Uusi miesystävä pyytää rahaa - lainaisitko?
Kommentit (87)
En enää koskaan. Kerran olen erehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko "miehesi" kenties amerikkalainen sotamies?
Suomalainen 31v savolaismies.
t. ApVoi helvetti juokse! Täsmälleen samassa tilanteessa ollut savolais ukon kanssa.
Savolaiset on kieroja!
onpas nuukaa porukkaa linjoilla. ei ole turhaan miehet mollanneet naisia. naiset kuulemma ovat rahan perässä.
tässä se tuli taasen todistettua. eivät edes lainaa. euroa. ahneita ovat.
kerroin tässä tapauksen. eräs mies pyysi minulta rahaa 10 e. kadulla. tullesani töistä. katsoin oliko minulla taskussa kymppiä. löytyi. mies kiitteli kovasti. ja oli onnellinen. sanoi. kukaan ei ole antanut hänelle edes viittä senttiä.
menin sittariin ja jostain mielijohteesta ostin arvan. kas kas kummaa. voitto 200 ekee. että näin . mammat.
Paljonko mies tarvitsisi vippiä? Olen lainannut tutuille ja kavereille parikymppiä tietäen, etten saa rahaa koskaan takaisin. Joskus joku on yllättänyt ja maksanut velkansa takaisin pyydettäessä, mutta noin nyrkkisääntönä lainaan sen verran kuin olen valmis häviämään.
Avopuolisolleni olen ostanut auton, jota hän lyhentää minulle allekirjoitetun velkakirjan mukaisesti. Toki hän olisi voinut ottaa autokaupan tai pankin tarjoaman rahoituksen, mutta lainasin miehelleni autorahat, sillä tiesin hänen maksukykynsä (hyvä) ja minusta olisi ollut typerää maksaa rahoituskuluja ja -korkoja. Toki itse hävisin diilissä, sillä olisin voinut itse sijoittaa rahat tuottavammin.
Neuvoni on, että älä lainaa. Se ei jää siihen, vaan pian ollaan taas käsi ojossa uuden vipin perään ja luvataan yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, miten maksetaan takaisin heti kun tuet tulee/toinen kaveri maksaa hänelle velkansa/mummolta tulee synttärirahat.
Voisin antaa muutaman kympin. Olen antanutkin joskus, mutta olen sanonut ettei tarvitse maksaa takaisin. Kyllä ihminen on pa jos vippailee rahaa tutuilta. Tänä päivänä saa rahaa joka puolelta, jos luottotiedot ovat kunnossa .
Vierailija kirjoitti:
onpas nuukaa porukkaa linjoilla. ei ole turhaan miehet mollanneet naisia. naiset kuulemma ovat rahan perässä.
tässä se tuli taasen todistettua. eivät edes lainaa. euroa. ahneita ovat.
kerroin tässä tapauksen. eräs mies pyysi minulta rahaa 10 e. kadulla. tullesani töistä. katsoin oliko minulla taskussa kymppiä. löytyi. mies kiitteli kovasti. ja oli onnellinen. sanoi. kukaan ei ole antanut hänelle edes viittä senttiä.
menin sittariin ja jostain mielijohteesta ostin arvan. kas kas kummaa. voitto 200 ekee. että näin . mammat.
T. Ap:n miesystävä
Sinä siis olet niin ressukka että olisit valmis antamaan rahaa vieraalle ihmiselle isitä hyvästä että sinä raukka saisit seurustella. Eikö se pitäsi olla toisinpäin. Taidat tehdä vain tyhmiä valintoja. Läheinen ihminen teki tyhmiä valintoja, lopun ikänsä sitten katkerana kadehtii muita. Otti köyhän koulua käymättömän ilkeän kehitysmaalaisen puolisokseen. Ei voi kuin ihmetellä voiko olla noin tyhmä. Aivan käsittämätöntä miten ei tajua että mies vaan vedättää.
Riippunee tilanteesta. Jos esim.ollaan lenkillä ja miehen pitää ostaa vesipullo mutta lompakko on jäänyt kotiin, toki vippaan rahat vesipulloon tms.
Jos taas kyse on isommasta summasta ja ”oikeasta” lainasta, en antaisi. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata hoitaa raha-asiat paremmin eikä ruinata lainoja uusilta tuttavilta. Itse en ole pyytänyt lainaa edes vanhemmiltani opiskeluaikojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka uusi? Eilen tavattu? En lainaisi.
Kysy, mihin tarvitsee ja harkitse asiaa.
Tunnettu noin pari kuukautta netin kautta, ollaan nähty pari kertaa ja alettii viikko sitten seurustelee. Miten voisin kieltäytyä lainaamasta? Pelkään että jättää, jos kieltäydyn.
No niin ihmiset. Näin huonoa satua ei monikaan keksi. Älkää vastailko.
Hankkisin hänelle rinnakkaiskortin tililleni.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän sellanen punainen lippu, mutta ei se ihan mustavalkoista ole. Miltä sinusta itsestäsi tuntuu? Mikään pakko ei ole ja suhteen jatkoon ja laatuun se ei saa vaikuttaa.
Mulle kerran kävi niin, että joku mies, jonka kanssa olin käynyt kerran treffeillä, pyysi rahaa lainaan. Minusta se oli tosi outoa. En antanut.
Mutta lainasitko rahaa?
Anna kun arvaan, on kotoisin jostain kaukoitämailta, prinssi tietenkin, ja nyt tarvii rahaa että pääsee tänne Suomeen sinua tapaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Sulta sentään kysyi lainaan! Miulta alkoi utelemaan seurustelurahan perään. Joo jätin, suosittelen samaa sullekin.
Seurusteluraha! Voi elämä. Viikkorahaa vai maksua seurasta...
Riippuu kuinka uusi ja kuinka paljon pyytää.
Vaikea sanoa mitä tekisin, mutta olisi kyllä kiusallista jos kovin tuore tuttavuus pyytäisi rahaa lainaksi. Itse en ikinä pyytäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka uusi? Eilen tavattu? En lainaisi.
Kysy, mihin tarvitsee ja harkitse asiaa.
Tunnettu noin pari kuukautta netin kautta, ollaan nähty pari kertaa ja alettii viikko sitten seurustelee. Miten voisin kieltäytyä lainaamasta? Pelkään että jättää, jos kieltäydyn.
No, sit saisi jäädäkin. Riippuu tilanteesta. Itse lainasin tonnin kun oltiin tunnettu muutama kk. Mut sain sen takas kahden viikon päästä. Tarjosin itse lainaan. Hän on itse sitten taas antelias ihminen, joka tekisi saman mulle, antaisikin ton summan jos varaa ois. Oon siis naispuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko "miehesi" kenties amerikkalainen sotamies?
Suomalainen 31v savolaismies.
t. ApVoi helvetti juokse! Täsmälleen samassa tilanteessa ollut savolais ukon kanssa.
Savolaiset on kieroja!
Rasismia. Miksei tätä poisteta?
Jos pyytää paria euroa lainaan kun on vaikka unohtanut lompakon kotiin ja ollaan yhdessä kassalla ostamassa jäätelöitä niin toki tarjoan! Mutta jos yhtäkkiä tulisi kysely että hei vippaatko vähä rahaa niin en ikinä.
Sanoit vielä että sinultakin on luottotiedot mennyt. Kannattaisi nyt pitää kiinni niistä omista rahoista ja maksaa omat velat ensin ennen kun maksat muiden velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin luottotiedot, varmistaisin takaisinmaksuajan ja sopivan koron, tekisin velkakirjan, joka allekirjoitetaan kahden todistajan läsnäollessa (jopa 100 e lainasta) ja tässä vaiheessa havaitsisin, että mies ei haluakaan nimeään papereihin, koska ei aio maksaa takaisin.
Pyytäisin myös nätäväksi henkilötodistuksen tai passin. Tosin minä en lainaisi kumminkaan.
Mitä väliä henkkareilla on, ei se ole mikään takuu takaisinmaksusta.
Jos haluaa lainata välttämättä, niin tehkää silloin velkakirja.
Velkakirja, johon kahden todistajan allekirjoitukset ja viimeinen mahdollinen velan takaisinmaksupäivä.
JA tarkistetaan henkilöllisyys, koska nettituttavuus voi väittää nimekseen mitä tahansa.
Joskus nuorena olisin voinut vipata. En kyllä ihan uudelle tuttavuudelle enkä muutamaa kymppiä enempää.
Nyt 4-kymppisenä en olisi kiinnostunut ihmisestä, jonka talous on niin kuralla, että pitää pyytää rahaa lainaan. Ja muutenkin erikoista, että sitä pyytää uudelta naisystävältä. Luulisi, että on helpompaa pyytää vanhemmilta, sisaruksilta, pitkäaikaisilta kavereilta tai ihan vaan pankista. Ja jos nuo tahot ei lainaa, niin varmaan ihan hyvä syy...
Pitäisikö sinun hankkia itsetunto 🤔
Rahalleko haluat suhteenne perustuvan, jos lainaanattomuus on noin perustavanlaatuinen ongelma? Sehän on itseisarvo. Lähtökohtaisesti toisille ei lainailla.