Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso ei jaksa tehdä mitään

Vierailija
24.07.2020 |

Tai no, melkein mitään... Nukkuu yleensä yli 12 tuntia yössä, joten loma-aamut ovat pitkiä. Lisäksi jos jossain käydään, niin sieltä tullessa on aivan poikki. Vaikka kaupunkilomalle joskus olisi mahdollisuus lähteä, niin onko siinä järkeä, jos toinen ei juuri jaksa hotellilta poistua. Onko muilla samansuuntaista? Yksin parisuhteessa...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä, toisella aina kauhee kiire kotiin nukkumaan /pelaamaan. Toki myös kiinnostukset on meillä hyvin erilaisia. Olen matkustellut jo vuosia yksin, ja juurikin tuota miettinyt ettei sitä mikään siellä kiinnostaisi kuitenkaan kun aikaisin nukkumaan huoneeseen vaan. Näiden vuosien jälkeen olenkin nyt alkanut avaamaan silmiä uuden reissuseuran löytymiseen, hermo on palanut totaalisesti tuon kyyhöttämisen katsomiseen, ei se kotinurkilla ollessakaan mitään jaksa tehdä.

Vierailija
22/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanne aina ollut tuollainen? Eikö se häirinnyt sinua suhteen alussa? Jos tilanne muuttunut niin joku syyhän siihen on, fyysinen tai psyykkinen.

Ei ole aina ollut näin. En osaa tarkkaan sanoa, koska on alkanut. Viimeiset viisi vuotta on ainakin mennyt alamäkeä. Osa hoidoista on tuntunut vain pahentavan... Mutta kuten sanoin, ei lääkärineuvoja, kiitos, kokemuksia mielummin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko masennusta, ahdistusta, traumoja, kilpirauhasvaivoja, raudan puutetta, syöpää? Yksi lääkärikäynti ei välttämättä kerro kaikkea kun lääkärit ei tutki kaikkea mikä voi olla vikana, tai laitetaan fyysinen syy psyyken piikkiin tai päinvastoin.

Yksi lääkärikäynti...? On käynyt monta vuotta vaikka millä lääkärillä ja kaikkea on kokeiltu ja kaikenlaista lääkitystä on päällä.

En odottanut tältä palstalta "Kotilääkäri-kirja" neuvoja, vaan onko jollain samanlaisia kokemuksia. Ja lähinnä oletteko löytäneet jonkun ratkaisun (muuten kuin eroamalla)

-ap

Eroa. Ja katso peilistä syypäätä miehen vointiin.

Vierailija
24/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan. Kuormittava työ yhdistettynä inteoverttiyteen saa muassa tuollaista aikaan. Lomalla on sit ihanaa nukkua pitkään ja levätä. Kumppani on rakas, mutta niin tuttu, ettei sen jutuista enää saa sitä uutuudenviehätysenergiaa.

Miltä sitten kumppanistasi tuntuu? Kaipaisiko hän jotain sinulta?

Vierailija
25/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanne aina ollut tuollainen? Eikö se häirinnyt sinua suhteen alussa? Jos tilanne muuttunut niin joku syyhän siihen on, fyysinen tai psyykkinen.

Ei ole aina ollut näin. En osaa tarkkaan sanoa, koska on alkanut. Viimeiset viisi vuotta on ainakin mennyt alamäkeä. Osa hoidoista on tuntunut vain pahentavan... Mutta kuten sanoin, ei lääkärineuvoja, kiitos, kokemuksia mielummin...

Veikkaan, että uusi ihana valoisa mukava naisystävä saisi miehen nopeasti taas terveeksi ja viriiliksi mieheksi.

Vierailija
26/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko testosteronitaso mitattu?

Vaimolta ei, mutta toivon olevan alhaisempi kuin minulla... :-)

ap

Vierailija
27/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin! Voi olla joko fyysinen tai psyykkinen sairaus, joko hoidettavissa oleva tai kuolemantauti.

Vierailija
28/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että uusi ihana valoisa mukava naisystävä saisi miehen nopeasti taas terveeksi ja viriiliksi mieheksi.

Ai? Olen kyllä mielestäni ihan terve ja viriilikin. Enkä kyllä kaipaa uutta naisystävää. Viihdyn puolisoni seurassa, kun hän jaksaa jotain tehdä...

ap

Vierailija
29/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko masennusta, ahdistusta, traumoja, kilpirauhasvaivoja, raudan puutetta, syöpää? Yksi lääkärikäynti ei välttämättä kerro kaikkea kun lääkärit ei tutki kaikkea mikä voi olla vikana, tai laitetaan fyysinen syy psyyken piikkiin tai päinvastoin.

Kokeilkaa naturopaattia, ne tutkii ihmisen eri "kantilta".

Me saatiin kerran lomamatkalla koko perhe joku virus (tai jotain) ja meidän kaikkien maksa-arvot oli koholla. Mulla kesti vuosia toipua tästä, naturopaatti auttoi lopulta. Olin aivan tajuttoman väsähtänyt.

Vierailija
30/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä. Loma menee odotellessa että toinen saisi kammettua itsensä sängystä ylös.

Vierailija
31/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lääkärikäynti...? On käynyt monta vuotta vaikka millä lääkärillä ja kaikkea on kokeiltu ja kaikenlaista lääkitystä on päällä.

En odottanut tältä palstalta "Kotilääkäri-kirja" neuvoja, vaan onko jollain samanlaisia kokemuksia. Ja lähinnä oletteko löytäneet jonkun ratkaisun (muuten kuin eroamalla)

-ap

Okei, asia on päivänselvä, miestä vaivaa vi**umainen vaimo.

En pidä vaimoani mitenkään kettumaisena. Ei hän itse tilalleen mitään voi...

-ap

Vierailija
32/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No me ollaan ratkaistu siten että aktiivisempi menee ja tekee asioita myös itsekseen ja ystäviensä kanssa. Passiivisempi saa silloin levätä ja jaksaa sitten yhteisenä aikana tehdä enemmän ( kuin silloin jos toinen yrittää pakottaa toisen omaan nopeampaan rytmiinsä tai pyörii kyllästyneenå nurkissa).

Esimerkiksi minä (se passiivisempi) olen nyt kesämökillämme. Tänä iltana laiskottelen, saunon ja luen. Mies on kotona...on jo korjannut autoa, käynyt pyöräilemään, laittanut ruokaa...illalla menee varmaan baariin kavereidensa kanssa

Mä nukun huomenna pitkään. Mies tulee tänne puolilta päivin. On varmaan ollut jo aamusta asti liikkeellä ( baari-illasta huolimatta, ei viivy niissä pitkään) . Huomenna pyöräillään, syödään, saunotaan. Mies varmaan tekee illalla yksin jotain.

Vierailija
33/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruoka-aineallergioita tutkittu?

Minulle peruna tekee tuota. Kun lopetin perunan syömisen (myös perunahiutaleita sisältävät leivät yms.), yöunet lyhenivät 2 tunnilla, ja aloin olla päivällä paljon energisempi.

Vierailija
34/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle peruna tekee tuota. Kun lopetin perunan syömisen (myös perunahiutaleita sisältävät leivät yms.), yöunet lyhenivät 2 tunnilla, ja aloin olla päivällä paljon energisempi.

Oudosti tätä alapeukutettu. Minulla on monia ruoka-aineallergioita, jotka nimenomaan aiheuttavat sitä, että väsyttää ja pää on kuin sumussa. Peruna on yksi niistä, samoin leivät, bataatti, banaani, viljat, maito, sokeri ja makeutusaineet.

Voi siis aivan hyvin olla diagnosoimaton allergia. Minullakin asia paheni hissukseen vuosien saatossa. Olo oli kuin uudesti syntyneellä, kun siirryin minulle sopivaan ruokavalioon!

Vierailija
35/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea? Masennus?

Vierailija
36/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudosti tätä alapeukutettu. Minulla on monia ruoka-aineallergioita, jotka nimenomaan aiheuttavat sitä, että väsyttää ja pää on kuin sumussa. Peruna on yksi niistä, samoin leivät, bataatti, banaani, viljat, maito, sokeri ja makeutusaineet.

Voi siis aivan hyvin olla diagnosoimaton allergia. Minullakin asia paheni hissukseen vuosien saatossa. Olo oli kuin uudesti syntyneellä, kun siirryin minulle sopivaan ruokavalioon!

Samoin. Ruokavaliolla on todella suuri vaikutus kehon toimintaan.

Vierailija
37/45 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunassahan voi olla vaikka mitä, fluatsinamijäämät tulee ekana mieleen, koska sen varoajat ovat alunperinkin väärät. Omekasvattamista perunoista ei tule koskaan mitään väsymystä. Mukulakasvithan imevät maasta kaiken, mitä siihen on vuosien varrella laitettu.

Vierailija
38/45 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/45 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leidi78 kirjoitti:

Mulla sama ongelma. Avopuoliso makaa joka käänteessä todella alhaiset energiatasot. On tutkittu, mutta luulen että nukkuu liikaa sekin väsyttää entisestään. Onko sun puolisolla tutkittu uniapneaa?

Tätä meinasin itsekin ehdottaa. Mieheni ihmetteli jatkuvaa väsymystään ja päästyään testeihin, todettiin hänellä keskivaikea uniapnea. Hoitomuotoja on nyt lähdetty pohtimaan.

Vierailija
40/45 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon perusluonteeltani todella laiska, ollut oikeastaan aina, mutta mitä enemmän ikää tulee lisää, sitä vähemmän jaksan yhtään mitään sirkushuveja. Kyse ei ole mistään sairaudesta. Olen vain introvertti, joka viihtyy kotona ja siinä kaikki. Lomallakin tykkään olla tekemättä mitään. En ole masentunut, koska pidän elämästäni tällaisena.

Jotenkin ihmetyttää nämä neuvot, että lääkäriin vaan. Ihmisten aktiivisuustasot on vaan tosi erilaisia eikä lääkärit sitä pysty muuttamaan. Mieheni ramppaa harva se ilta harrastuksissa ja käy viikonloppuisin keikoilla (tai kävi ennen koronaa), itseä taas kaikki tuommoinen ajatuksenakin ahdistaa. Toiset vaan tykkää olla kotosalla.