Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Afta lapsen suussa, kokemuksia mikä auttaisi?

Vierailija
19.06.2013 |

10v pojalle ilmestynyt valkoinen hieman alle 1cm läpimittainen "läntti" alahuulen sisäpintaan, on erittäin kipeä ja arka ja esim hampaidenpesu lähes mahdotonta.

Kokemuksia mikä auttaisi, huomenna apteekkiin, läntti ollut vaivana nyt noin viikon ajan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OralMedic on ainoa toimiva lääke. Aika hankalakäyttöinen mutta jos afta on tosi kivulias, kyllä sen vaivan näkee.

Vierailija
2/8 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on tuo edellisen suosittelema OralMedic, itselläni kokemusta aftan päälle levitettävästä geelistä ja myös toisesta valmisteesta, taisi olla Aftab nimeltään. Tuo geeli on aivan surkeata, ei oikeasti auttanut yhtään eikä suojannut aftaa. Aftab (en tiedä myydäänkö enää tuotetta tuollaisella nimellä) auttoi minulla: tabletti painetaan aftan päälle ja tuska helpottaa. Kärsin itse jossain vaiheessa ihan järkyttävistä aftoista, pahimmillaan suussa oli useampi samaan aikaan ja syöminen oli lähes mahdotonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on tuo edellisen suosittelema OralMedic, itselläni kokemusta aftan päälle levitettävästä geelistä ja myös toisesta valmisteesta, taisi olla Aftab nimeltään. Tuo geeli on aivan surkeata, ei oikeasti auttanut yhtään eikä suojannut aftaa. Aftab (en tiedä myydäänkö enää tuotetta tuollaisella nimellä) auttoi minulla: tabletti painetaan aftan päälle ja tuska helpottaa. Kärsin itse jossain vaiheessa ihan järkyttävistä aftoista, pahimmillaan suussa oli useampi samaan aikaan ja syöminen oli lähes mahdotonta. 

Vierailija
4/8 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vademecumia pumpulipuikolla suoraan siihen aftaan. Se helpottaa.

Vierailija
5/8 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aftab auttaa mulla vähän

Vierailija
6/8 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas paras on ollut Aftex-suihke (apteekista). Tätä käyttävät meilllä myös lapset, joilla se myös tehoaa hyvin. Suihkutetaan suoraan aftan päälle pakkauksessa tulevaa asetinta apuna käyttäen.

Vierailija
7/8 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OralMedic on käsittääkseni hieman hankalakäyttöinen (no, mikä näitä nyt olisi helppo aftan hoidossa), mutta myös erittäin kivulias -tosin sen jälkeen helpottaa kerrasta.  Me on käytetty Aftab-tablettia (8v poika) joita saa myös reseptivapaasti apteekista.  Ne geelit on kyl aika surkeita.... Jos niitä aftoja alkaa tulla usein niin suosittelen siirtymään Salutem-hammastahnaan jota myydään apteekissa.

Vierailija
8/8 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aftab ei toiminut minulla. Ne tabletit eivät koskaan pysyneet esim. huulen sisäpinnassa. OralMedic on limahalvolle hyytyvää rikkipohjaista ainetta, joka muodostaa suojaavan kalvon aftan päälle. Kipu loppuu välittömästi ja afta pääsee paranemaan. Aineen levitys on tarkkaa puuhaa ja se vihlaisee ikävästi mutta apu tuntuu niiiin hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan