Miten kestätte krapulaa?
Kommentit (15)
En mitenkään. Siksi en ole enää vuosiin hankkinut sellaista. Viimeksi minulla oli krapula 2000-luvun alussa ja sitä edellinen 90-luvun puolivälissä. Onneksi en oikein edes pidä alkoholista.
Ei ole 35 ikävuoden jälkeen sellaista enää juuri tullut, kun taas nuorena oli sietämätön morkkis, oksentaminen ja päänsärky. Lähinnä joskus ovulaation aikaan jos juon paljon, voi tulla kova päänsärky. Burana + muutama annos alkoholia krapularyypyilsi ja sitten kun pahin särky hiipuu ja krapularyypyt alkaa väsyttämään, muutamaksi tunniksi vielä nukkumaan. Herätessä on jo ok olo.
Älä kittaa kaksin käsin, niin ei tarvitse kärsiä.
Krapularyypyillähän siitä pääsee joten miksi kärsiä turhaan? Vain jonkun periaatteen takiako joka sanoo että krapularyypyt on alkoholistista juomista? Itse en viitsi kärsiä kun apu löytyy helposti. En siis juo känniin kuin jokusen kerran vuodessa eikä krapularyypyistä ole ikinä tullut kiusausta alkaa juoda toinenkin päivä - ne vaan parantaa olon ihmelääkemäisesti niin että pystyy lepäilemään tai nukkumaan vielä vähän ilman tuskia.
En enää kestäkään, siksi olen lopettanut juomisen käytännössä kokonaan. Kuohuviini juhlissa, lisäksi ehkä lasi viiniä ruuan kanssa, mutta ei yhtään enempää. Siinä missä nuorena ryyppäsi festareilla kolme päivää ja oli päivän krapula, nykyään juo yhden illan ja on kolmen päivän krapula. Ei ole sen arvoista.
En kestänytkään, joten lopetin niiden hankkimisen. Eikä ole kertaakaan kaduttanut!
Tosi hyödyllistä kun kaikki absolutistit kommentoimassa täällä.
Krapulassa minä nukun ja katson sarjoja. Juon paljon vichyä ja limua, syön jotain suolaista, otan Buranaa. Joskus kun oli vielä bentsoreseptiä jäljellä niin saatoin yhden opamoxin ottaa seuraavaa yötä vasten. Suihku piristää mieltä.
En tiedä kestänkö sitä varsinaisesti, mutta ennen illan päättymistä juon litran vettä (ideaalia olisi juoda vettä pitkin iltaa, muttei aina muista) ja syön jotain vielä ennen nukkumista. Aamulla sängyn vieressä buranaa ja puhelin valmiina woltittanaan jotain mättösafkaa. Darrapäivänä ei kyllä kykene tekemään mitään.
N32
Krapulassa menee päivä hukkaan. Yritän välttää.
Mua ei ees se eka krapulapäivä niin kauheasti haittaa. Nukun yleensä tosi vähän ja huonosti sen yön, kun tulen humalassa kotiin, jolloin seuraava päivä on niin väsynyt, että yrittää nukkua mahdollisimman paljon, vaikka olisi kuinka huono olo. Hereillä ollessa yleensä sitten jotain syötävää, edes sipsiä/hedelmiä jos muu ei maistu ja siinähän se päivä menee. Toisaalta jos ei saa nukahdettua, niin vatsaan alkaa pistämään tosi kovasti ja olo tietenkin on entistä kauheampi, mistähän sekin johtuu?
Mutta se omituinen tunkkainen olo ja henkinen krapula, mitä seuraavat 3-5 päivää on luvassa, on jotain ihan kauheaa. Ja pitäisi olla kuitenkin jo työkuntoinen maanantaista lähtien.
Uskaltaako krapulassa ottaa 15 mg opamoxin? Vai tuleeko hengityslama?
Vanne kiristää päätä, ajatus ei kulje. Määrittelemätön morkkis ja krapula-ahdistus. Väsyttää ja vituttaa. Ei ruokahalua. Vatsa sekaisin monta päivää. Kasvojen iho kuivuu päiväkausiksi.
En koskaan juo niin paljon että tulis krapula koska muuten menis se päivä ihan hukkaan.
N.30