Lainanlyhennyserät ja tulot
Mitkä ovat brutto-ja nettotulosi? Paljonko on jäljellä lainaa, mikä on kk eräsi ja kuinka monta vuotta lainanmaksua vielä jäljellä?
Kommentit (60)
Yhteinen laina, joten henkilökohtaiset brutot ja netot ei merkitse. Meillä on yhteensä brutto hieman vajaa 8000€/kk ja netto 5200€/kk. Lyhennys 1200€/kk ja lainaa vielä 15 vuotta jäljellä.
Netto noin 1900€/kk lainaa noin 25k noin 6 vuotta n360€/kk
Vierailija kirjoitti:
Ei oo lainaa
Tätähän tosiaan kysyttiin 🙄
Miten tällä palstalla on aina niitä kovatuloisia
Brutto 4000€/netto 2700€, lainaa jäljellä 95 000€ noin suunnilleen, lyhennys + korko kuukaudessa 383€
Alunperin 20v laina, nyt maksellut sitä 3v. Pitkästihän tuota on jäljellä, mutta mulla on säästöjä ja sijoituksia niin että tiukan paikan tullen lainan voisi maksaa vaikka samantien pois. Uskon kuitenkin että 20 vuoden kuluttua mulla on enemmän omaisuutta niin että säästän + sijoitan kuin että makselisin lainaa maksimivauhtia. Marginaali on ihan olematon.
Olen työtön ja elän mininituilla. Käteen jää toimeentulotuen peruosa, josta lyhennän opintolainaani vähän alle 150 euroa kuussa. Tällä menolla olen lainaton 2030.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällä palstalla on aina niitä kovatuloisia
Miten palstalla jossa saa täysin anonyymisti kirjoitella, jossa trollataan, valehdellaan kaikesta ja esitetään milloin mitäkin on niin paljon hyvätuloisia? Jännähän se on.
Sellainen urkintaketju taas. Ja tuttuun tapaan ap ei paljasta tietenkään omasta tilanteestaan mitään...
nettopalkka 3400 €. Lainoja on yhteensä 290 000 ja lyhennykset korkoineen 1950 €/kk. Tuossa on tosin sijoituslainoja, jotka kuittaantuvat pääomatuloista.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vain on tyhmää maksaa lainaa.
Vielä tyhmempää maksaa kallista vuokraa. Maksan lainaa 700 euroa kuukaudessa ja naapuri maksaa vastaavasta asunnosta vuokraa 1300 euroa.
Me laitetaan voudin kanssa nettotulot puoliksi. Siitä voit sitten laskea paljonko nettotulot on vähintään ja arvioida niitä bruttotuloja.
3600/2500, asuntolainaa 60 000 / lyhennys 500, mökkilainaa 35 000 / lyhennys 250, lisäksi autolainan lyhenennys 250.
Muita velkoja ei ole eikä tule!
Kirjoittaja nr 55: noihin päälle taitaa tulla vielä yhtiövastikkeet/okt-kulut, sähköt yms päälle niin riittääkö jäljelle jäävä raha hyvin? Lyhennystahti aika nopea kk-eristä päätellen.
Kirjoittaja nr 49: mikä pankki, paljon oli alunperin lainaa ja saitko helposti sovittua asiat pankin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Brutto 10 000 e/kk, netto 5300 e/kk
Lainaa 28000 e asunnosta, lyhennys 700 e/kk.
Niin varmaan, ihme ettei palkkasi ole 100 000 eur/kk. Tänne sivuillehan voi kirjoitella ihan mitä vaan. Uskoo ken tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto 10 000 e/kk, netto 5300 e/kk
Lainaa 28000 e asunnosta, lyhennys 700 e/kk.
Niin varmaan, ihme ettei palkkasi ole 100 000 eur/kk. Tänne sivuillehan voi kirjoitella ihan mitä vaan. Uskoo ken tahtoo.
Olen ihmetellyt tätä tulotasoa, harva edes 3000e palkoilla on laittanut lainatietojaan tänne
Ensi viikolla tulee eka opintolaina tilille !
Miten 38 riittää rahat muuhun elämiseen