Huono ihminen
Olen 23-vuotias nainen erosin noin vuosi sitten parisuhteesta, jossa mies petti minua exänsä kanssa. Ero otti tosi koville ja en osittain ole vieläkään päässyt eroon epävarmuudesta joka minulle tuli siitä, että mieheni petti minua.Tapailen nykyään uutta miestä ja olemme ottaneet aika rauhassa(olemme tapailleet n.2kk), seksiä emme ole vielä harrastaneet mutta kaikkea muutaa siltä väliltä kyllä. Välitän tästä miehestä ja olen aidosti kiinnostunut hänestä, mutta tapailen hänen selän takanaan useampia miehiä ja harrastan irtosuhteita etenkin humalassa. En ole koskaan ennen pettänyt ja olen aina ollut sitä mieltä että pettäjät ovat heikkoja.
Emme ole sopineet miehen kanssa mitään suhteestamme tai siitä että emme tapailisi muita, mutta luultavasti hän pitää sitä ihan päivänselvänä juttuna niinkuin minäkin. En tosiaankaan ymmärrä mikä minuun on mennyt ja aina kun olen ihastukseni kanssa minun on todella hyvä olla, mutta en ikimaailmassa pystyisi hänelle kertomaan millainen todellisuudessa olen.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 17:33"]
Olen 23-vuotias nainen erosin noin vuosi sitten parisuhteesta, jossa mies petti minua exänsä kanssa. Ero otti tosi koville ja en osittain ole vieläkään päässyt eroon epävarmuudesta joka minulle tuli siitä, että mieheni petti minua.Tapailen nykyään uutta miestä ja olemme ottaneet aika rauhassa(olemme tapailleet n.2kk), seksiä emme ole vielä harrastaneet mutta kaikkea muutaa siltä väliltä kyllä. Välitän tästä miehestä ja olen aidosti kiinnostunut hänestä, mutta tapailen hänen selän takanaan useampia miehiä ja harrastan irtosuhteita etenkin humalassa. En ole koskaan ennen pettänyt ja olen aina ollut sitä mieltä että pettäjät ovat heikkoja.
Emme ole sopineet miehen kanssa mitään suhteestamme tai siitä että emme tapailisi muita, mutta luultavasti hän pitää sitä ihan päivänselvänä juttuna niinkuin minäkin. En tosiaankaan ymmärrä mikä minuun on mennyt ja aina kun olen ihastukseni kanssa minun on todella hyvä olla, mutta en ikimaailmassa pystyisi hänelle kertomaan millainen todellisuudessa olen.
[/quote]
No niin, olet jo kieriskellyt ihan tarpeeksi itsesäälissä. Eiköhän ole aika jo ruveta tähyämään elämässä eteenpäin. Käydään kuitenkin ensin läpi muutama tosiseikka.
Sinä olet eronnut parisuhteesta, jossa sinua on kohdeltu kaltoin.Nyt sitten olet tapaillut useampia miehiä, joitakin ihan lyhyesti ja yhtä vähän pitempään. Kenenkään kanssa et seurstele. Ette ole sopineet mitään siitä, että te tapailisitte ainoastaan toisianne. Tämä, jota olet tavannut pisimpään, on ilmeisesti sinulle merkittävä, vaikka ette ole harrastaneet seksiä. Sinua vaivaa huono omatunto näiden muiden seksisuhteiden vuoksi. Mietit, kertoako vai eikö tälle kaverille näistä yhdenillan suhteista.
Hmph! Täti tässä miettii, mitä sinulle vastaisi, jotta ymmärtäisit, että itsesäälissä kieriskeleminen ei ole erityisemmin rakentavaa puuhaa.
Mitenkä olisi, jos päättäisit, mitä haluat elämältäsi. Haluatko parisuhteen tämän yhden miehen kanssa vai haluaisitko sittenkin elää sinkkuelämää, jossa voit tapailla ketä haluat ja olla muita tapailematta? Olet nimittän melkoisen nuori, vasta 23-vuotias. Sinun ikäisenäsi vietin täyttä sinkkuelämää ja haaveilin pitkästä parisuhteesta. Sinä sen sijaan olet ollut pitkässä parisuhteessa ja nuoruutesi kaikkine hullutteluineen on jäänyt ilmeisesti elämättä.
Jos siltä tuntuu, että kaipaat sinkkuelämää (kuten käytöksesi perusteella olen ymmärtävinäni) voisit kertoa tämän sille yhdelle. Voisitte sopia, pelisäännöistä yhdessä: jatkatteko tapailemista ja sinkkuilua vai olisiko sittenkin sitoutumisen aika. Yksi vaihtoehto on tietysti sekin, että jatkatte elämässänne eri suuntiin.
Tsemppiä.