Mökkivierailulle viemisiä, jotka eivät tarvitse kylmäsäilytystä?
Olemme menossa juhannuksena vanhempieni mökille. Vanhastaan tiedän, että äitini haluaa laittaa ruoat itse (muitakin vieraita tulee), mutta jotain tietysti haluan viedä.
Olisi hienoa viedä jotain leivonnaisia osoittaakseni vaivannäköä, mutta mökillä on pieni jääkaappi, jonne hädintuskin mahtuu ihan ehdottomasti kylmäsäilytystä vaativat ruoat, joten en voi ajatella vieväni sinne jotain mansikkakakkua. Salaattivärkkejä olen joskus vienyt ja juomia tietysti.
Mitä muuta tulee mieleen? Mikähän tuntuisi vastaanottajasta kivalta?
Kommentit (7)
Voihan leipoa sellaistakin, mikä ei tarvitse kylmää, esim. keksejä, pullaa.
Hyvää viiniä?
Juurikin keksejä, tuoretta pullapitkoa, leipää, servettejä, nättejä kertakäyttölautasia, suolakeksejä, pillimehuja lapsille, juomia esim. kivennäisvettä, siideriä, olutta, siideriä,
Pari litraa lämpimässä säilyvää iskukuumennettua maitoa lisäksi, koska maitotölkit tyhjenee mökillä äkkiä ja kauppaan on usein matkaa. Maitojauhekin käy.
Viinipullo, kesäisiä servettejä, kukka-amppeli tai vaikka pihaan istutettava kasvi, jos tilaa ja puutarhaa riittää, erikoiskahvia, mansikoita, hyvää tuoretta leipää, saunajuomia, hyvää teetä ja kotimaista hunajaa, laudeliinat tai keittiöpyyhkeet, ...
Jos matkalla on joku pieni paikallinen leipomo, kalasavustamo, lihasavustamo, mansikkatila, perunanmyyntiä tms. niin poikkea siellä ja osta tuomiset. Savukalankin voi syödä samantien pois, niin ei vaadi kylmäkaappitilaa.
Kesälläkin voi polttaa kynttilöitä, vie jotkut kivat kesäiset värikkäät ulkokynttilät ja niihin sopivat servetit.
Juustot, keksit ja marmeladi säilyy huoneenlämmössäkin, jos ei montaa päivää säilyttele. Ja on hyvä jälkkäri.
Pullo kuoharia.
Useimmat hedelmät ja vihannekset säilyvät huoneenlämmössä jos ovat kokonaisia. Voit siis viedä esim kokonaisia meloneja, avocadoja, kukkakaaleja, sipuleita tms, ja tehdä niistä salaattia.
voit myös viedä leipiä, patojnkeja tms.
mutta jos tosiaan tiedät äitisi haluavat hoitaa ruokapuolen itse (ja ymmärrän äitiäisi tässä hyvin, itsekin mökkioloissa suunnittelen koko omman mieluiten itse kun tiedän, miten se siellä sujuu) mikset veisi jotain muuta kuin ruokaan liittyvää?
vie pari saunavihtaa, peflettejä (sitäkin suuremmalla syyllä, jos on vieraita enemmänkin), saunasaippuaa, tms.
tai niitä kynttilöitä, vaikka sitruskynttiöitäkin hyttysiä torjumaan
tai puujalat lapsille tai joku kroketti tms. peli tai uimaleluja
tai nättejä sisästossuja syksyä varten?
Ootteko olleet Kuusamossa vuokramökissä? Onko jotain mitä suosittelette?
http://unelmienvuokramokki.matkablogeja.fi/2014/04/14/vuokramokki-kuusamosta/
En viitsinyt avata omaa ketjua, mutta jos ei tuu vastauksia täytynee avata.
Mansikoita, marenkeja, keksejä ja jäätelökastikkeita. Ja yksi purkki kermaa, jos sen verran mahtuu kylmään.
Kahvia, teetä, mehua.
Servettejä, pillejä, drinkkipäivänvarjoja. Drinkkiaineita.
Saippuaa, hyttyskarkotteita, puuhattavaa.