Autokaupoissa on tyyli muuttunut
Olen tässä pari viikkoa katsellut autoa ihan tositarkoituksella. Lauantainakin kävimme koeajamassa paria ja ohimennen sanoimme, että minun käyttöön ajopeliä etsitään. Myyjä kysyi vain minulta, että miltä se tuntui ja kertoi minulle auton ominaisuuksia, vaikka oli mieskin mukana. Vielä 10 vuotta sitten autoa kaupattiin selvästi miehelle, edes kiinnostumatta kenelle se tulee. Yhdenkin kanssa rupateltiin ja mies meni katselemaan muita autoja, ei myyjä kysellyt "mitäs se isäntä sanoo" niinkuin täällä päin miehistä sanotaan, mutta joskus takavuosina tuo kysymys oli vakio. Mulle soittikin yksi myyjä, jolla on molempien numerot, että nyt olisi tullut yksi hakuuni sopiva myyntiin. Nyt on sama kokemus kolmesta eri liikkeestä neljältä eri myyjältä.
Kommentit (4)
Ja mieshän se taitaa sinunkin kipposi kuitenkin edelleen maksaa.
Se kun on edelleen miehen tehtävä.
2: etsin alle 10-v vanhaa, kohtuuhintaista käytettyä autoa. Nuo koeajetut olivat n. muutaman vuoden vanhoja, ei liian paljon ajettuja, pikkuautoja, Corolla yms. Ko. myyjä on ollut hommassa aika kauan, ainakin yli 10 vuotta. 3: Ei maksa. Mies maksaa oman autonsa, minä omani.
No okei. Onhan se tietty hyvä, että naisetkin saa asiallista palvelua silloin kun ovat jossakin liikkeessä asiakkaan ominaisuudessa asioimassa.
HAHA, äläpäs tytti kuitenkaan onnostu liiaksi.
Tämä saattaa olla case kun katsellaan jotain tusina-toyotaa tai vastaavaa. Ja silloinkin vain jos myymässä on sellainen nuorehko metroseksuaali.
Mutta kun mennään Autokauppaan ja aletaan katsella Autoja, saa eukot jäädä eteiseen.