Juhannus ulkomailla
Ensimmäinen juhannus ulkomailla (muutimme viime syksynä pois Suomesta). Onhan se vähän tylsää kun mieleen tulee Suomen luonto, tuoksut, kaikki se mukava rauhoittuminen ja yhdessäolo.
Toisaalta, tänään naureskelin kuinka Alkossa taas ryntäykset ja halpisviinit viedään käsistä. Alkoholi on pyhä asia. Hauskaa miten tässä maassa ihan hengissä selvitään vaikka on kaikki ruokakauppojen hyllyllä. ;-)
Harmittaa kun ei ole mökkiä minne mennä rentoutumaan, tai järven rantaa.
Kommentit (21)
Mulla on menossa jo 22. juhannus poissa Suomesta. Ekoina ulkomaan vuosina käytiin juhannuksena Suomessa, muttei sitten enää viitsitty. Nyt olen tyytyväinen, kun ei tarvitse juhlia tätä keskikesän juhlaa millään tavalla. Ei mulla ole Suomen juhannuksista mitään kovin ruusuista muistikuvaa, ettei ilman voisi ja haluaisi olla ;-)
Minulla on ensimmäinen juhannus Suomessa kuuteentoista vuoteen. Ja on kyllä ihan mieletöntä olla täällä. Tämä kesän vehreys ja valoisat yöt, ei sellaista ole muualla (no naapurimaissa ehkä). Myöskin lapset ovat ensimmäistä kertaa Suomessa.
Ihanaa myöskin saada olla rakkaan äitini luona.
Yksi juhannus Ruotsissa on vietetty, muut mökillä hyttysten syöttinä...
Olen ollut parina kesänä lomalla Lontoossa juhannuksena ja on todettava, että juhannus ei käynyt siellä kertaakaan edes mielessä. Minusta se on aivan täysin turha juhla, ei mitenkään verrattavissa jouluun tai pääsiäiseen, eikä edes vappuun.
Monia hyviä pointteja kyllä. Enemmän juhannukseen taitaa tosiaan niitä lieveilmiöitä liittyä kuin niitä hienoja ja kivoja juttuja. Onhan se todella kostea juhla kyllä. Mutta jotenkin siinä se Suomen kesä kiteytyy. Nykyisessä kotimassaa on lähes ympäri vuoden kesä, joten ei se samanlaista ole.
Eikä se tietenkään mikään joulu ole, mutta mukava keskikesän rentoutuminen. Saattaapi olla että pihalle aurinkotuoleihin ja vietetään omannäköinen juhannus. :-)
AP
Me lähdetään aina juhannukseksi pois Suomesta. En tajua mökkeilyä, en kännäämistä, hyttysten syötävänä oloa tai kylmää vettä, jossa pitäisi uida. Nautin kyllä Suomenkin kesästä, mutta en mielellään juhannuksena. Lähden mielellään muualle myös Jouluna, Pääsiäisenä ja Vappuna.
Ehkä tässä itsekin kaipaa enemmän ystäviä ja muita läheisiä. Onhan se ryypiskelykin joskus hauskaa, mutta enemmän ne ihmiset merkitsee. Ja yleensä tällaisina ns. juhlapäivinä seurallisia tapahtumia on, niin silloin ne muistotkin niistä tulevat mieleen kun on itse muualla.
AP
En mahda sille mitään, että kaikki yli äyräitten menevä suomalaisuuden korostus ja vaaliminen on alkanut ärsyttää. Suomalaiset on niin itseriittoisia. He mainitsevatkin sanan suomi vähän väliä. Suomi sitä, Suomi tätä, Suomessa näin ja suomalaiset noin. Ei meillä Suomessa kyllä... Suomessa on asiat niin, että... Mua on alkanut ärsyttää niin hirveästi tämä Suomi-mantran hokeminen ja juhannukseen suomalaisuus oikein huipentuu.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 23:41"]
En mahda sille mitään, että kaikki yli äyräitten menevä suomalaisuuden korostus ja vaaliminen on alkanut ärsyttää. Suomalaiset on niin itseriittoisia. He mainitsevatkin sanan suomi vähän väliä. Suomi sitä, Suomi tätä, Suomessa näin ja suomalaiset noin. Ei meillä Suomessa kyllä... Suomessa on asiat niin, että... Mua on alkanut ärsyttää niin hirveästi tämä Suomi-mantran hokeminen ja juhannukseen suomalaisuus oikein huipentuu.
[/quote] Hyva huomio! Auta armias jos joku saksalainen tai amerikkalainen tekisi samaa.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 20:50"]
Mulla on jo 15. ulkomaanjuhannus, en ole yhtenäkään jussina muuton jälkeen ollut Suomessa. Jännä miten eri fiilis mulla on kun ajattelen Suomen juhannusta - mulle tulee ekana mieleen känniläiset ja leirintäalueet ja ruuhkat ja mökkiporukat ja ölinä ja mölinä ja pakkojuhlinta. Vältän Suomea kaikkina näinä pakollisina juomajuhlapäivinä, en kaipaa sitä yhtään.
Hyvää juhannusta kuitenkin sinulle!
[/quote]Taidat olla vähän epäsosiaalinen. Pysy siellä ulkomailla mököttämässä
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 23:41"]
[/quote]Muuta pois. usassaha nei muuten koskaan sanota usa
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 21:43"]
Mulla on menossa jo 22. juhannus poissa Suomesta. Ekoina ulkomaan vuosina käytiin juhannuksena Suomessa, muttei sitten enää viitsitty. Nyt olen tyytyväinen, kun ei tarvitse juhlia tätä keskikesän juhlaa millään tavalla. Ei mulla ole Suomen juhannuksista mitään kovin ruusuista muistikuvaa, ettei ilman voisi ja haluaisi olla ;-)
Hm. Keskitysleirissäkin ihmiset pyrkivät ajattelemaan positiivisesti.
[/quote]
Jos ei olisi niita lieveilmioita ja Suomi olisi elinkelpoinen maa, niin olisin nytkin mieluummin siella. Erityisesti keskikesalla tuntuu katkeralta, ettei kesaa voi viettaa Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 15:55"]
Jos ei olisi niita lieveilmioita ja Suomi olisi elinkelpoinen maa, niin olisin nytkin mieluummin siella. Erityisesti keskikesalla tuntuu katkeralta, ettei kesaa voi viettaa Suomessa.
[/quote]Huono provo
Terveisiä Italiasta. Ei tee yhtään mieli sinne kännäämään hyttysten sekaan.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 16:11"]
[/quote] Italiassa 5,2 magnitudin maanjäristys - Italia - Ulkomaat - Helsingin Sanomat
Buaahaha
[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 16:13"]
[/quote] Italiassa 5,2 magnitudin maanjäristys - Italia - Ulkomaat - Helsingin Sanomat
Buaahaha
[/quote]
En huomannut mitään.
Painunpa tästä uimaan 30-asteiseen veteen, buhaahat sinnekin päin vaan.
Minulla ei ole mitään juhannusperinteitä, vaikka olen natiivi suomalainen. Olen usein ollut ulkomailla tähän aikaan. Ei haittaisi vaikka olisin nyt töissä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 16:13"]
Buaahaha
[/quote]
En huomannut mitään.
Painunpa tästä uimaan 30-asteiseen veteen, buhaahat sinnekin päin vaan.
[/quote]Siis mereen, suolaveteen. Tekee hiuksille "hyvää"
Mulla on jo 15. ulkomaanjuhannus, en ole yhtenäkään jussina muuton jälkeen ollut Suomessa. Jännä miten eri fiilis mulla on kun ajattelen Suomen juhannusta - mulle tulee ekana mieleen känniläiset ja leirintäalueet ja ruuhkat ja mökkiporukat ja ölinä ja mölinä ja pakkojuhlinta. Vältän Suomea kaikkina näinä pakollisina juomajuhlapäivinä, en kaipaa sitä yhtään.
Hyvää juhannusta kuitenkin sinulle!