myös minun äidinisään ja isänäitiin.
Neljä, joista tekemisissä käytännössä vain yksi.
Minä olen tavallaa siskon lapsenlapsille ja bonus lapselle se isoäidin korvike. Omiakin lasten lapsia samassa passaan..
3 isovanhempaa, toinen pappa on kuollut.
Viisi, kaikki elossa. Lisäksi elossa vielä kaksi isoisovanhempaa.
Yksi pähkähullu