Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NUKAHTAA VAIN ÄIDIN JA RINTAMAIDON KANSSA----

13.07.2006 |

Hei,

13-kuinen tyttäreni suostuu yöunille vain äidin ja imetyksen kanssa. Jos on isä ja tuttipullo, niin aivan kamala hysteerinen hätähuutaminen, tuntikausia varmaan huutaisi. Eikä suostu juomaan kuin rintamaitoa.

Millä lailla pehmeästi voisimme tytön saada nukkumaan ilman äitiä ja rintaa? Onko ainoa keino isä/mummi joka vain yrittää kestää huutoa maitopullo kourassa?

Miten tämä nyt tällaiseksi onkaan mennyt??;)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin, että ensin syötin vauvaa, kunnes oli aivan nukahtamaisillaan. Sitten otin tissin suusta ja annoin nukahtaa viereen, ennen kuin siirsin sänkyynsä. Aluksi havahtui aina tissiä poisotettaessa, mutta annoin sitten imeä hetken (kunnes taas rauhoittui) ja yritin uudestaan.

Seuraavaksi, kun tämä sujui hyvin, otin tissin pois aikaisemmin ja silittelin/taputtelin uneen viereeni.

Seuraavaksi muistaakseni siirsin sänkyyn nukahtamaan ja silittelin siinä uneen (vieläkin siis tissillä rauhoituttiin).

Sitten rupesin syöttämään iltamaidon olohuoneessa ja kannoin siitä lapsen sänkyynsä nukahtamaan.

Nykyään, kun en enää yölläkään syötä, en anna maitoa makuuhuoneessa lainkaan. Aina nousen toiseen huoneeseen, vaikka neiti maitoa makuuhuoneessa pyytäisikin. Myös aamumaidot syödään vasta vaipanvaihdon jälkeen.

Vierailija
2/9 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 1v 4kk kun vierotettiin ensin yötissistä. Nukuin eri huoneessa ja iskä lapsen kans. Huusihan se, kolmena yönä havahtui ja itkeskeli, sitten meni ok. Vajaa viikko tästä, lähdin reissuun, kyynelsilmin imetin viimeisen kerran ja kolmeen päivään en lasta nähnyt. Kovasti hän yritti käpertyä tissille, nyki vetskaria auki mutta sanoin vaan että tissibaari on nyt kiinni... Ja siihen se loppu.

Helpotti kuulkaas kummasti kaikkien elämää ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusta kuin tissiä ja äitiä illalla, mutta joskus harvoin saattaa meillä nukahtaa isän nukuttamana syliin, mutta maitoa ei saa silloin kuin vain iltapuuron yhteydessä jos jotain menee. Välillä meilläkin silloin huutaa ja sitten ei voi muuta kuin odottaa, että minä tulen apuun jos olen vaikka pois kotoa. Minä olen kuitenkin 92% se nukuttaja.

Vierailija
4/9 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan ilman maitoa? (jos ei ole paino-ongelmia siis)

Minä kun halusin eroon ainaisesta ' äiti on paikalla nukutusaikaan' -rumbasta, niin opetimme lapsen nukkumaan ilman maitoa. Meillä tosin oli tutti käytössä, se helpotti omalla tavallaan kun sai äänenvaimentimen päälle. Mutta tämän seurauksena meillä on paras nukuttaja + yöapu ISÄ eli lapsi nukahtaa isän opastuksella tosi nopeasti itse omaan sänkyyn sekä illalla että yöllä. Nyt ikää on 1v9kk ja unimaito jätettiin pois siis alle 1v. Vaikka neiti oli tosi tissiroikkuja kaikin puolin - tai ehkä juuri siksi siihen kyllästyinkin totaalisesti.

Vierailija
5/9 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meillä oli myös jossain välissä sama tilanne, että poika nukahti vain äidin rinnalle. Siitä pikkuhiljaa vierotin pojan niin, että annoin rinnan sijaan pullon. Joku aika meni, että pullo kelpasi, vaikka siinä olikin äidinmaitoa. Aluksi joutui monesti siirtymään rinnalle, mutta sitkeällä yrityksellä pullokin sitten kelpasi.

Sitten kun pullo oli jonkun aikaa kelvannut nukutukseen, kokeiltiin niin, että isä nukuttaa.

Ja kun oltiin siinä tilanteessa, että kumpi vain kelpasi nukuttamaan pullon kanssa, aloitimme vierotuksen pullonukahtamisesta...

Onnea matkaan!

Mupsi

Vierailija
6/9 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko yön tissi suussa ja minun nukkumiset alkoi olla tosi vähäisiä. Niipä sain tarpeekseni ja vieroitin pojan kokonaan ilta/yö tissittelystä. En enää antanut rintaa makuuhuoneessa ollenkaan ja koska yli vuoden vanha ei tarvitse enää pulloa eikä ruokaa öisin en ottanut pulloa ollenkaan käyttöön. Ihan tavalliseen lasten retkipulloon laitoin vettä ja jos tahtoi sai poika siitä hörppäillä. Huuto oli aluksi kamala eikä yhtään lohduttanut vaikka äiti taputteli ja hyräili. Lopulta poika nukahti minin vatsanpäälle. Sama toistui useampana iltana mutta n. 2 viikossa poika oppi nukahtamaan ilman tissiä niin että olen siinä pojan sängyn vieressä. Meillä ei ainakaan ollut mitään poppakonstia tuohon tilanteeseen vaan vihtoehdot että toimin vauvan tuttina tai vieroitan vaikka hiukan huutaakin.

Vierailija
7/9 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti nukahti aina tissille, josta nostin hänet pinnasänkyyn. Ajattelin että yksi uusi asia kerrallaan on helpompi kuin dramaattinen kertamuutos.

Ensiksi opetin pojan nukahtamaan omaan sänkyyn, eli imetin kuten ennenkin mutten antanut nukahtaa siihen vaan siirsin omaan sänkyyn. Ekat pari iltaa poika itki tosi pitkään mutta sitten homma helpotti. Istuin siis pinnasängyn vieressä ja silittelin poikaa ja lauloin tuttuja tuutulauluja. Tuttia poika ei syö mutta unirätti on. Pikku hiljaa poika alkoi nukahtaa nopeammin ja nopeammin.

Seuraavaksi meillä siirrettiin poju omaan huoneeseen nukkumaan, ja jälleen meni pari viikkoa totutellessa.

Kolmas vaihe oli se kun lopetin iltaimetykset, pari viikkoa sitten. Tilalle otimme nokkamukissa maitoa. Mennään samalla tavalla pojan huoneeseen kuin ennen imettämään, eli poika sylissä unirätin kanssa ja juo maitoa mukista (ennen siis tässä vaiheessa imetin). Sylitellään ja laulan unilaulut. Ja yllättävän hyvin on mennyt.

Yöimetyksen lopettelemme seuraavaksi; Mies lupasi lomallaan hoitaa pojan yöhuutelut (1-2/yö) sillä minulta poja odottaa aina tissiä. Viime yönä mies kävi nukuttamassa pojan uudelleen ja hyvin meni. Neuvolastakin suositeltiin että jos vieroitus on vaikeaa äidille, kannattaa antaa isän hoitaa ne tilanteet joissa ennen imetttiin. Voi olla pari ensimmäistä kertaa aikamoista huutoa mutta kyllä lapsi oppii ja selviää muutoksista ilman mitään traumoja, varsinkin jos muutokset jakaa vaiheisiin.

Viimeiseksi pitää sitten päästä eroon iltamaidosta mutta ei tässä vielä kiire ole, poja on nyt 1v2kk.

Vierailija
8/9 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on tuntunut olevan teillä kaikilla aika samanlainen samanikäisenä. Eli en ole hemmotellut lasta PILOILLE!!;) hyvä. siis että toivoa on tehdä asialle jotain. asteittainen uni/tissikoulu siis. kiitos kaikille

Vierailija
9/9 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päästiin yöllisestä tississäroikkumisesta eroon noin viikko sitten. Olin itse yötä pois kotoa ja isi nukutti tytön. Meillä nukutaan perhepedissä. Isi meni väsyneen tytön kanssa sänkyyn köllimään. Jos ei uni tullut vaan pelkkää kiukkua he nousivat hetkeksi ylös. Kun tyttö alkoi taas hieroa silmiä niin takaisin petiin. Näin muutaman nousun jälkeen tyttö nukahti ja nukahtaa edelleen joko isin tai minun kanssa. Minun nukuttamana nukahtaminen kestää hieman pidempään, mutta yleensä puolessa tunnissa on tyttö simahtanut. Yöllä saattaa herätä kerran tai pari, mutta kun sanotaan hyshys, aa aa, niin laittaa pään tyynyyn ja jatkaa unia. Eli tyttö tarvitsee vain varmistuksen että joku on vieressä.

jokainen tyylillään :)