Aijaa! Voiko lapset viedä päiväkotiin omalla lomalla???
Törmäsinpä tutun lapsen vanhempiin työpaikan vieressä. Olivat shoppailemassa kahdestaan. Kertoivat, että aikovat nyt rauhassa shoppailla, käydä syömässä ja lapset vietiin aamulla päiväkotiin.
Siis mitä? Voiko lapset viedä päiväkotiin, vaikkei ole töissä?
Kommentit (23)
Näin olen minäkin kuullut. Minusta se on pöyristyttävää! Kyllä lapsikin ansaitsee lomansa.
Kyllä voi, etkö oikeasti ole tätä(kään) tiennyt?
Kyllä lapsenkin pitäisi saada välillä "lomaa" päiväkodista ja olla vanhempiensa kanssa. Jotkut parit lähtevät etelänmatkoille kahdestaan ja lapset ovat senkin ajan päiväkodissa. Ei etelän rantabileissä tarvita lapsia jaloissa pyörimässä. Väärin lasta kohtaan, jos on lähes vuoden jokaisena päivänä hoidossa.
Ymmärrän jos loman muutaman ensimmäisen päivän lapset on päivähoidossa. Silloin voi toimittaa ne pakolliset asiat, jotka olisi useamman pienen lapsen kanssa hankalaa kuten vakuutus- ja pankkikäynnit. Enempää en ymmärrä.
Todellakin voi!
Tänään tuotin pettymyksen vanhemmille (eivät käy töissä tai opiskele) kun sanoin, ettei perjantaina TODELLakAAN voi tuoda lasta hoitoon. Minulla on sillon palkallinen vapaapäivä.
En voi ymmärtää! t. pph
Tottakai voi, miksei voisi? En vaan todellekaan tajua ihmisiä, jotka tekee niin... No, päivän pari vielä ymmärrän, mutta muuten ei.
Jos tilastoja katsotaan, niin tuo on TODELLA harvinaista. Eli veikkaan, että tässäkin tapauksessa on kyse siitä, että lapset ovat päiväkodissa juhannukseen asti, jonka jälkeen useimmat päiväkodit menevät kiinni ja lapset jäävät lomalle vanhempiensa kanssa.
Älkää nyt heti pillastuko ja yrittäkää käyttää aivojanne. Kaikki ei ole aina mustavalkoista.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 13:57"]
Kyllä lapsenkin pitäisi saada välillä "lomaa" päiväkodista ja olla vanhempiensa kanssa. Jotkut parit lähtevät etelänmatkoille kahdestaan ja lapset ovat senkin ajan päiväkodissa. Ei etelän rantabileissä tarvita lapsia jaloissa pyörimässä. Väärin lasta kohtaan, jos on lähes vuoden jokaisena päivänä hoidossa.
[/quote]
no ei kai ne päiväkodit sentään lapsia viikoksi hoitoon ota!
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 13:55"]
Näin olen minäkin kuullut. Minusta se on pöyristyttävää! Kyllä lapsikin ansaitsee lomansa.
[/quote]
Meillä lapsi on 2päivää viikossa muutaman tunnin tarhassa vaikka minulla onkin lomaa. Olen nyt varmaan kamala äiti. Ens kuun päiväkoti on kiinni ja minulla on ensi kuukin lomaa, silloin lapsi on minun kanssani ilman leikkikavereita koko kuukauden..
Menkää puistoon, siellä on kavereita. tai rannalle. Minun lapseni ainakin löytää kavereita mistä vaan paitsi kotoa. Vaikka ostoskeskuksen leikkipaikasta. Eiköteillä ole ketään tuttuja, joilla on lapsia? Tai edes aikuisia? Ei kavereiden tarvitse aina olla lapsia.
Ei ne kaveritkaan ole päiväkodissa, kun se on kiinni. Vai menevätkö kaikki varatarhaan lomien ajaksi?
Osa menee päivystävään päiväkotiin siksi kuukaudeksi, me yritämme keksiä jotain virikkeitä sille kuukaudelle. Ei ole tuttuja eikä sukulaisia kellä olisi sen ikäisiä lapsia, että niiden kanssa voisi leikkiä. Puistoissa ja leikkikentillä käydään melkein joka päivä sitten kun on lomaa ja niinä päivinä kun lapsi ei tässä kuussa ole tarhassa, mutta ei lapsi oikein ystävysty kovin hyvin noin lyhyessä ajassa.
Kyllä lapsi ilman niitä kavereitakin sen kuukauden selviää, yritän olla leikkikaverina ja puuhailla yhdessä kaikenlaista, mutta on se mukava seurata kun on juuri kevään aikana ystävystynyt muutaman kanssa ja innoissaan odottaa aina tarhaan pääsyä ja leikkikavereitten seuraa :)
Puistossa tutustuu, kun sopii muiden kanssa että tullaan huomenna tai ylihuomenna taas. tai kutsuu vaikka kylään. Näin meillä. Rohkeimpien kanssa vaihdetaan puhelinnumerot.
Minulla on 4,5 v lapsi joka on lomalla 3 kk! Ei tulisi mieleenkään viedä päiväkotiin jotta saa kavereita kun kavereita löytyy pihaltakin ja välillä tekee ihan hyvää leikkiä yksinkin!
Joo... maalaa sitten talo ja leikkaa nurmikko ja rakenna vaikka grillikatos sieltä puistosta tai rannalta käsin... ei onnistu. Hankalaa se on vieressä mankuvan lapsenkin kanssa, kun ei oo tekemistä, ei oo kavereita ja se maalauskaverina oleminen kiinnostaa puoli tuntia. Ja äidillä on töitä, eli kotona on vain 1 vanhempi paikalla. Sillä meilläkin lapsi käy hoidossa nyt kesäkuun.... lomaillaan sitten heinäkuu ja elokuusta eskarin alkuun asti. Varmaan otetaan eskaristakin alun jälkeen vapaapäiviä.
terkkuja vaan toisesta ketjusta
Puistosta löytyy joo kavereita... Nää on niitä äitejä jotka ei katso yhtään lapsensa perään heti sen jälkeen ku lapset lyöttäytyy johonkin porukkaan. Ei tarvi enää mitään tehdä siellä puistossa kun lapset on "kavereiden" kanssa (huom, tämän "kaverin" vanhemmat joutuu sitten kasvattamaan ettei toisen kädestä viedä leluja ym) Ohi aiheenhan tämä meni reippaasti, mutta ottaa päähän tollanen piittaamattomuus, laiskuus ja itsekkyys.
Ja tämän yhden shoppailupäivän perusteella tuttavat ovat huonoja vanhempia? Kysyitkö heiltä montako viikkoa päiväkoti on kesällä kiinni tai lapset muuten poissa hoidosta?
Kaikilla ei ole tukiverkkoja tai isovanhempia, joille lapsensa voi työntää puoleksi kesää, kai hekin voivat päivän tai pari viettää yhteistä aikaa, sen ajan kun lapsi on päiväkodissa.
Lapset voi viedä päiväkotiin ja pitää siellä joka päivä.Näin voi tehdä vaikka olisi työtön,lomalla,eläkkeellä tms. Ei lapsia tarvitse kotona pitää jos ei halua.Siellä on kavereita,ruokaa ja hoitoa. Kotona näin ei välttämättä ole. Päiväkodissa lapsi kehittyy samassa tahdissa muiden kanssa ja jakaa samat arvot kuin muutkin päiväkotilapset. Vanhempien kesäloma on tarkoitettu vanhemmille, ei siis lapsille.
Tällaisille mammoille pitäisi laittaa tulppa sinne ja heti. Hävettävää tuollaisten lisääntyminen.
No voi.