Lue keskustelun säännöt.
1.5v pojan hiukset
17.06.2013 |
Pojan hiuksia ei ole koskaan leikattu ja alkavat olla jo niskasta ja korvienpäältä aika pitkät. Missä iässä ja kuinka olette alkaneet leikata poikien hiuksia?
Kommentit (2)
1,5-vuotiaana vein ensimmäistä kertaa parturiin, joka leikkasi siistin, lyhyen mallin. Sitä ennen lyhenneltiin kotona tukkaa varmaan jo reilusti alle vuoden ikäiseltä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meidän pojalla ei syntymätukka tipahtanut pois, joten jostain 6kk iästä alkaen olen itse lyhentänyt otsatukkaa ja korvien päältä hiuksia. Noin 10kk iässä kävi eka kerran parturissa, kun oli juhlat tulossa. (Kannattaa tiedustella etukäteen parturilta onko leikannut hiuksia pieniltä lapsilta ja onko ok tuoda ihan pientä, jos parturiin vie.)
Sen jälkeen olen itse keventänyt päälaelta hiuksia, pitänyt niskatukan suht lyhyenä ja tietenkin otsatukan leikannut aina kun on meinannut kasvaa silmien päälle. Poika syöttötuoliin tv:n eteen ja pingu pyörimään, niin pysyy pää paikoillaan 5 minuuttia.
Itse tykkään, että lyhyehkö tukka on siistimpi pojalla jo ihan pienenä, vaikka paljon näkee pitkääkin tukkaa taaperoilla. Makuja on monia. Meidän puolitoistavuotiaalla olisi varmaan jo olkapäille yltävä paksu tukka, jos sitä ei olisi kertaakaan lyhennetty.