Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla on luonnonkiharat hiukset, niin miten hoidat niitä?

Vierailija
17.06.2013 |

Itselläni on luonnonkiharat hiukset ja nyt vihdoin ja viimein, kun ikää on kohta 30, olen hyväksynyt asian. :)

Millä tuotteilla peset hiuksesi? Ja millä tuotteilla muotoilet ja miten? Vinkkejä, niksejä? Omat hiukseni ovat kuivahkot johtuen varmaan siitä, etten ole osannut käyttää täsmätuotteita ja olen pitänyt hiuksiani joko ponnarilla tai suoristanut raudalla. Nyt tahtosin korostaa tuota luonnollista kiharuutta, mutta en oikein osaa enkä tahtoisi näyttää röllipeikotakaan. Hiukseni ulottuvat puoleen selkään, joten ovat vielä pitkähkötkin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kirjoitan blogia luonnonkiharoille hiuksille, jossa kerron vinkkejä ja niksejä niiden hoitoon. Hienoa että olet hyväksynyt kiharat! Alkuun pääsee sillä että kosteuttaa hiuksia hyvin ja laittaa niihin sopivaa jätettävää hoito/muotoiluainetta. Äläkä harjaa kiharoita koskaan kuivana, vaan silloin kuin ne ovat vielä märät. Lisää vinkkejä http://fionacurls.blogspot.fi/

Vierailija
2/28 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihdoinkin löytänyt loistavan tuotteen, Bonacuren miracle oil. Pesen saman sarjan shampoolla ja käytän saman sarjan hoitoainettakin. Ennen kuivaamista laitan tuota öljyä latvoihin ja aaah, se on taivas. Tuoksu on hyvä mutta ennen kaikkea hiukset voivat hyvin.

Eivät ole rasvaiset, eivät kuivat koppurat.

Minulla on myös bonacuren bouncy curl -ainetta vahvistamaan kiharaa ja pysymään vähän niin kuin järjestyksessä, se on tavallaan geelimäinen aine. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 21:09"]

Hei! Kirjoitan blogia luonnonkiharoille hiuksille, jossa kerron vinkkejä ja niksejä niiden hoitoon. Hienoa että olet hyväksynyt kiharat! Alkuun pääsee sillä että kosteuttaa hiuksia hyvin ja laittaa niihin sopivaa jätettävää hoito/muotoiluainetta. Äläkä harjaa kiharoita koskaan kuivana, vaan silloin kuin ne ovat vielä märät. Lisää vinkkejä http://fionacurls.blogspot.fi/

[/quote]

Herranjessus mikä neuvo; juuri märkänä hius on herkimmillään katkeamaan!

Vierailija
4/28 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 21:09"]

[/quote]

Herranjessus mikä neuvo; juuri märkänä hius on herkimmillään katkeamaan!

[/quote]

Siksi ne täytyykin harjata varovasti aloittaen latvoista ja edetä ylös. Kannattaa käyttää harvaa kampaa tai pelkästään sormia. Kuivana niitä ei kannata harjata ollenkaan sillä kihara aukeaa ja tällöin hiukset näyttävät pörröisiltä.

Vierailija
5/28 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

CHI -käsittelyllä ei tule pysyvästi suoria hiuksia vaan kun hiukset kasvavat niin kiharanahan ne sieltä kasvaa. Kannattaa kampaamosta kysyä kiharalle tarkoitettua muotoilutuotetta, millä saa kiharan nätiksi.

Vierailija
6/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin ainaki jonkun jos kiharat laimistuu ni musta syy taitaa olla, ne painuu nukkuessa ja jos kallistat johonkin, ne täytyy kihartaa uudelleen kuten aamuisin kosteuttaa jollain vaikka vedellä suihkuaineella tai käyttää kosteuttavia pesuaineita, joku todistus on, mitä oon kokeillu, pesun jälkeen ne kihartuu aina takas, nekin täytyy näköjään hoitaa, suihkuhoito voi pitää ne lujasti kiharalla, ilman hoitoo ne ei välttämättä oo nii kiharat, ne painuu suoremmaks..

Vierailija
7/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xz:n tavis mustaherukkashampoo kikkuroittaa meitin tukkaa entisestään, muuten se on suht loiva korkkiruuvi ja harjattuna tosi kuiva pöhö.

vuosien eri kiharien hiusten tuotteiden käytön jälkeen kokeilin pakon edessä käsirasvaani Aqualan L, kun muuta ei ollut saatavilla ja siitä lähtien olen rutistellut sitä hiuksiin ja joko antanut kuivua vapaasti ja sen jälkeen varovasti haronut sormin kampauksen tai sit kuivannu föönin kanssa pää alaspäin rutistellen.. TOIMII!! :) shampoota ja hoitoainetta käytän satunnaisesti, koska en läträä tukkaan mitään sen kummempia kemikaaleja. Ja fleda on ku black sabbathin 1970-luvun kuvista :) yhtä tuuhee ja luonnollinen

Poistaa sähköisyyden myös muksujen talvihiuksista kun sitä vähän sipaisee hiuksiin.

Vierailija
8/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ottanut suoristuspermanentin, ja se oli paras päätös ikinä :) kohta alkaisi olla aika uuteen käsittelyyn.

Mulla on tosi kuivat ja hamput hiukset, varsinkin tuossa ohimoilla on sellaiset englantilaisen tuomarin kiehkurat. Muutenkin tukka on sellainen hamppupallo. Suoristusrauta tuo väliaikaisen helpotuksen, harvoin käytän. Välillä pidän lyhyttä mallia, välillä pidennyksiä, välillä en jaksa välittää :)

Mulle sopii ainoastaan kampaamon supersiloittavat ja kosteuttavat tuotteet, ja erilaisia tehohoitoja ja tököttejä saa lotrata ihan urakalla. Ärsyttävä tukka!

Vierailija
9/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina inhonnut näitä hiuksiani, vaikka omani eivät ole sellaiset sikkurahiukset. Enemmänkin loivia kiharoita riippuen tietty, miten ne saan laitettua (yleensä en siis mitenkään). Kiillottomat ja elottomat.Todella taipuisat hiukset.

Pari kertaa olen vahingossa saanut tehtyä ihan siedettävän kampauksen tässä lähiaikoina vain kiharoita puristelemalla. Niinpä mietin, että varmaan on olemassa joitakin tuotteita, millä saisin näihin jotain eloakin ja selkeämpiä kiharoita. Ehkä.. Se on kumma, miten suorahiuksiset kadehtivat kiharoita ja kiharahiuksiset niitä suoria. :)

ap

Vierailija
10/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan mitenkään, olen luovuttanut. Pesen ja laitan jotain tymäkämpää kuiville hiuksille tarkoitettua hoitoainetta, tavalliset ei auta yhtään. Joskus jos jaksan, haron pesun jälkeen hiuksiin vähän muotoilugeeliä ja kierrän niitä sellaisille patukoille, sitten ne kuivuvat edes näteille kiharoille. Muttei siitä juuri ole hyötyä, heti jos tulee vähänkin kosteampaa ilmaa tukka pamahtaa vähän ajan kuluttua taas ihan afroksi.

Vierailija
11/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, ponnarilenksu kannattaa olla aina mukana, jos sää teke tepposet, saa edes ponnarin tai nutturan väsättyä :)

Vierailija
12/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen Aussien volyymi-shampoolla, hoitoaineena L'Orealin Nutri-Gloss naamio (tjsp). Etupäässä suoristan hiukset suoristusraudalla, joten kihartamisessa en osaa auttaa :)

Kuiviin latvoihin/hiusten alaosiin käytän tätä http://www.feelunique.com/p/LOreal-Paris-Hair-Expertise-EverSleek-Smoothing-Anti-Frizz-Serum-50ml

Vierailija
13/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaupan Tresemmé- sarjan shampoolla ja hoitoaineella, ja pesun jälkeen suihkutan joko: Tresémmen Heat Defenceä tai Bonacuren moisture kickiä. Niillä luonnonkiharoista tulee luonnollisen näköiset. Mikäli haluat napakampaa kiharaa, niin Tigin Curls Rock on sellainen tuote, että sillä saa tosi napakat, puristellut kiharat. Voidemaiset tuotteet on mielestäni kaikkein mieluisimpia & parhaimpia.

Vierailija
14/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pitkät korkkiruuveille kihartuvat hiukset, jotka saa kuriin suurella määrällä vahvaa muotovaahtoa. Hoitoaineena on vaihtelevasti eri merkkisiä kuiville hiuksille tarkoitettuja hoitoaineita, kuivana harjaan suoraksi ja sitten paljon muotovaahtoa, jota lisää päivittäin. Näin korkkiruuvit pysyvät aisoissa ja kiiltävän näköisinäkin :)

Vierailija
15/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSIS+:lla  on ns. kiharavoide,twin curl

Auttaa mua, kiharat korostuu, mutta hallitummin.

Vierailija
16/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuulostaa olevan aika saman tyyppiset hiukset kuin sulla ap, sekä pituudelta että laadulta. Käytän Tigin Curlesque -sarjaa, se toimii mulla. Myös tuo Osisin kiharavoide on hyvä. Ihan vaan pesen tuolla Tigillä ja sitten puristelen pyyhekuiviin hiuksiin muotoilutuotteen joka on tukea antava, ei liian raskas. Ja oikea annos pitää löytää kokeilemalla, ei saa mennä liikaa eikä liian vähän.

Vierailija
17/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hiukset tuuheuttavalla shampoolla ja käytä kosteuttavaa hoitoainetta. Hiusnaamiota voit käyttää kerran tai kaksi viikossa. (Kääri vaikka hiukset pyyhkeen sisään ja mene saunaan niin hiusnaamion vaikutus tehostuu.) Suihkun jälkeen laita hiuksiin tyvikohottajaa ja föönaa hiukset kuiviksi.(Lämpösuojasuihke kannattaa muistaa föönatessa!) Kun haluat korostaa hiuksiesi luonnollista kiharuutta, suihki niihin suolasuihketta, se antaa hiuksille mukavasti rakennetta.

P.S Jos haluat hiuksistasi jossain vaiheessa pysyvästi suorat, mene kampaajalle ja pyydä CHI-käsittely. :)

Vierailija
18/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on suolasuihke?

Vierailija
19/28 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta vastaan silti: Hienoa ap että olet hyväksynyt itsesi sellaisena kuin olet! :) Luonnonkiharoiden suoristeleminen on hävitty taistelu! Parasta mitä voit mielenterveydellesi tehdä on hyväksyä kiharat ja opetella korostamaan niitä hiusta vahingoittamatta. Luonnonkihara on haurain kaikista hiuslaaduista. Pesen omani 2-3 kertaa viikossa. Pesu rasittaa. Shampoo ja hoitoaine mahdollisimman kosteuttavia. Shampoona minulle toimii Erisan ja hoitoaineena XZ.n niittyvilla-tehohoito tuubissa. Hoitoaineen levitä pyyhekuiviin hiuksiin, en päänahkaan. Annan vaikuttaa vähintään 5min jonka jälkeen huuhtelen hiukset pää alaspäin aivan jääkylmällä vedellä. Jääkylmävesi sulkee hiussuonet ja hius on kiiltävämpi. Lämmin puolestaan avaa ne ja hius on mattapintaisempi ja helpommin takkuuntuva. Huuhtelun jälkeen kuivaan suurimmat vedet pois ja hellästi kampaan hiukset harvavälisellä kammalla. Annan hiusten kuivua luonnollisesti. Hiustenkuivain rikkoisi kiharan rakenteen ja kuumuus vaurioittaisi jo muutenkin haurasta hiuslaatua. Suoristusraudat ovat historiaa minulla. Sillä saa vain tuhoa aikaan vaikka suihkisi ties mitä suojakemikaalimyrkkyjä tukan täyteen. Suolasuihke sai myös kiharat voimaan pahoin. Ylipäänsä suolainen meri-ilma ei näytä omille kutreille olevan parhaaksi, tukka on kyllä kiharalla mutta todella rumasti ja mattapintaisesti.