Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään todettu nivelreumaa vaikka veriarvot ok?

Vierailija
24.07.2020 |

Entä sitrulliinipeptidi ja reumatekijä? Itsellä ei tulehdusta havaittavissa veriarvoissa, vasta-aineissa ei sanomista. Vielä odotan tuloksia tuma vasta-aineista. Minulla ei ole nivelissä turvotusta eikä punoitusta. Kipu ei ole kovaa ja siirtyy nopeasti paikasta toiseen ja särkylääke ei sitä kokonaan poista. Nyt meinaa olla kankeat sormet...
Kuinka nopeasti oireet pahenevat?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päkiät, isovarpaat ja jalkaterien ulkoreunat kipeät välillä. Kilpirauhasen vajaatoiminta on, mutta ne kaksi arvoa lääkityksellä ok (TSH ja mikä se toinen oli... T4-V..) ap

Vierailija
2/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta kädestä otettu röntgenkuvia keskisormen tyvessä olevan piikin/patin vuoksi, mutta kuvissa ei näkynyt mitään vaurioita. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei o reumafaktoria ei tarkoita että ei olis reumaa tai nivelreumaa se tarkoittaa että ei o seropositiivista nivelreumaa mutta seronegatiivinen nivelreuma voi olla.

Vierailija
4/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Meri~ kirjoitti:

Se että ei o reumafaktoria ei tarkoita että ei olis reumaa tai nivelreumaa se tarkoittaa että ei o seropositiivista nivelreumaa mutta seronegatiivinen nivelreuma voi olla.

Onko sinulla jokin reumasairaus? Kuinka nopeasti paheni oireet? ap

Vierailija
5/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä tuntuu toisessa kantapäässä kovaa äkillistä kipua, joka onneksi menee ohi! ap

Vierailija
6/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vähän pimeä, joka annat alapeukkuja? Mitä ihmettä? ap

Vierailija
7/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdusarvojen pitäisi olla koholla seronegatiivisessa reumassa ja reaktiivisessa niveltulehduksessa. Fibromyalgiassa kipu siirtyy paikasta toiseen eivätkä tulehdusarvot ole koholla.

Vierailija
8/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulehdusarvojen pitäisi olla koholla seronegatiivisessa reumassa ja reaktiivisessa niveltulehduksessa. Fibromyalgiassa kipu siirtyy paikasta toiseen eivätkä tulehdusarvot ole koholla.

Fibromyalgiaa ei pysty verikokein toteamaan? Olen kyseistä sairautta myös miettinyt. Olen jatkuvasti uupunut, tosin olen ollut lähes koko elämäni. ap

Vierailija
9/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fibromyalgiaa ei pysty verikokein toteamaan? Olen kyseistä sairautta myös miettinyt. Olen jatkuvasti uupunut, tosin olen ollut lähes koko elämäni. ap

Ei pysty, mutta reumalääkäri voi diagnosoida. Väsymys voi liittyä vitamiinipuutteisiin ja pitkäaikaisen raudan vähyyteen (itselläni juuri se tilanne meneillään). Pyydä D-vitamiinin, B12 vitamiinin, hemoglobiinin ja ferritiinin mittaukset, ellei niitä tehty. 

Oletko kasvissyöjä tai vegaani? Heillä on aika usein erilaisia väsymys ja särky neurologisia oireita, jotka liittyvät vitamiinien puutoksiin. Ikävä kyllä muistivauriot pitkään jatkuneissa puutostiloissa eivät palaudu.

Vierailija
10/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa on reumaa mm. isällä ja isotädillä. Sisareni sormien nivelet ovat turvonneet nuoresta lähtien, mutta reumatekijää ei löydy. 

Ei löytynyt isotädiltäkään, joka nivelet vääntyivät käppyräisiksi. Reumalääkärin mukaan hänen sairautensa näkyisi nykyisissä tutkimuksissa. 

Vierailija
11/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty, mutta reumalääkäri voi diagnosoida. Väsymys voi liittyä vitamiinipuutteisiin ja pitkäaikaisen raudan vähyyteen (itselläni juuri se tilanne meneillään). Pyydä D-vitamiinin, B12 vitamiinin, hemoglobiinin ja ferritiinin mittaukset, ellei niitä tehty. 

Oletko kasvissyöjä tai vegaani? Heillä on aika usein erilaisia väsymys ja särky neurologisia oireita, jotka liittyvät vitamiinien puutoksiin. Ikävä kyllä muistivauriot pitkään jatkuneissa puutostiloissa eivät palaudu.

Muissa asioissa on verikokeita otettu ja D-vitamiini, B12 on kunnossa. Hemoglobiini myös. Ferritiiniä ei ole mitattu. En ole vegaani enkä kasvissyöjä. Kamalan tummat silmänaluset ollu teini-iästä lähtien. Joskus olen miettinyt liittyykö jotenkin rautaan. Hemoglobiini aina silti kunnossa. Monta vuotta oli runsaat menkat, mutta noin vuosi sitten menkat lyhenivät kolmeen tai neljään päivään. ap

Vierailija
12/12 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvussa on reumaa mm. isällä ja isotädillä. Sisareni sormien nivelet ovat turvonneet nuoresta lähtien, mutta reumatekijää ei löydy. 

Ei löytynyt isotädiltäkään, joka nivelet vääntyivät käppyräisiksi. Reumalääkärin mukaan hänen sairautensa näkyisi nykyisissä tutkimuksissa. 

Todettiinko missä vaiheissa heillä sitten reuma? ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme