Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Lidlissä on huonompaa kuin muissa kaupoissa?

Vierailija
18.06.2013 |

- ei bonuksia

- halpisbrändi

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ennenkin valittanut tänne sitä kun tuntuu ettei me onnistuta ostamaan sieltä mitään syömäkelpoista. Viimeisin yritys oli pekoni, se oli vielä jotain Grillimaisteri-pekonia ja se oli niin kelvottomaksi suolattu että mieskin totesi että ei kiva syödä. Sitä edellinen ostoskäynti sisälsi upean näköisen, valtavan ison maalaisleiveivän joka oli niin oudon hajuinen ja mauton, ettei mieskään pystynyt sitä syömään ja roskiin lensi kokonaisuudessaan, mikä on jo merkki siitä että elintarvike on syömäkelvoton. Ehkä vika on siinä että käydään hakemassa sieltä unohtunutta täydennystä kun se sattuu olemaan lähin kauppa. Jos haettaisiin koko satsi, sekaan osuisi sitä tavaraa mitä porukat pitää hyvänä sapuskana? Meidän lista epäonnistuneita kokeiluja sisältää mm. pahvinmakuisia suklaapikkuleipiä (jos suklaapikkuleivät jää meikäläiseltä syömättä, niin...), esanssi-sokerimassaa jota kutsuttiin englanninlakuksi, lähes roskiiin lentäneitä maissilastuja ja kelvotonta salsakastiketta. Otan tästä aina hirveät kierrokset koska pelottaa oikeasti että kohta kaikki kaupat on täynnä samaa moskaa samalla lailla kuin vaatekaupat on nykyään täynnä vaatteita jotka ei kestä kuin yhden pesun. Noh, sainpa nyt taas tämä pois sydämeltäni :D.

Vierailija
102/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valikoimat ovat tosi huonot. Ärsyttää, kun täälläkin jokaikisessä Lidl-aiheissa ketjussa jos tuon mainitsee niin mammat heti huutaa että onhan siellä puolukkahilloa, eilen ostin! No ei se riitä että sitä hilloa on jossain Lidlissä joskus, vaan haluaisin että sitä on juuri siinä liikkeessa jota minä käytän juuri silloin kun sitä tarvitsen. Itse olen etsinyt lukuisia peruselintarvikkeita kuten persiljaa, chiliä ja vuohenjuustoa, en ole löytänyt (siis silloin kun olisin tarvinnut). Se juuri harmittaa eniten, että koskaan ei voi olettaa sieltä varmasti löytävänsä yhtään mitään. 

Muuta huonoa on kauppojen halpahallimaisuus ja nuhjuisuus, mutta myönnän että se on puhtaasti fiilisasia, ei siis vaikuta muuhun kuin asiointikokemuksen miellyttävyyteen. Hyvää on tosiaan halvat hinnat, tavaran nopea kierto (vihanneksen aika harvoin mätiä, raakoja voivat kyllä olla). Paistopiste on ihan kiva mutta se voisi olla 75% pienempi, kaikki tuotteet koostuvat pitkälti vehnäjauhoista ja sokerista (tai sitten ne, joissa ei ole sokeria). Puuttuvat siis erilaiset piiraat, pasteijat, viinerit ym.

Kaikkinensa ihan hyvä paikka käydä täydentämässä silloin tällöin varastoja, mutta onneksi lähellä on muitakin kauppoja, joista sitten pääostokset tehdään. Sekin täytyy vielä sanoa, että ennen aina ihastelin miten kauppalasku on niin kovin paljon pienempi Lidlissä käytyämme, kunnes vähitellen tajusin että se johtuu (osittain) siitä, että sieltä tulee ostettua vähemmän laadukasta tavaraa, paljon pakasteita ja puolivalmisteita jne. Eli jos samat kamat ostaisi Cittarista tai Prismasta ei hintaero enää olisikaan niin huomattava. Toki se silti olisi olemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:15"]- ei bonuksia

- halpisbrändi

[/quote]

ehkä bonus näkyy heti halvempina hintoina....

Vierailija
104/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan siirrytty S-ryhmästä Lidliin ja ruokalasku pieneni puolella. Ostetaan ihan samoja juttuja. Esimerkiksi grillimakkarasta meille kelpaa vaan Kabanossi jossa ei ole natriumglutamaattia (laktoositon ja gluteeniton myös) ja se on Lidlissä halvempaa, samoin kuin lihat ja kala. Vihannekset on huomattavan paljon halvempia ja valikoima runsaampi. Joskus aikanaan Lidlissä asioiminen oli lompakon kuolema kun tuli ostettua kaikkia makurahkoja ja muita herkkuja mutta nykyään kun ostetaan vaan mitä tarvitaan niin S-ryhmään ei palata

Vierailija
105/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo törmänny kertaakaan lidlissä huonoihin vihanneksiin/hedelmiin. Se on yksi syy minlä takia läyn lidl. Aina tuoreita. Tosin miinuksena on juuri allergisille suunnattujen tuoteiden vähyys glut ja lakton yms

Vierailija
106/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan vähän luomua - tosin sitten kun on, on edullisempaa kuin muualla. Tosin sekin tuo asiakkuuteen tiettyä kohtuullistavaa sävyä: on ihan hyvä, että kaikkea ei ole aina saatavilla vuoden ympäri.

Miinusta on siis valikoiman suppeus, mutta toisaalta se ei ole pelkästään negatiivinen asia.

Jotkin tuotteet ovat kuraa, kuten puolen litran purkeissa oleva maustamaton Milbona-jogurtti, joka on mitäänsanomatonta lirua. (Muut jogurtit siellä ovatkin täyttä tavaraa.)

Vierailija
107/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light salted maissilastut tosi suolaisia, ikuisuuksia kestäviä vanukkaita ja jugurtteja kyllä löytyy, mutta mielummin ostan kotimaisia, joissa vähemmän sokeriakin. Paistopisteen leivät raaanoloisia, muffinssit jäässä. Sipulia täytyy ostaa pusseittain, ei löytynyt peruna-sipulipakastetta. Käyn tosi harvoin enää Lidlissä, lähinnä jonkin tarjoustuotteen perässä, maksimissaan ostan 5 tuotetta tuolloin.

Vierailija
108/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Lidlissä Itä-Euroopan romanit on taas vallanneet pullonpalautusautomaatit. Ne, jotka ei muutenkaan yleensä toimi. Näistä syistä en milloinkaan osta 'pantti vain Lidlistä' -juomia, enkä mene Lidliin, jos mukana on palautettavia pulloja.

Vierailija
109/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 04:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:15"]

- ei bonuksia

- halpisbrändi

[/quote]

Kokeilin kerran S-ryhmän bonuskorttia, sain ruuasta n. 2 e/kk bonukset. Sitten siirryin ostamaan ruuat Lidlistä, ruokalasku putosi puoleen, eli tuli 100 e bonukset ilman korttia.

[/quote]

Älä puhu paskaa! Puoleen hintaan et saa mistään Lidlistä ruokaasi!

Vierailija
110/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka helvetin kerta sieltä on ne tarjoustuotteet loppu. Eikö niitä saatana saa tilattua muutamaa kappaletta enempää. Kyrsii, kun tää toistuu joka viikko!

Ja se kuka väitti, että ruokalasku on pienentynyt puoleen, niin ei pidä todellakaan paikkaansa. Kurkkaapa vaikka noita ruokakorivertailuja, niin silmäsi aukeaa...

Vierailija
111/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 04:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:15"]

- ei bonuksia

- halpisbrändi

[/quote]

Kokeilin kerran S-ryhmän bonuskorttia, sain ruuasta n. 2 e/kk bonukset. Sitten siirryin ostamaan ruuat Lidlistä, ruokalasku putosi puoleen, eli tuli 100 e bonukset ilman korttia.

[/quote]

Älä puhu paskaa! Puoleen hintaan et saa mistään Lidlistä ruokaasi!

[/quote]

Kyllä todellakin saa jos pitää silmänsä auki. onpa tää nyt jotenkin hankala aihe sinulle?

Vierailija
112/123 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ny oikein ymmärrä tätä kitinää että kaikkea ei saa samasta kaupasta. Ainakin oman kokemukseni mukaan ruokakaupat on sijoitettu lähelle toisiaan ja näin ollen en koe suureksi vaivaksi käydä siinä viereisessäkään marketissa jos nyt joku tuote jää uupumaan ostoskoristani.

Meidän perhe syö ainakin ihan perus kotiruokaa ja näin ollen saan kyllä perunat, jauhelihan, ruisleivän, leikkeleet, robet pauligin kahvin 3e edullisemmin kuin Prismasta yms Lidlin valikoimista.

Negatiivista jos pitää hakea on joidenkin tuotteiden isohko pakkauskoko. Mutta niihinkin on alkanut tulemaan hiljalleen muutosta.

Vierailija
113/123 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikassit on ärsyttäviä, tykkään enemmän muiden kauppojen "normi" muovipusseista.

Lisäksi mua häiritsee järkyn kokoiset viivakoodit. Epäilyttää myös rehusokerien käyttö. Halvalla ei saa hyvää!

Vierailija
114/123 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset perunat sekä lohkoperunat ovat Lidlissä huonoja. Maistuvat pahalta rasvalta. Muuten tuotteet ovat melko ok.

Vierailija
115/123 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 22:38"]

..Muovikassit on ärsyttäviä...

..järkyn kokoiset viivakoodit...

[/quote]

Siis anteeks mitkä?! :D Ihan tavallisia henkselikasseja minä olen ainakin sieltä ostanut kuin muistakin kaupoista?! Ja mitkä ihmeen järkyn kokoiset viivakoodit? Niissä kasseissa? Vai muissa tuotteissa, joita myydään myös muissa kaupoissa?

Vierailija
116/123 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 22:38"]

..Muovikassit on ärsyttäviä...

..järkyn kokoiset viivakoodit...

[/quote]

Siis anteeks mitkä?! :D Ihan tavallisia henkselikasseja minä olen ainakin sieltä ostanut kuin muistakin kaupoista?! Ja mitkä ihmeen järkyn kokoiset viivakoodit? Niissä kasseissa? Vai muissa tuotteissa, joita myydään myös muissa kaupoissa?

Vierailija
117/123 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 20:43"]

Lidlissä on nykyään todella paljon laktoosittomia maitotuotteita: maitorahkaa, vispi-, kuohu- ja ruokakermaa, jäätelöitä, raejuustoa, kermaviiliä, maitoja (rasvaton, kevyt ja täys), piimää nyt ainakin. Jotain ingmanin sokeroitua viiliäkin näytti olevan. Hinnat huomattavasti "oikeita" kauppoja halvemmat. Esim. Valion maitorahka s-kaupoissa 1,95€, lidlin versio 1,19€.

[/quote]

Paitsi että Rainbown rahka maksaa Prismassa 99 senttiä.

Vierailija
118/123 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 12:02"]

Kreikkalaisesta jogurtista menee meidän perheellä vatsa sekaisin joka kerta. Olemme reklamoineet mutta jogurttierästä ei ole löydetty mitään ongelmaa, mikä lie sitten aiheuttaa oireet..? Niin ja HIIVA EI KUULU PERUSVALIKOIMIIN.

[/quote]

Minä syön lidlin kreikkalaista jugurttia JOKA PÄIVÄ, rakastan sitä ja sen vuoksi edes käyn lidlissä. Koskaan ei ole vatsa mennyt sekaisin.

Vierailija
119/123 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt paikallisesta myymälästämme pizzamaustetta tai oreganoa! Pari kertaa olen nyt tsekannut.

Vierailija
120/123 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 08:16"]

Hassua, kuinka lidlin puolustajat taas kiihtyy ja alkaa tinkaamaan, että ainakin täällä mun lidlissä on sitä ja tätä.

Oma kokemus on, että en saa lidlistä kaikkea, mitä haluan. Meilläkin hedelmät ja vihannekset huonoja ja ei niin halpoja, että viitsisin erikseen ajaa lidliin ja kuluttaa bensaa sen takia.

Eniten tarjolla lisäainemössöjä. Eli jos söisin ranskiksia ja makeita jogurtteja ja valmispottumuusseja ja jotain paistopisteiden croissantteja, olisin tyytyväinen. Mutta perheemme ruokailutavat ovat hiukan erilaiset ja siksi käytämme muita kauppoja.

[/quote]

No, kyllähän se vähän tuppaa huvittamaan, että joku terveellisen ruokavalion perusteella jättää Lidlin väliin ja selittää, että siellä voi asioida vain, jos ruokavalio koostuu ranskalaisista, sokeroiduista jogurteista ja croissanteista.

Toki saat itse uskoa, mitä haluat, ja valita sen kaupan, minkä haluat, mutta aika tyhmän kuvan annat itsestäsi väittämällä, että perhe, joka syö terveellisesti, ei voisi asioida pääasiallisesti Lidlissä.

[/quote]

No kerropa mitä järkeä on lähteä ajamaan monta kilometriä saadaksesi rahkan muutaman sentin halvemmalla, jos et siitä kaupasta saa muuta, mitä yleensä käytät ruoaksi.

Kyllä sinä tässä lidl-kiihkossasi olet vähän lapsellinen.

Minä ajattelen niin, että onneksi on vapaus valita. Minä en valitse lidliä, koska en saa sieltä kaikkea, mitä tarvitsen. Säästän bensaa ja luontoa ja maksan ehkä sen sentin, pari enemmän siitä rahkasta. Ja se, että saan kaiken tarvitsemani yhdestä kaupasta. Se on minusta hyvä etu.

Sinun vain täytyy kasvaa aikuiseksi ja oppia se, että kaikki eivät pidä samoista asioista kuin sinä.

[/quote]

Luepa tuo kommentoimasi teksti uusiksi ja sano kuka tässä kiihkoilee :D

Minunkin mielestä nämä Lidlin vihaajien perusteet näyttävät enimmäkseen olevan valitusta huonoista muovikasseista ja siitä kun viisi vuotta sitten oli huonot valikoimat. Ihan sama minulle tosin missä muut shoppailee. Itse löydän Lidlistä kaiken arjessa tarvitsemani (ei, en käytä eineksiä, puolivalmisteita tai natriumglutamaattia) ja sanoisin kaupungissani Lidlien huonoiksi puoliksi niiden hankalat sijainnit. Tällainen viherpiipertäjä ei ilman autoa kovin helposti niihin pääse. Tosin lasken tämän enemmän julkisten liikennevälineiden huonoksi suunnitteluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi