Voiko itsensä irtisanoa sähköisesti?
vai tarviiko kirjallinen irtisanominen toimittaa kirjeitse tai henkilökohtaisesti?
Kommentit (20)
Ei voi koska allekirjoitus pitää olla aito.
Muista et jos irtisanoudut lomalla sulle ei tarvitse lakien mukaan maksaa ns. lomaltapaluurahaa ja jos irtisanomisaikasi on pidempi kuin loma saatat joutua maksamaan työnantajalle.
Sillä on myös väliä irtisanotko ennen kello kahtatoista koska irtisanominen katsotaan voimaan vasta seuraavana päivänä jos irtisanot kahentoista jälkeen.
Kunnon työnantaja ei koskaan hyväksy laki-ja vakuutussyistä sähköistä irtisanomista koska hän ei voi tietää onko sen kirjoittanut oikea henkilö. Allekirjoitus on ainoa joka pätee oikeudessa.
Yllättyisit kuinka paljon mustasukkaiset ja omistushaluiset ja kostonhaluiset puolisot irtisanovat kumppaneitaan jne.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:59"]
Kunnon työnantaja ei koskaan hyväksy laki-ja vakuutussyistä sähköistä irtisanomista koska hän ei voi tietää onko sen kirjoittanut oikea henkilö. Allekirjoitus on ainoa joka pätee oikeudessa.
Yllättyisit kuinka paljon mustasukkaiset ja omistushaluiset ja kostonhaluiset puolisot irtisanovat kumppaneitaan jne.
[/quote]
minä olen käsittänyt, että tuota lpmaltapaluurahaa ei enää ole vaan Se on muutettu lomarahaksi. Eli sen saa, vaikka ei loman jälkeen enää palaisi töihin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:05"]
[/quote]
minä olen käsittänyt, että tuota lpmaltapaluurahaa ei enää ole vaan Se on muutettu lomarahaksi. Eli sen saa, vaikka ei loman jälkeen enää palaisi töihin.
[/quote]
ja Sorry, lainasin väärää,viestiä, kännykällä niin hankalaa...
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:05"]
[/quote]
[/quote]Lomaraha ei ole lakisääteinen, vaan työehtosopimukseen perustuva juttu. Se ei ole kaikille samoilla ehdoilla, eikä kaikille kuulu se ollenkaan. Ainoastaan omasta (työpaikalla käytettävästä) tessistä saa tiedon siiihen, mitkä on sen saamisen ehdot.
Mä en tiedä muiden alojen tessiä mut kirjoitin ns.lomaltapaluuraha koska sitä termiä ei tosiaan enää ole.
Meillä lomalla itsensä irtisanonut joutuu maksamaan työnantajalle irtisanomisajan palkan mikäli on nostanut koko lomarahan.
Voin toki tulostaa irtisanomislomakkeen ja allekirjoittaa ja lähettää postitse esimiehelle. Varhaiskasvatusjohtaja kuitenkin jo hyväksyi irtisanomiseni, kysyi vain tuota loman viimeistä päivää virallista irtisanomispäivää varten. Ja lomalta palaan siis 5.8 ja jo viime viikolla lähetin sähköpostitse tietoa asiasta.
Luinkin, että sähköisesti tai kirjeitse toimitettu irtisanominen (henk.koht.parempi, mut jos ei mahdollista niin sähköinen käy) astuu voimaan vasta lomalta paluun seuraavana päivänä, mutta eikö kuitenkin irtisanomisaikaa voi käyttää lomapäivinä?
Tätä kysyin johtajalta ja hän vain kysyi tuota viimeistä lomapäivää
ap
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:13"]
Mä en tiedä muiden alojen tessiä mut kirjoitin ns.lomaltapaluuraha koska sitä termiä ei tosiaan enää ole.
Meillä lomalla itsensä irtisanonut joutuu maksamaan työnantajalle irtisanomisajan palkan mikäli on nostanut koko lomarahan.
[/quote]
Lomapalkka on tienattu etukäteen. Ei todellakaan makseta työnantajalle vaan, jos esim. on lomapäiviä käyttämättä, työnantaja maksaa ne työntekijälle.
Lomarahasta en tiedä, saako sen irtisanoutuessa, mutta ei sitäkään tarvi maksaa takaisin vaikkei töihin palaisikaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 20:53"]
Ei voi koska allekirjoitus pitää olla aito.
[/quote]Jos työnantajalle on kerrottu oma sähköpostiosoite, se on riittävä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 21:13"]
[/quote]
Lomapalkka on tienattu etukäteen. Ei todellakaan makseta työnantajalle vaan, jos esim. on lomapäiviä käyttämättä, työnantaja maksaa ne työntekijälle.
Lomarahasta en tiedä, saako sen irtisanoutuessa, mutta ei sitäkään tarvi maksaa takaisin vaikkei töihin palaisikaan.
[/quote]Toi on kyllä ihan looginen juttu. Jos lomaraha vastaa kahden viikon palkkaa (kuten irtisanomisajan palkkakin on) silloin on ihan mahdollista, että se pidätetään.
Jos työnantajalla on tiedossa sun sähköpostiosoite, voit irtisanoutua. Pyydä vain vastaamaan siihen, jotta myös sulle jää todiste siitä, että olet irtisanoutunut.
Mä olen aina irtisanoutunut meilitse juuri siitä syystä, että siitä jää todiste.
Minä olen ensin irtisanoutunut suullisesti ja sanonut siinä yhteydessä, että laitan vielä vahvistuksen sähköpostilla.
ok, mutta sähköpostiin ei voi laittaa allerkirjoitusta sitä ei siis tarvita?
miten muuten jos irtisanoutuu loman aikana niin astuuko irtisanoutuminen voimaan vasta loman päättyessä?
Jos sulla on esim 1 kk:n irtisanomisaika niin voit kuluttaa lomapäiväsi irtisanomisaikaan. Näin työsuhde päättyy tavallaan heti mutta virallisesti vasta 1 kk:n päästä.
Sähköpostilla olen itseni irtisanonut.
Eli työsuhde ei voi päättyä virallisesti loman aikana? Miten sitten kun on 2vkon irtisanomisaika niin en joudu kuitenkaan loman jälkeen enää töihin? Lomalta palaisin 5.8, mutta olen tehnyt päätöken irtisanoa itseni ja jäädä ns.tyhjän päälle
ap
Et joudu palaamaan. Kannattaisiko lomarahojen vuoksi kuitenkin palata ? Pariksi viikoksi?
Mä en tiedä kuinka sekaisin nyt oon mutta mä tajusin tosta otsikosta että aiot irtisanoa itsesi itseltäsi :D
ai :) juu, töistä ajattelin,mutta itseltään irtisanominen voisi tehdä joskus toodella hyvää
ap
Irtisanoin itseni sähköpostilla viime viikolla. Sain esimieheltä vastauksen sähköpostiin "irtisanomiseen tarvitaan kirjallinen irtisanoutuminen"
Johtaja kuittasi irtisanomiseni jo viime viikolla ja kysyi vain milloin lomani loppuu, tätä tarvitsi viralliseen irtisanomispäivääni.
Eikö itseä muka voi irtisanoa sähköisesti kuitenkaan? Ongelma siis se että olen lomilla ja palaan Suomeen vasta päivää ennenkuin työni pitäisi taas jatkua loman jälkeen
ap