Ulkonta kuului äsken laukausmainen ääni
Mitäköhän siellä tapahtui? Saattoi olla auton pakoputkikin, mutta enemmän ääni muistutti kiväärin laukausta.
Kommentit (16)
Joku tappoi karhun, niitä on nyt ollut ulkonta liikkeellä ympäriinsä Suomea.
No mä heräsin kerran yöllä siihen että kuulin neljä kiväärin laukausta (Helsinkiläinen lähiö) ja rupesin siinä sängyssä odottelemaan että josko poliisiauton ääntä kuuluisi ja nukahdin kuitenkin takas. Aamulla menin partsille röökille niin siinä lastattiin kahta Hirven ruhoa kuorma-auton lavalle. Olivat eksyneet vähän väärään paikkaan eli meidän lähipuistoon :)
No tuo nyt on joku murrejuttu, Kymenlaakson alueella kai sanotaan ainakin noin? Mitä se haittaa, kaikkihan tuon ymmärtää. Missä päin asut?
Kolari? Poika oli kerran kaupassa kun oli kuullut ihan kuin oisi laukaistu jollain aseella. Kuulemma oli kaksi autoa törmännyt toisiinsa ihan siinä kaupan kohdalla.
joo mä kuulin eilen keskiyöllä heikinlaaksossa kuusi ampuma-aseen laukausta ja sitten moottoripyörän kaasutusta. mikä tilanne mahtoi olla?
Ulkonta..? Mullakin pisti toi silmään.
En tiedä! Minä kuulin Heikinlaaksossa kaksi laukausta. Mihin aikaan sinä kuulit? Ihan vaan siksi et oletko trolli
minä kuulin n. 12 aikaan yöllä kun oli tupakalla terassilla. laukauksia kuulin kyllä kuusi kappaletta melkein peräkkäin. ääni tuli mielestäni heikinlaakson ja jakomäen liikenneympyrän suunnalta.
Ulkonta, kotonta ovat sijamuodossa nimeltä eksessiivi. Sitä käytetään ainakin Helsingin puhekielessä ja joissais kaakkoismurteissa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 14:55"]
Ulkonta, kotonta ovat sijamuodossa nimeltä eksessiivi. Sitä käytetään ainakin Helsingin puhekielessä ja joissais kaakkoismurteissa.
[/quote]
No ei kyllä taatusti käytetä Helsingissä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 14:55"]
[/quote]
No ei kyllä taatusti käytetä Helsingissä.
[/quote]
Kyllä käytetään.
Siellä sanotaan myös tavan eli ootte tyhmöitä!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 14:27"]
No tuo nyt on joku murrejuttu, Kymenlaakson alueella kai sanotaan ainakin noin? Mitä se haittaa, kaikkihan tuon ymmärtää. Missä päin asut?
[/quote]
Ulkonta ei ole sana.